دوران پهلوی بخش سیاهی از تاریخ ایران بود/ ضرورت جهاد با رویکرد دشمن شناسی و بصیرت تبیین می شود.


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805023

صباغیان گفت: آنچه در دوران شاهنشاهی بر سر ملت ایران آمد قطعه سیاه و تاریک و به دور از عدالت و انسانیت بود. رژیم ستم شاهی پهلوی در خدمت آمریکا و اسرائیل و انگلیس بود و هیچ قدرتی از شاه به زیردستان و وزیرانش نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن صباقیان امام جمعه زیرکوه در گفتگو با هوارستان با استقبال از فرارسیدن دهه ی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر برجسته ترین صعود در تاریخ سیاسی کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت گفتمان سازی و تبیین دستاوردهای انقلاب گفت: در این 43 سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، دستاوردهای انقلاب اسلامی واقعاً معجزه آسا و کم نظیر بوده است. جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا کنون در مقابل همه استکبار به ویژه شیطان بزرگ و طاغوت بلامنازع جهان؛ یعنی آمریکا آنجا بود، اما در عین حال ایستادگی کرد و به دستاوردهای بزرگی در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، دفاعی، پزشکی هسته ای، نانو، کشاورزی و ساختمان سازی آب، برق، گاز دست یافت. ، زیرساخت تلفن. ، راهی بود و ..

امام جمعه زیرکوه گفت: اوایل انقلاب هیچکس باور نمی کرد روزی در دورافتاده ترین روستاهای مرزی ایران که کمتر از 10 خانوار جمعیت دارد، آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، خانه بهداشت باشد. و دیگر امکانات امروز به برکت انقلاب این زیرساخت ها و خدمات فراهم شده و فاصله اجتماعی و اجتماعی شهرها با دورافتاده ترین روستاها به حداقل رسیده است.

صباغیان گفت: امروز بزرگترین وظیفه همه مسئولان و مردم این است که به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی روی آورند. در واقع مهمترین رویکرد همه مجاهدان باید در عرصه جهاد مشخص شود.

وی همچنین با تاکید بر تبیین جنایات، شرارت ها و خیانت های رژیم ستمشاهی پهلوی، گفت: آنچه در دوران شاهنشاهی بر ملت ایران گذشت قطعه ای سیاه و تاریک و به دور از عدالت و انسانیت بود. رژیم ستم شاهی پهلوی در خدمت آمریکا و اسرائیل و انگلیس بود و هیچ قدرتی از شاه به زیردستان و وزیرانش نبود.


درآمدهای نفتی ایران صرف تجمل و سرگرمی می شد

امام جمعه زیرکوه گفت: رضاخان و محمدرضا پهلوی هیچ استقلالی از خود نداشتند و فقط موظف به اجرای دستوراتی بودند که اربابانشان به آنها دیکته می کردند، بنابراین تمام ثروت کشور به ویژه نفت در دست استکبار جهانی بود اما مردم در فقر بودند و در فقر زندگی می کردند.

صباگیان افزود: در این مدت بسیاری از درآمدهای نفتی و غیرنفتی صرف عیش و نوش و تفریح ​​و حرمسرا می شد و بخشی دیگر سهم اربابان آنها بود و بر خلاف ثروتمندان، سودی کم یا نداشت. در این کشور به بیت المال «اما ملت به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی به استقلال، آزادی، سعادت و عدالت نسبی، عزت و اقتدار دست یافت.

وی گفت: پیشرفت انقلاب اسلامی نسبت به کشورهایی که چنین انقلابی را تجربه کرده اند از جمله انقلاب کبیر فرانسه در سطوح مختلف قابل مقایسه است. انقلاب اسلامی ایران در دهه چهل با تحریم های سرکوبگرانه و محدودیت های فراوان دشمنان انقلاب مواجه بوده است و به نوعی همه استکبار اعم از آمریکا، کشورهای غربی، اسرائیل و برخی نوکران آنها در منطقه، با همه اقتصادی، نظامی، فرهنگی ایران مقابله کرده است. و نیروی رسانه ای


تداوم حملات بدون روز مرخصی به انقلاب اسلامی

امام جمعه زیرکوه افزود: انقلاب اسلامی در تمام این 40 سال استکبار جهانی با همه تهاجمات اعم از جنگ سخت و نیمه سخت، جنگ سرد و سپس جنگ نرم، جنگ رسانه ای و روایتی و جنگ شبهه روبه رو است. که از اول انقلاب تا کنون همه این حملات یک روز متوقف نشده است.

صباغیان گفت: اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم; با وجود این مشکلات، تحریم ها و تهدیدها، پیشرفت ایران در مقایسه با کشورهای وابسته به غرب و آمریکا قابل توجه است. ایران در حال حاضر به سطحی از خودکفایی رسیده است که در هیچ کشور دیگری در منطقه وجود ندارد. اما اگر این کشورها به مدت یک سال تحریم شوند، نمی توانند زنده بمانند.

وی افزود: حتی اگر این تحریم های وحشیانه علیه خود آمریکا هم اعمال می شد، تا به حال همه آنها به خاک سپرده شده بودند، اما ایران اسلامی هر سال بیش از سال قبل و به جایگاه سیاسی و اجتماعی خود در دنیا افتخار می کند.

وی افزود: به گفته اندیشمندان; امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان نیرویی برجسته در مقابل استکبار به شمار می رود.


تبیین جهاد با رویکرد دشمن شناسی و بصیرت

امام جمعه زیرکوه گفت: آنچه در انقلاب اسلامی یک سیاست رایج محسوب می شود این است که عدالت اجتماعی در همه کشورها و استان ها رعایت می شود اما به دلیل برخی رویکردهای نادرست در دولت های گذشته که با نظر رهبر معظم انقلاب مغایرت دارد. و امام «جامعه، ممکن است در برخی زمینه ها مشکلاتی وجود داشته باشد.

صباغیان با تاکید بر لزوم حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: بی شک همه معادلات دشمن و شیطان بزرگ آمریکا بر اساس نسبت حضور مردم در راهپیمایی آن روز و در نتیجه تاثیر حضور مردم است. ابعاد مختلف اقتصادی. «برگزیت از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، چه در خارج و چه در داخل، پوشش داده نمی شود.

وی افزود: هنر مسئولان و مردم ایران اسلامی این است که ضمن حضور باشکوه در راهپیمایی 22 باخمن، جهاد تبیین با رویکرد خصمانه و بصیرت افزایی و استخراج آشکار عدالت، عزت، عدالت و تلخکامی گرسنگان، مستضعفان و مستضعفان جهان.» خشم استکبار و نیروهای شیطانی و پول و زرگرهای جهان است.

وی بیان کرد: علاوه بر اجرای برنامه های مختلف در ایام دهه فجر بهترین و ارزشمندترین کار; تجلیل از شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های آنان به‌عنوان مشعل‌داران تاریخ و رهبران واقعی، راه والدین و عبرت گرفتن از آنان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید