دشمن نفوذ جمهوری اسلامی را در معادلات جهان نمی بیند/ لزوم تبیین به همه مواضع روشنگرانه رهبر انقلاب


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901328

خوجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به درستی وقایع روزهای آخر را تحلیل کردند، گفتند: دشمن نمی خواهد جمهوری اسلامی را سربلند و تاثیرگذار در معادلات جهان ببیند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خوجت الاسلام والمسلمین عباسعلی خزایی امام جمعه نهبندان در گفتگو با خبرنگار شرقبا توجه به سخنان مقام معظم رهبری در جشن دانش آموختگی مشترک دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و نیروهای نظامی، بسیجی، سپاه و مردمی که در پی آن شهید و جان خود را از دست دادند. اغتشاشات وی گفت: بیانات مهم مقام معظم رهبری نیاز امروز جامعه ما بود، ایشان به خوبی به همه مسائل پرداختند و همه جوانب آن مسائل را تبیین کردند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن ایران مستقل و قدرتمند نمی خواهد و چندین سال دشمنان نیات شوم خود را پنهان نمی کردند و می گفتند تحریم های فلج کننده علیه ایران اسلامی به کار می برند یا می گفتند ایران اسلامی چهلمین است. . او سالگرد پیروزی خود را نخواهد دید.

امام جمعه نهبندان گفت: اما جمهوری اسلامی تا چند ماه آینده چهل و چهارمین سالگرد پیروزی خود را جشن خواهد گرفت.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: الحمدلله ایران بسیار قوی تر از تصور دشمن است و روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و شرق برقرار است و همچنین به عضویت پیمان مهم شانگهای درآمده است. .

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با وجود تحریم ها مبادلات نفتی خود را انجام می دهد و نیازی به کشورهای غربی ندارد و وقتی این کشورها می بینند که جمهوری اسلامی در مواضع خود بسیار محکم است، کشورهای غربی نیز دست خالی دیده می شوند. این اقدامات خائنانه را آغاز کردند و متاسفانه ذائقه مردم و نیروهای امنیتی ایران را ترش کردند.


ظلم شورشیان به مردم

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه اغتشاش گران با اقدامات صورت گرفته به مردم و نیروهای نظامی ظلم کردند، گفت: به اموال عمومی و عمومی آسیب رساندند و مردم را به سختی وارد کردند و جدای از اینکه با پلیس درگیری فیزیکی صورت گرفت. پلیس واقعا مظلوم بود و تعدادی از این نیروها مجروح و کشته شدند.

حجت الاسلام خزایی افزود: با اتفاقاتی که رخ داد حملات سوء تبلیغاتی علیه نیروی انتظامی انجام شد. نیروی انتظامی که به چهار میلیون زائر اربعین خدمات رسانی کرد که واقعا قابل تقدیر است اما متاسفانه اغتشاشگران با تبلیغات منفی به پلیس حمله کردند.


شکایت از حمله تبلیغاتی به پلیس

وی با بیان اینکه انتظاری جز دشمنی از دشمن نداریم چرا که کار او دشمنی است، تصریح کرد: متاسفانه عده ای که نان و نمک این مملکت و نظام را خوردند در سایه امنیت ارتش و قانون زندگی می کنند. نیروهای نظم و قانون آمدند و پلیس را مورد حمله تبلیغاتی قرار دادند و زمینه آمدن اغتشاشگران به میدان را فراهم کردند و ما از چنین افرادی گله داریم.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری درگذشت خانم امینی را یک حادثه تلخ دانستند و در ادامه گفت: مرگ مشکلی انکارناپذیر است و بیانات رهبری که فرمودند دل ما سوخته بالاترین همدردی است. برای خانواده خانم امینی.”

وی افزود: متاسفانه دشمن درگذشت خانم امینی را بهانه ای برای حمله به نیروی انتظامی قرار داد در حالی که در همان روز یک نیروی انتظامی در استان گلستان کشته شد اما چرا هیچکس به خانواده آن پلیس و نیروی انتظامی تسلیت نگفت. جامعه کشور؟”

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه برخی منافقانه صحبت می کنند، گفت: در عربستان اعدام با شمشیر انجام می شود و در روزهای اخیر یک زن در عربستان با شمشیر سر بریده شد. چرا در دنیا که در عربستان با شمشیر از حقوق بشر تقلبی خبری نیست؟» شمشیر به گردن می زنند اما در جمهوری اسلامی که پلیس قربانی ملت است، پلیس زیر دست است. یک حمله تبلیغاتی

حجت الاسلام خزایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به درستی تحقیق می کنند چون فرمودند دشمن دنبال اغتشاش است و دنبال بهانه است و اگر فوت خانم امینی نبود حتما راه اندازی می کردند. اغتشاش چون دشمن نمی خواهد جمهوری اسلامی را سربلند کند و تاثیر بگذارد گذار را در معادلات دنیا ببینید.


تلاش دشمن برای به دردسر انداختن ایران

وی خاطرنشان کرد: پس از سخنرانی آیت الله رئیسی در سازمان ملل، دشمن نمی خواهد جمهوری اسلامی را با چنین آبرویی ببیند، بنابراین به هر دلیلی می خواهند جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار دهند و این وظیفه همه روشن است و ما باید بیانات مرجعیت را توضیح دهد.مقام معظم رهبری باید حقوق بگیرند.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: جامعه روحانیت، اصحاب رسانه، اهالی تریبون و همه باید مواضع و بیانات نورانی مقام معظم رهبری را تبیین کنند که نیاز امروز جامعه ماست.

حجت الاسلام خزاعی همچنین گفت: دشمن دشمن است و اگر هوشیار نباشیم می تواند در کمترین زمان ایران را به افغانستان تبدیل کند.

وی به حضور به موقع ملت در مراسم راهپیمایی روز جمعه گذشته و حرکت هیئت های مذهبی مانند امت حضرت محمد (ص) در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با این حرکت های خودجوش امام زمان(عج) مردم، توطئه دشمنان را از خیابان ها جمع آوری کردند، اما با توجه به پایگاهی که در سیستان و بلوچستان وجود داشت، دشمن سعی کرد آن نقطه از کشور را ناامن کند.

حجت الاسلام خزایی گفت: مقام معظم رهبری در مورد مردم بلوچ فرمودند من این قوم را می شناسم، در میان آنها زندگی کرده ام و عمیقا به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند. وی درباره جامعه ورزشی و هنری کشور نیز گفت: اگر عده ای از این قشر صحبت کنند هزینه چندانی ندارد اما همه جامعه ورزشی و هنری ما در خدمت نظام و انقلاب هستند.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند که بحث حجاب و بی حجابی نیست، افزود: این بحث ها توطئه دشمن است چرا که افرادی هستند که حجاب کامل ندارند اما در انتخابات حضور می یابند و راهپیمایی می کنند زیرا آنها همه فرزندان ملت هستند.

حجت الاسلام خزایی گفت: دشمن می خواهد این کشور یکپارچه را تجزیه کند اما بر اساس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری انشالله تیر دشمن مانند گذشته به خود باز خواهد گشت.

وی تصریح کرد: برخی از افرادی که در اغتشاشات شرکت کردند، جوانان جاهلی بودند که نیاز به راهنمایی و آگاهی دارند. منافقین و برخی از ایرانیان خائن که در خارج از کشور هستند نیز گروه دیگری بودند که در اغتشاشات شرکت کردند و یا عده ای ناآگاه را تشویق به اغتشاش کردند، اما آنها حساب جداگانه دارند و قوه قضائیه قول پیگیری این موارد را داده و این افراد باید منزوی شوند. بلند شو

امام جمعه نهبندان افزود: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هر کدام از این افراد را با توجه به اقداماتی که انجام داده اند قطعا رصد خواهند کرد.


برای جبران اشتباه خود عذرخواهی کنید

حجت الاسلام خزاعی تاکید کرد: گلایه از املاکی است که در رسانه ها صحبت شد و به نوعی زمینه حضور مردم در خیابان ها را فراهم کرد و با توجه به اینکه حدود دو هفته از این اتفاقات می گذرد و حقیقت مشخص شده است. این افرادی که به نظام و پلیس تهمت زدند، اما نه عذرخواهی کردند و نه چیزی نگفتند.

وی گفت: باید پرونده ویژه ای برای این افراد باز شود، شاید اگر این افراد اینگونه صحبت نمی کردند کمتر شاهد شهادت نیروهای مردمی، نظامی، بسیج، سپاه و آسیب به اماکن و اموال عمومی بودیم.

امام جمعه نهبندان با ابراز تاسف از حوادث تروریستی زاهدان گفت: در حوادث سیستان و بلوچستان خون شیعه و سنی با هم آمیخته شد و در بین شهدای زاهدان یک نیروی بسیجی اهل سنت نیز به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید