دشمن شناسی یکی از ارکان جهاد تبیین شده است/ مهمترین هدف دشمنان نظام; تزریق نارضایتی به جامعه


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819894

حامد حیدری گفت: هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی آوردن ناامیدی به جامعه، بدبین ساختن مردم به دولت و نظام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد حیدری مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: دشمن شناسی یکی از ارکان اصلی تبیین جهاد مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات قرآن به مسئله دشمن و دشمنی نیز اشاره شده است، ادامه داد: قرآن شیطان را دشمن انسان معرفی می کند و در مسائل دینی راه های مقابله با او را بیان می کند. .

حیدری می افزاید: برای کمال انسان موانعی وجود دارد و تکبر، غرور، دشمنی; این مانعی است برای رسیدن به بالاترین درجه الهی، زیرا دنیا از اول تا آخر امتحان است و بعد از هر امتحان به درجه ای می رسد.

این استاد دانشگاه گفت: دشمن برای مبارزه با دشمن داخلی دو قسمت داخلی و خارجی دارد، باید تقوا پیشه کرد و با هوای نفسانی مبارزه کرد و برای مقابله با دشمن بیرونی باید بصیرت جامعه را افزایش داد.

وی ادامه داد: در تاریخ این سرزمین جنگ های زیادی رخ داده است که مهمترین هدف دشمنان ضربه زدن به انقلاب اسلامی است اما مردم ایران با بصیرت و رهبری مقتدر توانسته اند بر همه دشمنی ها فائق آیند.

حیدری افزود: مهمترین عرصه برای مقابله و مبارزه با دشمن، دشمنی است، اما دشمنی به تنهایی کافی نیست و باید شیوه های توطئه را بشناسیم و بر اساس آن با آن برخورد کنیم.

این کارشناس تاکید کرد: امروز دشمن روی جنگ نرم و مختلط در فضای مجازی متمرکز شده و با تسخیر افکار و اندیشه ها سعی در نفوذ به کشور دارد.

حیدری یکی از حربه های دشمن را کم کردن داشته ها و نداشتن ها رنگ می داند و ادامه می دهد: وارد شدن روحیه ناامیدی و اختلاف در جامعه ناشی از عدم تبیین دستاوردهای نظام است.

وی گفت: تشخیص حق و باطل بسیار مهم است اما دشمن به راحتی جای این دو کلمه را در فضای مجازی عوض کرد.

این کارشناس در خاتمه گفت: دشمنی دشمن را ریشه کن کنیم و با نرمی با آن برخورد کنیم چرا که دشمنان این مرز و بوم شبانه روز تلاش می کنند، ما نیز باید هوشیار باشیم و در مواقع لزوم در میدان نبرد حاضر شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید