دستگیری 30 تبعه خارجی در اغتشاشات فارس


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913223

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس:

محبی پور در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازی مبنی بر تعداد اتباع خارجی (مهاجر) دستگیر شده در اغتشاشات اخیر گفت: 30 مهاجر خارجی در اغتشاشات خیابانی دستگیر شدند و این افراد مادام العمر از کلیه خدمات دولتی در کشورمان محروم هستند. از کشور اخراج خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیرازاسماعیل محیبی پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس امروز 11 آذرماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تشریح بخشی از وظایف این نهاد از بدو تاسیس در سال اول. امام خمینی (ره) برای اثبات وابستگی نظام جمهوری اسلامی به مردم دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند که با اقدامات جهادی و محرومیت زدایی و در دوران دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرد. و لحظات حساس نیز جان خود را فدای مردم کرد.

وی با بیان اینکه بسیج حتی پس از جنگ تحمیلی در همه عرصه هایی که جامعه نیازمند کمک بود حضور پر رنگی داشت، گفت: امروز بسیج مستضعفین را می توان فراگیرترین تشکل مردمی نامید. سازمانی که هیچ شرط عضویت و محدودیتی برای فعالیت در زمینه های مختلف ندارد.

محبی پور در بخشی دیگر از سخنان خود به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور و استان فارس اشاره کرد و گفت: پس از این اغتشاشات مشکلات زیادی از جمله تلفات انسانی و خسارات سنگین بر کشور و خانواده ها تحمیل شد.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: بر اساس آمار سازمان های اطلاعاتی، 37 دستگاه جاسوسی خارجی در دو ماه گذشته در جو علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت داشته اند به گونه ای که هزاران دروغ در خود منتشر کرده اند. مجلات، اما به دلیل برنامه ریزی مناسب بسیاری از افراد و مسئولان این شورش ها سرکوب شدند.

این مسئول با بیان اینکه از اول شهریورماه در استان فارس 20 شهید امنیتی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده ایم، افزود: در حمله تروریستی شاهچراغ 13 شهید و در مناطق مختلف این استان 7 شهید امنیتی به شهادت رسیدند. .

محبی پور از خسارت 20 میلیارد تومانی معاندین در اماکن و ادارات شهری استان فارس خبر داد و گفت: دشمن خوب فکر کرد و با اجرای نقشه ها و نقشه های خود در کشور توانست عده ای را فریب دهد. به اقتصاد و امنیت کشور آسیب برساند.

وی با بیان اینکه متأسفانه 2 ماه است که تمامی تورهای خارجی و گردشگری فارس لغو شده است، افزود: با توجه به اتفاقات رخ داده هتل ها، بوم گردی و مناطق گردشگری، اماکن تاریخی، صنایع دستی، میراث فرهنگی، بازار مصرف، شبکه حمل و نقل و همه انواع ارائه دهندگان خدمات مسافرتی در این بازه زمانی متحمل خسارات مالی زیادی شدند.

محبی پور با اشاره به اینکه قطعا خسارت وارده از جیب خودمان تامین می شود، گفت: مطمئن باشید هیچ نهاد بین المللی خارج از جغرافیای ایران در جبران خسارت وارده به ما کمک نمی کند که این ظلم مضاعف است. دشمن به مردم و جامعه ما تحمیل کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازی مبنی بر آمار اتباع خارجی دستگیر شده در اغتشاشات اخیر گفت: 30 مهاجر خارجی در اغتشاشات خیابانی دستگیر شدند و این افراد ممنوع الخروج شدند. ادارات مادام العمر کشور ما محروم و از کشور اخراج خواهد شد.

و افزود: حتی خانواده های آنها مشمول این قانون هستند و دانش آموزان آنها از تحصیل در مدارس ما محروم هستند.

محیبی پور در ادامه با اعلام خبری مبنی بر در نظر گرفتن محل تجمع دائمی مردم فارس اظهار داشت: اجرای اصل 27 قانون اساسی مبنی بر آزادی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی بدون حمل سلاح مشروط بر اینکه مزاحم نظام نباشد. امنیت اسلام و در صورت نبودن مردم، باغ جنت شیراز به عنوان اولین محل برگزاری این اجتماعات در کلانشهر شیراز تعیین شده است و دومین مکان به زودی اعلام خواهد شد.

معاون استاندار افزود: برنامه ریزی برای تحقق این امر از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی احتمالات و جمع بندی نظرات مختلف، این تصمیم نهایی شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس از این پس تمامی تشکل ها، احزاب و اقشار مختلف حقوقی می توانند با مراجعه به استان شیراز درخواست خود را برای تشکیل مجمع قانونی مطرح کنند و پس از طی مراحل قضایی مجوز برگزاری مجمع صادر می شود.

محبی پور همچنین گفت: این مجالس کاملا رایگان است و امکان حضور سخنرانان در آن فراهم است و این طرح نیز اندیشیده شده است تا هر صنفی و گروهی که درخواست تجمعی داشته باشد، مدیر مربوطه نیز در آن تجمع حضور یافته و پاسخگو باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: این اقدام زمینه اعتراضات مشروع و جدایی آن ها از اغتشاشات را فراهم می کند و امیدواریم در کشور الگو شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در این منطقه انجام می شود، ایجاد خانه احزاب است، گفت: روند کار به خوبی پیش رفته است و به زودی تشکیل خانه حزب و مکان آن اعلام می شود.

محبی پور درباره حوادث منطقه گلشن شیراز گفت: مردی به نام سجاد قائمی بهمن بیلو اهل گلشن بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. او توسط شورای امنیت استان مورد تحقیق قرار گرفت و مشخص شد که یکی از شورشیان نیست.

وی افزود: پلیس با خانواده وی ملاقات کرده و پرونده در حال پیگیری است

معاون سیاسی استانداری فارس گفت: عده ای به سراغ خانواده متوفی رفتند و سعی کردند مقصر قتل را به گردن دولت بیندازند اما خانواده وی نپذیرفتند و گفت: همین افراد در ساعت 24 صبح از خانواده متوفی بلندگو گرفتند. تشییع جنازه جمعیت زیاد شد و سعی کردند ببندند و کمربند بستند و پلیس وارد عمل شد.

محبی پور گفت: در این حادثه 2 نفر که از پشت بام به سمت مردم تیراندازی می کردند دستگیر شدند و متأسفانه یک نفر به نام حسین شیرازی پور جان خود را از دست داد که گلوله ای که به وی اصابت کرد از نوع چهار ترکش بود که در تشکیلات استفاده شده بود. در واقع چنین سلاحی در ارتش کشور وجود ندارد

معاون استاندار فارس در پایان گفت: در حال حاضر دانش آموزی دستگیر نشده است، 5 نفر از مصدومان شاهچراغ همچنان در بیمارستان بستری هستند و یک نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید