حاج قاسم ملاک تشخیص حق از باطل / هر گروهی که با اسرائیل بجنگد حمایت می کنیم

ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797245

نماینده ولی فقیه سپاه قدس سوریه با تاکید بر اینکه دلیل همکاری ما با روسیه در جبهه مقاومت این است که از هر گروهی که با آمریکا و اسرائیل بجنگد حمایت می کنیم، گفت: حاج قاسم سلیمانی برای حضور ایجاد شده است. در مربع های مقاومت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه سپاه قدس سوریه پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در سالن اداره کل کتابخانه های قم در سخنانی گفت: ایشان را تحسین کردم و از ایشان تشکر کردم. وقتی شهید شد و شهادتش چنین تحولی در دنیا ایجاد کرد، در مقابلش صف آرایی کردم و تعظیم کردم. مردی به معنای واقعی کلمه عمار و بصیر بود و شهید سلیمانی شخصیتی استثنایی و باعث شد که گم نشود.

وی گفت: در اغتشاشات حتی در قم هم عده ای شک داشتند که رفتن به سوریه و دفاع از این کشور و این حرم ها و شهادت کار درستی است اما حاج قاسم چراغ راه بود.

رضایی گفت: در تاریخ وقتی برخی از موضوعات جنگ را خواندم متوجه نشدم اما سوریه برای من با دقت به آن نگاه کرد. و جنگ را به نماز می بندند. در اینجا تشخیص حق از باطل دشوار است، اما ما در سوریه با همان شاخص و با همان حاج قاسم عمار زمان متوجه شدیم که کار از جنگ نهروان بسیار دشوارتر شده است. معصوم در رأس جبهه ای بود که حرف و حقانیتش ثابت شد و آن حضرت علی علیه السلام بود.

یاران حاج قاسم از مذاهب مختلف بودند

نماینده ولی فقیه سپاه قدس سوریه افزود: اما در دوران غیبت و در زمان نایب امام زمان و ولی فقیه شرایط بسیار دشوارتر است. حاج قاسم در سوریه اصحابی داشت که برخی از آنها مسیحی، برخی مرشد، برخی دروزی، برخی اسماعیلی و برخی سنی و از سوی دیگر آنهایی که بودند اهل سنت بودند. یاد، تکبیر و الله اکبر. راه را گم کردیم و حاج قاسم کمک کرد که گم نشویم، خیلی ها به سوریه آمدند و حقیقت را نفهمیدند و برگشتند.

وی گفت: در حلب سوریه در سال 1993 که زینبون شیر مردان پاکستانی و یاران حاج قاسم از پاکستان آمد و به حاج قاسم لبیک گفت که وقتی در عملیاتی پیروز شدی بر اساس اوایل اسلام به یک مکان بلند می روند. دوران و دوران دفاع.دنیا همه فریاد زدند الله اکبر، ناگهان توپخانه خود ارتش سوریه شروع به تیراندازی کرد و گفت چرا آنها را میزنی؟اینها خودی هستند.اینجا تشخیص حق از باطل خیلی سخت بود.

نماینده ولی فقیه سپاه قدس سوریه افزود: من شخصا دیده ام که داعش در شرق موتا و حومه و داخل دمشق تونل هایی حفر می کند که طول برخی از آنها 12 کیلومتر است و این تونل ها را با دست حفر می کنند. خاک را طوری بیرون آوردند که هواپیماها نفهمیدند که همیشه در این تونل ها تلاوت می کنند و قرآن در همه اتاق ها بود همانطور که در ردیف قرآن بودند و اینجا هم قرآن را در دست گرفتند.

وی تاکید کرد: در لشکر معاویه افرادی با روحیه افسارگسیخته بودند و طرف مقابل المومنین علی (ع) طرف حق بود، اما اینجا هم در بین برخی شک و تردید وجود دارد، اما در سوریه خیلی سخت است. خیس بود چون هر دو طرف ذکر می خواندند و قرآن می خواندند.

شهادت حاج قاسم حقانیت راه او را آشکار کرد

رضایی گفت: حضرت آقا می فرمایند شهادت حاج قاسم باعث نزول حقانیت، برافراشتن پرده ها و آشکار شدن جبهه حقانیت شد. و چنین شبهاتی مطرح شد. در حوزه علمیه نیز شبهه ای نسبت به این گرد و غبار وجود داشت. فرمود: «اگر در غبار جنگ دشمن را نشناسید، بنگرید آتش از کجا می آید. آنجا خانه دشمن است، اما برخی در کشور ما هنوز نمی دانند چه کسی تیراندازی می کند و نمی فهمد. چرا ما در سوریه برای حفظ حاکمیت سوریه حضور داشتیم. ما به عنوان محور مقاومت حضور داشتیم و چرا در سوریه همانطور که از بشار اسد و رژیم حاکم انتقاد می‌کردیم، جانب بشار اسد و رژیم حاکم را گرفتیم، درست است که انتقاد کردیم، اما می‌دانیم که وقتی آمریکا با این نظام مخالف است و وقتی اسرائیل به دنبال براندازی نظام است، سوریه است، بنابراین ما در اینجا جبهه حق را می شناسیم و می دانیم که دشمن کجاست.

وی گفت: از تک تک گروه هایی که با آمریکا و اسرائیل می جنگند و علم مبارزه با استکبار را پایه گذاری می کنند، حمایت می کنیم. به فرموده حضرت آقا، دشمنان دشمنان ما دوستان ما هستند.

نماینده ولی فقیه سپاه قدس در سوریه افزود: تفاوت آمریکا با روسیه در این است که آمریکا برای تقویت جبهه تکفیر در کنار اسرائیل می ایستد و روسیه برای حفظ جبهه مقاومت در مقابل آن می ایستد. ریشه انسانیت دارد و از مقام معظم رهبری و حاج قاسم می خواهد که اسلام شیعه میانه رو در جنگ ها گسترش دهند و تکفیرها و اسلام افراطی علیه بشریت و ضد بشریت و اسلام ستیزی واقعی را از بین ببرند. پوتین این را می‌داند، البته آمریکایی‌ها می‌دانند. آنها می‌دانند که جریان تکفیری به نفع بشریت نیست، اما به دنبال این هستند که در این جنگ نیابتی علیه جبهه حق و نظام ولایی، جریان تکفیری را جایگزین خود کنند.

رضایی افزود: آمریکا اصلا با داعش نجنگیده است. آمریکا داعش را ابزار می دید و آنجایی که به نفعش بود به مواضع ما لطمه زد و اسناد مهمی وجود دارد که از داعش حمایت می کند که داعش علیه آمریکا علیه آن اقدام کرد، جایی که داعش توسط آمریکا بمباران شد. ، دشمن برای اداره داعش و سوار شدن بر این موج و استفاده از آن به عنوان سلاح خود اقدام کرد. برخی از رهبران آنها کشته شدند، اما در واقع آمریکایی ها با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، افغانستان و عراق و همه کشورهای اطراف ما را با اهداف و منافع خود تحلیل می کنند، بلکه منطقه غرب آسیا.

حاج قاسم مجسمه اخلاص بود

وی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی تندیس اخلاص بود، حاج کاسم نتیجه گرا نبود. او اصلاً اسیر کلمات و نگاه های ضعیف نبود، اما عمیق به نظر می رسید. حاج قاسم اهل هیچ حزبی در سیاست داخلی نبود. حاج قاسم مردی بود که برای حفظ اسلام از استادش علی پیروی کرد. اظهاراتی که در این مصاحبه بعد از شهادتش و هزینه دیپلماسی ما انجام داد محقق نشد اما حاج قاسم وزیر امور خارجه وقت را بررسی کرد و حاج قاسم وقتی عصبانی بود به خانه اش رفت و به دیدارش رفت و او را سر کار می اندازد چون می داند این افراد ضعیف نیازمند حمایت انسان و ابرقدرت و ابرمرد به معنای واقعی قدرت الهی هستند تا سقوط نکنند چون سنگر وزارت امور خارجه در دست آنهاست.

نماینده ولی فقیه سپاه قدس در سوریه گفت: حقیقت این است که این میدان بهای دیپلماسی بود و البته به معنای اشتباه نبود، همانطور که در کل تاریخ اسلام بسیاری از مردم فداکاری کردند اما برای حفظ اسلام. مانند حضرت زهرا سلام الله علیها در مقابل قربانی اسلام بود، اما هیچ ضرری احساس نکرد زیرا برای حفظ اسلام از خود گذشت.

رضایی بیان کرد: خانواده شهدای مدافع حرم می گویند افتخار ما این است که فرزندانمان با حاج قاسم از دنیا رفتند. حاج قاسم از مرگ پشیمان شد. حاج قاسم شهید بود. در حال دعا برای شهادت، شخصاً او را دید که در معبد حضرت رقیه سلام الله علیها با تمام وجود گریه می کند و با بیان این جمله از خداوند برای شهادت طلب می کند: من شرمنده شهدا هستم، طاقت ندارم. خانواده شهدا را ببین من زنده ام. می خواست جوری شهید شود که این شرم کمتر شود. این شخصیت ستودنی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید