دشمن شناسی رمز تشخیص حق از باطل / بصیرت افزایی دستاورد مهم اربعین است


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896068

مدرس ناحیه و دانشگاه گفت: امروز دشمن می خواهد با تمام ترفندهای خود اربعین حسینی را ابری جلوه دهد که این یکی از نیازهای آغاز راه جهانی اربعین افزایش بصیرت برای مقابله با قیام های دشمن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عبدالمجید کرمی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص اهمیت پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: در مکتب تشیع برخی اعداد و ارقام به دلیل اینکه با حیات طیبه همراه است ارزش زیادی قائل هستند. از خاندان اهل بیت، آرام بخواب. و وجود مبارک معصومین علیهم السلام نیز بر آن اعداد مبارک بود، در حالی که خود اعداد چندان مهم نیستند.

وی افزود: بنابراین اربعین در لغت به معنای اربعین یا عدد اربعین است که در دین ما جایگاه بزرگ و ویژه ای دارد مانند سجده حضرت آدم و رسول خدا در چهل سالگی و… اعمال و برنامه های بسیاری از ادیان. نیز به این عدد گره خورده اند.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: با این حال مراسم اربعین حسینی از قرن ها پیش وجود داشته و در سال های اخیر مراسم اربعین در شهر کربلا به صورت گسترده با حضور مردمی از ملل مختلف جهان برگزار می شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: بر اساس روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام برای زیارت روز اربعین که از نشانه های مؤمن است، ثواب و ارزش های بسیاری ذکر شده است.

وی افزود: پیاده روی اربعین با همراهی و همدلی آزادگان از سراسر جهان بزرگترین اجتماع انسانی روی کره زمین را تشکیل می دهد. سلام همه را به حلقه خود می خواند.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: به همین دلیل است که امروز دشمن می خواهد با همه ابزار و ترفندها اربعین حسینی را غمگین جلوه دهد که کورکورانه به چشم دشمنان هر سال با شکوه بیشتری اربعین حسینی برگزار می شود. باید توجه داشت این بصیرت و دشمنی روزافزون برای مقابله با قیام های دشمن، یکی از اصلی ترین موارد در آغاز سفر جهانی اربعین است.

این مدرس حوزه و دانشگاه در پایان گفت: این اجتماع عظیم چند ده میلیونی از بعد سیاسی نیز گره های بزرگی را باز می کند و دشمن نیز به این نکته پی برده است و کوری چشمان آنان و قطعاً راه رفتن در اربعین دلیل آن است. زیرا ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) بشارت می دهد و نوید روزهای روشن را برای امت اسلامی می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید