دشمن از قدرت رسانه ای ایران می ترسد


زمان: 09:00
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920555

ربیعی گفت: دشمن با سوء استفاده از رسانه ها و افراد صاحب نفوذ، رسانه های پخش ما را در فضای مجازی و رسانه ای و حتی ماهواره ها محدود و تحریم می کند. همه این حرکات نشان می دهد که دشمن از قدرت رسانه ای کشور ما هراس دارد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان ربیعی رئیس سازمان بسیج رسانه استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی در خصوص تاثیر تحریم رسانه ها و چهره های رسانه ای بر شرایط رسانه ای و برتری اخبار به نفع استکبار تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، دشمن یک چهار ضلعی تروریستی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد. .

وی ادامه داد: دشمن ابتدا جنگ تحمیلی هشت ساله را علیه کشور آغاز کرد و سپس در جبهه فرهنگی با برنامه ریزی فرهنگی و با اتخاذ سیاست های غربی کشور را به انحطاط و عقب نشینی رساند.
ربیعی گفت: مقام معظم رهبری از سال 72 بارها سعی کردند با عناوین مختلف جنگ فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی نسبت به سیاست های فرهنگی کشور تذکراتی صادر کنند اما در برخی موارد نادیده گرفته شده است.
مسئول سازمان بسیج رسانه استان چهارمحال و بختیاری افزود: ضلع سوم حرکت دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی بحث تروریسم اقتصادی است که دشمن آن را ایجاد کرد و با اعمال تحریم های ظالمانه اقتصادی سعی در تحریک مردم ایران داشت.
وی تصریح کرد: وجه چهارم این برنامه های تروریستی، تروریسم رسانه ای است و فرض بر این است که از سال 88 کشور را در بستر یک سری تحولات گسترده برای پیروزی در جنگ رسانه ای در این حوزه قرار داده اند.
احسان ربیعی تصریح کرد: در عین حال مالک با تغییر ساختار و تعمیرات قول مبالغ کلانی را از سران استکبار جهانی داد تا این سکو را با توجه به اتفاقات ایران مدتی به تاخیر بیندازند و همین مالک توییر در عراق، همسایه ایران، به سمت توسعه. ایران را تماشا کنید.
وی گفت: در سال 88 که تنها حدود دو میلیون کاربر ایرانی داشتیم، خبر ترور خانم ندا آقا سلطان در فضای مجازی بیش از 1.5 میلیارد بازدید در سراسر جهان داشت که نشان از اهمیت توسعه کشورمان برای جهان دارد.
ربیعی بیان کرد: اتفاقات و حوادثی که در سال های 96 و 98 و بعد از آن با همین عناوین رخ داد در واقع یک جنگ رسانه ای تمام عیار علیه کشورمان است و وقتی دشمن در تروریسم نظامی، فرهنگی و اقتصادی به نتیجه نمی رسد تمام تلاش خود را متمرکز می کند. توجه به او قدرت رسانه ای خود را قرار داد.
وی بیان کرد: امروز ابزار رسانه یکی از مهمترین مظاهر قدرت تلقی می شود و دشمن می داند که اگر در عرصه رسانه پیشقدم نشود و خبرساز نشود در عرصه رسانه شکست خواهد خورد که یکی از این موارد است. تاثیرگذارترین حوزه های امروزی
ربیعی خاطرنشان کرد: در این عرصه دشمن در فضای مجازی و رسانه ای و حتی ماهواره با سوء استفاده از اصحاب رسانه و رسانه های تاثیرگذار و تاثیرگذار ما را محدود و تحریم می کند کشور ما هراس دارد.
وی افزود: دشمن از توسعه رسانه در ایران و همچنین سایر عرصه ها می ترسد چرا که می ترسد امپراطوری رسانه ای خود را در دنیا از دست بدهد.
ربیعی تصریح کرد: تحریم چهره های تاثیرگذار رسانه ای توسط دشمن یکی از اقدامات استکباری است که برای جلوگیری از پیشرفت رسانه ای ایران انجام می شود.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان خاطرنشان کرد: سوالی که از سوی کسانی که رسانه های کشور را تحریم می کنند این است که چرا رسانه ها را تحریم می کنید اما اینترنت را تحریم نمی کنید و چرا فعالیت بسترهای خارجی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … واتس اپ محدود نیست؟!
وی افزود: پاسخ روشن است زیرا دشمن از طریق اینترنت، تحریم و بسترهای خارجی به اهداف خود می رسد و برای رسیدن به اهداف خود از طریق این بسترها برنامه ریزی کرده است.
ربیعی ادامه داد: با بی توجهی مسئولان به رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مواجه هستیم که بارها در این زمینه هشدار داده و اولویت ها را در این زمینه و تعهد دولت قبل به غرب را مشخص کرده اند. این به واقعیت تبدیل نشده است.
وی بیان کرد: بی برنامگی وزارت ارتباطات فعلی و شورای عالی فضای مجازی و رسانه از دیگر مشکلات و دغدغه هایی است که باعث به تعویق افتادن این طرح شده است.
ربیعی اضافه کرد: ارتقای سواد رسانه ای آحاد مختلف جامعه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که مشکلاتی که امروز در بحث سیاسی در کشور به وجود آمده ناشی از کمبود سواد رسانه ای است. در میان مردم و مسئولان کشور.
وی گفت: در خصوص بومی سازی شبکه ملی اطلاعات در کشور باید هر چه سریعتر توسط شورای اسلامی کشور انجام شود و وضعیت کشور در برابر هجمه های رسانه ای دشمن تسریع شود.
ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران تریبون های خارجی در کشور نیز باید موظف به رعایت قوانین کشور باشند تا در مواقع بحرانی از آب گل آلود ماهی نگیرند و امروز همه متوجه هستیم که ابزار رسانه ای در دست کشورهاست و مجبورند. این ابزار باید به عنوان آگاهی و ابزار رسانه ای ما بستری برای رسیدن به اهداف و پاسداری از انقلاب اسلامی باشد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید