دعوت از بانک ها و هلدینگ های پتروشیمی برای سرمایه گذاری در نفت

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800558

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری مختلفی برای پروژه‌های نفتی در حال انجام است، از مذاکره با بانک‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نفت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن هژسته‌همر با تشریح رویکردهای شرکت ملی نفت ایران در بخش‌های مختلف، گفت: در بخش منابع انسانی، رویکرد ما جذب نیروی نخبه از دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌ها است. “

وی گفت: متاسفانه در گذشته موضوع آموزش نیروی انسانی مغفول مانده است و امروز نیروهای شاغل در بسیاری از بخش ها از جمله یگان های مهم عملیاتی ما نیروهای موقتی هستند که باید به آموزش این نیروها فکر کنیم. در این راستا تصمیمات لازم اتخاذ شده و برنامه پنج ساله آموزش و تجمیع نیروی انسانی در نظر گرفته شده است.

به زودی برای افزایش بهره وری 750 حلقه چاه انتظار همکاری را داشته باشید

هژسته مهر تاکید کرد: حرکت بسیار جدی در حوزه فناوری آغاز شده و این بخش را از روی کاغذ و قوانین حذف و احیا کرده ایم. حدود 275 میلیون و 16 میلیارد تن با جهاد دانشگاهی معاهده و تفاهم نامه امضا شده است که حدود 75 میلیون و 16 میلیارد تن آن قراردادهای نهایی و مابقی در قالب تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: حدود 750 حفاری کم بازده به زودی برای امضای قرارداد همکاری با شرکت های فناور اعلام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: میادین گازی پارس جنوبی و گنبد شمالی بزرگترین میادین دارای گاز هلیوم در جهان هستند و اکنون واردکننده هستیم در حالی که این گاز در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.

حجت مهر همچنین گفت: با تولید این گاز علاوه بر تامین نیاز داخلی حتی می توانیم به صادرکننده این گاز تبدیل شویم که امروزه اهمیت زیادی دارد و در این حوزه از طریق شرکت های فناور و شرکت های دانش بنیان شروع کردیم و این طرح به زودی تصویب خواهد شد.»

تشویق شرکت نفت به سرمایه گذاری در هلدینگ های پتروشیمی در بخش های توسعه نفت و گاز

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری می دانیم که منابع داخلی ما ناکافی است و 14.5 درصد قانون بودجه شرکت ملی نفت ایران تقریبا برابر با هزینه های جاری شرکت ملی نفت ایران است.

معاون وزیر نفت گفت: باید از منابع داخل کشور به خوبی استفاده کنیم چرا که معتقدیم حتی در شرایط تحریم هم اگر از ظرفیت داخلی به معنای واقعی استفاده شود در این شرایط می توان نیازها را تامین کرد. “

هوشسته مهر گفت: محدودیت های زیادی داریم اما مشوق های زیادی هم داریم و با بانک ها مذاکره کرده ایم که به عنوان کنسرسیوم برای توسعه صنعت نفت وارد شویم و همه بانک های کشور در این موضوع مشارکت کنند. “

وی ادامه داد: جلساتی با هلدینگ های مهم پتروشیمی کشور داریم تا بخش پایین دستی بتواند در حوزه بالای صنعت نفت سرمایه گذاری کند. هلدینگ های پتروشیمی می توانند در توسعه میادین نفت و گاز سرمایه گذاری کنند و شرکت نفت می تواند مواد غذایی مورد نیاز آنها را برای مدت طولانی تامین کند تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه این سرمایه گذاری سودآور است، افزود: این رویکرد برای اولین بار مطرح می شود و زمینه هایی برای سرمایه گذاری در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد. بر این اساس به زودی روش های مختلفی برای پروژه هایی که نیاز به سرمایه گذاری دارند اعلام می شود و از هر توانی که در کشور وجود دارد استفاده خواهیم کرد.

تلاش روزانه برای رسیدن به ظرفیت تولید قبل از تحریم

هژسته مهر درباره فعالیت در حوزه تولیدی گفت: همکاران ما هر روز با جدیت تلاش می کنند تا ظرفیت تولید قبل از تحریم ها را احیا کنند که این امر مستلزم انجام یک سری پروژه ها و مقدمات بود و بسیاری از ظرفیت های تولید قبل از تحریم ها ترمیم شده بود.

وی تاکید کرد: برای اولین بار تولید گاز پارس جنوبی به حدود 705 میلیون مترمکعب در روز رسید و بیش از برنامه ریزی بود که همکارانم به دلیل نیاز کشور سعی کردند حداکثر بازدهی را از این میدان مشترک ببرند. همانطور که می دانیم تمام فازهای پارس جنوبی تکمیل نشده و برخی از فازها 90 درصد پیشرفت دارند، افزایش ظرفیت در این بخش وجود خواهد داشت و این یکی از اولویت های ما است.

پروژه های زودبازده در اولویت اجرا هستند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین گفت: همه طرح‌های توسعه‌ای لازم در حال اجراست، اما برخی از پروژه‌هایی که می‌توانند زودتر به تولید گاز برسیم، در اولویت هستند و برای اجرای این طرح‌ها اعتبار تخصیص داده می‌شود. همچنین به شرکت‌ها گفته شده که هیچ محدودیت مالی برای اجرای این طرح‌ها وجود ندارد و باید از تمام توان اجرایی خود استفاده کنند.

هژسته مهر گفت: در حوزه فروش نفت نیز طبق برنامه توانسته ایم بودجه کشور را محقق کنیم و این موفقیت حاصل تلاش همه دست اندرکاران صنعت نفت است.

وی در پایان گفت: با تلاش کارکنان نفت و گاز استخراج می شود و فروش آنها پاسخگوی نیاز مردم کشورمان است. موفقیت در ماموریت شرکت ملی نفت گروه خاصی نیست و همه باید با جمهوری اسلامی ایران همدل و اعتلای داشته باشیم، تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید