دستگیری باند کلاهبرداری ‘اد کن پول بگیر’ در کهگیلویه


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889231

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند 3 نفره که با ترفندهای تبلیغاتی و گرفتن پول اقدام به فریب شهروندان در شبکه های اجتماعی می کردند، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، سرهنگ “سید محمد موسوی” اظهار داشت: پس از رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا از این فرماندهی، کانالی در تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی که مجری آن با عناوینی چون اد کن بود، اقدام کرد. پول، کمک مالی رئیس جمهور و حامی بانک ملی و… سعی در فریب شهروندان داشت.

وی افزود: 3 نفر از متهمان اصلی با هماهنگی مراجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.

موسوی تصریح کرد: متهمان در مواجهه با اسناد و مدارک جمع آوری شده به جرم خود اعتراف کردند و راهبرد مجرمانه خود را تشریح کردند: از مالباختگان دعوت کردیم تا برای سرمایه گذاری و دریافت سود مالی چند نفر از آنها را با عناوین مذکور به گروه تلگرامی اضافه کنند. و به ازای تعداد افراد اضافه شده به گروه مبالغی به ما پرداخت شد و حتی برای وسوسه کردن آنها از طریق نرم افزار ایجاد رسید، رسید جعلی تهیه کردیم و در گروه قرار دادیم که بسیاری را امیدوار کرد که با فشردن یک دکمه و اضافه کردن مخاطب، در تلفن همراه خود به این گروه برای دریافت مبلغ.

پس از استفاده از روش های مشخص شده از آنها خواستیم که به حساب اسپانسر گروه پول واریز کنند. در نهایت مبالغی که مالباختگان مطالبه کردند به حساب ما واریز شد و دیگر مسئولیتی در قبال آنها نداریم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه ادامه داد: یکی از مهم ترین راه های برداشت مجرمان سایبری از حساب های مردم، جلب اعتماد آنهاست که دلیل اصلی آن نداشتن دانش و سواد کافی در خصوص کلاهبرداری های رایانه ای است، بنابراین هموطنان باید هوشیار باشند. این را داشته باشید و بدانید که هیچ بانک یا موسسه ای در فضای مجازی با ترفند مذکور این کار را انجام نمی دهد و هیچ واریز وجه نقدی ندارد و اگر فیش وجهی برای کاربر صادر شود جعلی یا از طریق اپلیکیشن های مولد رسید است. تصویر صادر شده یا فتوشاپ شده

سرهنگ “سید محمد موسوی” در پایان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و در صورت برخورد با موارد مجرمانه یا مشکوک می توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir، سایبری اطلاع دهند. اورژانس و یا با شماره 096380 تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی های تخصصی این پلیس بهره مند شوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید