نقشه دشمن برای آسیب رساندن به نظام اسلامی با فشار اقتصادی و عملیات رسانه ای/ جهاد تبیین نیازهای امروز جامعه است.


ساعت: 23:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809287

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پس از اشاره به ویژگی های انقلاب فرمودند دشمن با فشار اقتصادی و عملیات رسانه ای به دنبال این است که تفکر جوانان ما را جهت دهی کند و به نظام اسلامی لطمه بزند، گفت: در این راستا، دشمنان می توانند در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز با مردم تبریز در سخنانی مقاومت غرور آفرین ملت ایران را نه تنها در پیشرفت کشور بلکه اثرات مهم منطقه ای را ستودند و خاطرنشان کردند: مقاومت روزافزون. در منطقه» و زبان ملت ها را به روی آمریکا باز کنید و باید با تداوم انقلاب قدردان این نعمت باشیم.»

در همین رابطه حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با صبح توس; وی در خصوص این سخنان گفت: رهبری پس از اشاره به ویژگی هایی که در بیانات رهبر معظم انقلاب داشتند، به این نتیجه رسیدند که دشمن هم در فشار اقتصادی و هم در عملیات رسانه ای به دنبال این است که ذهن جوانان ما را جهت دهد و به ما آسیب برساند.

وی افزود: آنچه اخیرا بر اساس بیانات رهبری بسیار تکرار شده است جهاد تبیین و جنگ داستان است. این موضوع در مذاکرات امروز نیز حائز اهمیت بود.

این فعال فضای مجازی گفت: آنچه ذهن مردم و جوانان را شکل می دهد، فعالیت های فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و رسانه هاست که امروز رهبری به آن اشاره کردند و حتی حمله به مراکز حساس و قدرت انقلاب را یادآور شدند.

ابراهیمی بیان کرد: چندی پیش رهبر معظم انقلاب درباره حضرت زینب(س) صحبت کردند و عملکرد خود را در واقعه عاشورا، واقعه کربلا که در حضور همه رخ داد و مردم به دنبال این بودند که ببینند دیگران چه تحلیلی می کنند، بیان کردند. .

وی افزود: در چنین حوادثی اولین فردی که بتواند هوشمندانه، صادقانه و قاطعانه واقعه را بگوید، می تواند درباره تاریخچه ای که حضرت زینب (س) به عنوان تبیین کننده واقعه عاشورا در اختیار رسانه ها قرار داده است، افکار عمومی را مطرح کند. سالهای مختلف «و این واقعه مصداق حکایت جهاد است و حقیقت را به مردم گفتند.

این فعال فضای مجازی گفت: جمله معروف حضرت زینب(س) که من چیزی جز زیبایی ندیدم در آن زمان بسیار در رسانه ها مطرح شد و جالب است بدانید که این سخنان در پاسخ به دشمنانی بود که ماجرا را مطرح کردند. خواست خدا. امروز نیز نیازمند تزریق واقعیات و تبیین صحیح هر یک از مسائلی که در جامعه و فضای رسانه ای به وجود می آید از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به تاثیر شبکه های اجتماعی گفت: شبکه های اجتماعی مانند ذهنی است که مدام در حال تفکر است و در نهایت با آنچه بازیگران در فضای مجازی نشان می دهند قضاوت می شود. مردم ذهن و قضاوت خود را از فضای مجازی می گیرند و بازیگران این افکار را شکل می دهند.

وی تاکید کرد: بهترین چیزی که ما فکر می کنیم صد در صد منطقی و موفق است و برای آن برنامه ریزی می کنیم، دشمن می تواند در فضای مجازی با اقدام رسانه ای و بیان روایتی متفاوت آن را صد در صد وارونه نشان دهد، پس مردمش. ضعیف و پست تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: به هر چه افتخار کنید، دشمن می تواند با تمسخر مردم در فضای مجازی، حکم مردم را برگرداند و این را مقام معظم رهبری فرمودند.

ابراهیمی گفت: ما هنوز در بسیاری از حوزه‌های رسانه در موضع انفعالی هستیم و این بسیار بد است. ما در عرصه رسانه و فضای مجازی به جایگاه فعالی دست نیافته ایم و نه تنها به دست نیاورده ایم بلکه در برخی موارد حتی پاسخی به دشمن نداده ایم.

این فعال فضای مجازی با اشاره به اصول مدیریت افکار عمومی گفت: در حوزه رسانه در بحران داریم یاد می گیریم که باید در مواقع بحران اولین روایت را ارائه کنیم، چیزی که نمی شود. البته الان رسانه ملی کمی پیشرفت کرده است و گاهی سکوت نمی کنند و قصه و روایت خودشان را می گویند، اما گاهی ما سکوت می کنیم و دشمنمان می گوید.

وی ادامه داد: افکار عمومی نشان داده است که رسانه ملی اکنون در حال اصلاح و بیان مشکلات است و در شبکه های اجتماعی مانند توییتر روز به روز بهتر می شویم، اما هنوز به حدی نرسیده ایم که آن طور که باید مشکلات را دست اول بگوییم. آنها کم کم متوجه می شوند که نقشی در شبکه های اجتماعی دارند.

انتهای پیام/ 4005

دیدگاهتان را بنویسید