تبیین جهاد از طریق آگاهی رسانه ای / تلاش رسانه های غربی برای تضعیف نظام اسلامی ایران


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814140

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی تاکید کرد؛

سجاد رضایی گفت: برای انجام جهاد تبیین از طریق رسانه ها باید اصول و احکام انقلاب اسلامی در اولویت اول و در گام بعدی پیشرفت شگفت انگیز انقلاب بیان شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سجاد رضایی مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی در گفتگو با هوارستان، مقام معظم رهبری جهاد تبیان را تکلیف کردند. ایشان در جهاد به چند اولویت اشاره کردند که یکی از آنها تبیین و بیان اصول و احکام انقلاب اسلامی است. یعنی ما باید اصول انقلاب را که زیربنای تشکیل جمهوری اسلامی است برای مردم روشن کنیم و تبیین کنیم. به ویژه در مواردی که دشمن و ضدانقلاب و رسانه های استکبار در صدد تحریف مردم در این مسائل و اصول هستند.

وی ادامه داد: اولویت بعدی که مورد توجه قرار گرفته تبیین پیشرفت های چشمگیر انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته است که یکی از نقاطی است که دشمن قصد دارد جمهوری اسلامی ایران را به یک نظام ناکارآمد تبدیل کند. دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف که با برنامه ریزی های عملیاتی انجام شده در فضای مجازی ایجاد شده است، راه های متفاوتی برای کسب درآمد لازم برای پیشرفت و توسعه کشور دارد.

به گفته رضایی اولویت بعدی مبارزه و مقابله با شبهات و تحریفاتی است که در رسانه ها ظاهر می شود. این سه حوزه در بحث جهاد تبیین شده است. ایشان برنامه ریزی های جدی در این زمینه انجام داده اند و سعی کرده اند افکار عمومی این کشور را به نحو مطلوب تحت تاثیر قرار دهند و در این قسمت شاید به هدف کامل خود نرسیده اند اما برنامه ریزی خوبی داشته اند.

وی تاکید کرد: قبل از این هجمه رسانه ای به دشمن حتی آقا دستور دادند که کمیت و کیفیت رسانه و جبهه انقلاب نقاط ضعف دارد، همه مردم باید وارد این عرصه شوند.


تاثیر بر افکار

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه چند نکته کلیدی در فضای رسانه ای فرستنده، محتوای پیام، ابزار بستر پیام رسان و گیرنده وجود دارد، گفت: می خواهیم مردم واقعیت ها را ببینند. تحریف نکنیم تا واقعیت ها را ببینیم، اما دشمن در صدد تحریف است، اما مهم این است که هر دو طرف تلاش می کنند بر مخاطب تأثیر بگذارند.

رضایی ادامه داد: اما نکته مهم این است که علاوه بر مشکلات فرستنده، در محتوای پیام نیز مشکل جدی داریم و در زمینه ابزار و بستر انتقال پیام نیز مشکل داریم. این مشکلات باعث شد یک رهبر در جبهه انقلاب برای مقابله با هجمه های رسانه ای، «دشمن ایجاد کنید.

به گفته وی، وضعیت تبیین و جهاد دستوری نیست که مقام معظم رهبری در چند ماه اخیر داده اند، فرمودند، اما اکنون خلأ وجود دارد که بر این قسمت تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث ارسال پیام متأسفانه مسئولان و دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند کنترلی بر این موضوع ندارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این بخش، مسئولان و دستگاه های متولی این موضوع و این جنگ نیستند. بسیاری از این برنامه‌ها و رویدادها و طرح‌هایی که باید در این زمینه انجام شود، انجام نشده است. ارسال کنندگان پیام یعنی مردم کشور در توجیه موضوع مشکل دارند.

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی ادامه داد: نکته بعدی محتوای پیام است که متاسفانه پیامی موثر برای مخاطبان است. باید افزایش جدی داشته باشد. برای کسانی که می خواهند در این زمینه فعالیت کنند، جهادگران تبیین باید بررسی کنند که کدام قالب در فضای مجازی موثرتر است، باید روی همین محتوا شروع به کار کنیم.


باید برنامه ریزی شود

رضایی با تاکید بر اینکه باید در این زمینه برنامه ریزی جدی صورت گیرد، گفت: در حال حاضر رسانه های ضدانقلاب که از مدت ها قبل به صورت جدی برنامه ریزی کرده اند، در حوزه سینمای مستند فعالیت می کنند. مستندهایی که در مقاطع مختلف علیه انقلاب اسلامی در بحث انقلاب اسلامی با رژیم گذشته و مسائل مختلف طرف مقابل ساخته شد، تمام تلاش خود را کردند تا دروغ های شنیده شده را در فضایی حرفه ای به مردم عرضه کنند که مخاطبان. و نخبگانی که داستان را می بینند و می شنوند قبول دارند که ما هم در این زمینه مشکل داریم.

وی ادامه داد: نکته سوم، بستر پیام رسان است که زیرساخت خاصی به ویژه در حوزه فضای مجازی دارد، یعنی. اینستاگرام، تلگرام و نیست در دسترس ما نیست و ما در شهربازی خارجی کار می کنیم. زیرساخت برای ما در دسترس نیست. «گرام به شدت محتوایی را که دوست دارید محدود و فعال می کند.

به گفته وی، در زمینه ابلاغ پیام، با محدودیت‌های جدی، سنگسار و تحریم‌های رسانه‌ای دشمن مواجه هستیم و در شرایطی کار می‌کنیم که زمین بازی دشمن است و باید یکسری تصمیم‌های نادرست بر سر آن بگیریم. هشت سال گذشته نزدیک به 50 میلیون نفر برای بازی با این افراد طبق قوانینی که نهاد و قانونگذار خارجی در واقع وضع کرده به این سایت آمدند، اما متأسفانه در این روند با فضای تحریمی شدیدی روبرو هستیم که در نهایت وقتی دیدیم که با این کار ما روبه رو هستیم. مواجهه با مشکلات محتوای مورد نظری که برای تأثیرگذاری بر مخاطب باید انجام شود با این ضربه ها مواجه است و تأثیر مطلوبی ندارد.

وی تاکید کرد: این اتفاقات و کاستی ها باید برطرف شود و مسئولان، مدیران، فعالان رسانه ای در فضای مجازی و رسانه ملی در این زمینه توجیه شوند و از انگیزه و حمایت کافی برخوردار باشند و علاوه بر این که رسانه ها دشمنی نداشته باشند. از پیام، ما نیاز به تسلط بر علم روز و ابزار روز داریم، جامعه تأثیرگذار است، اما سعی می کنیم مطالب زیادی را که می خواهیم در یک گزارش چند صفحه ای منتشر کنیم، منتشر کنیم. با این رویکرد و روش کار اصلا به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی افزود: در زمینه بسترهای پیام رسان نیز محدودیت هایی داریم. همه اینها دست به دست هم داده و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد می کند. اما واقعیت های جامعه و پیشرفت ایران با منطقه و حتی کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست.

وی گفت: دشمنان رسانه ای تلاش کرده اند سلطه رسانه ای را برقرار کنند. جنگ روسیه با اوکراین واقعیت های جامعه غربی را آشکار کرد و بار دیگر ماهیت نژادپرستانه آنها را آشکار کرد. زمانی که سیاه پوستان به کشورهای اروپایی پناهنده شدند، از این کار منع شدند، اما رسانه ها از آزادی انسان، حقوق بشر و مبارزه با نژادپرستی صحبت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید