دفاع تمام وقت اسکوچیچ از سردار آزمون

دفاع تمام وقت اسکوچیچ از سردار آزمون

سردار آزمون یکی از ستاره های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی بود. او به همراه مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در جام جهانی یکی از امیدهای تیم ملی است. آزمونی که در لحظات حساس توانست قفل تیم ملی را باز کند، حالا خود را برای حضور قدرتمند در جام جهانی با درخشش و گلزنی در بوندس لیگا آماده می کند. او هفته گذشته اولین گل و اولین پاس گل خود را برای لورکوزن به ثمر رساند تا با روحیه بهتری به کارش در این تیم ادامه دهد. سردار آزمون که مدت هاست با رسانه ها صحبت نمی کند از وضعیت خود و تیم ملی گفت.

در دیدار مقابل گروتفورت موفق به زدن گل و پاس گل شدی تا درخشش خود را در بوندسلیگا آغاز کنی. درمورد آن به ما بگو.

در این مسابقه خیلی خوب کار کردیم. البته در طول هفته تمرینات را خیلی خوب انجام دادیم. تمرکز ما کسب 3 امتیاز بود و خدا را شکر موفق شدیم. خدای نکرده این روند ادامه پیدا کند.

بعد از پیوستن به لورکوزن چندین بازی را به دلیل مصدومیت و بیماری از دست دادید اما بازگشت قدرتمندی داشتید. گل زدی، پاس گل دادی و به نظر می رسد گل های بزرگ تری داری که به آنها فکر می کنی.

هدف من کمک به تیم لورکوزن است تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم و این اولویت برای همه بازیکنان است. هدف اصلی لورکوزن کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای ادامه مبارزه برای موقعیت های بسیار بهتر در سال های آینده است. من باید کاری را انجام دهم که برای باشگاه در اولویت است.

بایرن مونیخ باز هم قهرمان بوندسلیگا شد و انگار این تیم فعلا قهرمان نیست! شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

آنها شایسته قهرمانی بودند. آنها بازیکنان بزرگی دارند و ما به آنها احترام زیادی می گذاریم. امیدواریم سال آینده بتوانیم با این تیم رقابت کنیم.

نظرت در مورد برابری تیم ملی در جام جهانی و مرحله گروهی با انگلیس و آمریکا چیست؟

قرعه ما نسبت به گروه های دیگر خوب است اما هیچ چیز آسان نیست و باید روی مسابقات تمرکز کنیم. باید بازی های تدارکاتی خوبی انجام دهیم تا بتوانیم با قدرت 100 درصدی در این جام جهانی شرکت کنیم.

نظرت در مورد تیم ملی انگلیس چیست؟

انگلیس تیم بزرگی است و همیشه مدعی بوده است. بازی صد در صد سختی مقابل این تیم خواهیم داشت.

آیا تیم ملی آمریکا را می شناسید؟

حقیقت این است که من این تیم را نمی شناسم و بازی های آنها را ندیده ام، اما بازیکنان آنها را می شناسم، بازیکنان بسیار خوبی دارند.

دوست دارید کدام تیم از اوکراین، ولز و اسکاتلند در کنار ما باشید؟

مهم نیست. چه کسی شایسته حضور در جام جهانی است.

دوست دارید در کدام گروه باشید؟

این گروهی است که ما الان در آن هستیم. این یک قرعه کشی خوب است.

موضوعی که در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است بحث آماده سازی تیم ملی و انجام مسابقات تدارکاتی مربوطه است که شما هم به آن اشاره کردید.

این صد در صد است. از فدراسیون می خواهیم که به فکر بازی های خوب ما باشد و آنچه شایسته تیم ملی ایران است را انجام دهد. ما شایسته بازی با تیم های بزرگ و رقابت با آنها هستیم. این حق بازیکنان تیم ملی ایران است.

خط حمله تیم ملی با شما، طارمی و جهانباش وضعیت بسیار خوبی دارد اما ساختار دفاعی ما نقاط ضعفی دارد که مقابل هر تیمی بازی کردیم با وجود اینکه بردیم اما به حریف گل دادیم و این باعث نگرانی شد. . آیا با اردوهای بزرگ و بازی های دوستانه قبل از جام جهانی می توان این مشکل را حل کرد؟

کدام تیم را دیدید که به تیم حریف فرصت نداد؟!

تیم ملی خودمان در جام جهانی قبلی شرایط بسیار خوبی از نظر ساختار دفاعی داشت.

چه کسی می گوید ما به حریفمان فرصت گلزنی نداده ایم؟

اما ما به ندرت به رقبای خود گل می زدیم.

حتی الان هم گل زدن به رقبا کافی نیست. اینطور نبود که بخواهند در هر دقیقه ما را بگیرند! نه، اشاره کردن به آن آسان نیست. ما الان یک مربی خوب داریم که سخت کار می کند. زمانی که هیچکس جرات نداشت تیم ملی ایران را در اختیار بگیرد، مسئولیت را بر عهده گرفت. من خودم از همان ابتدا که اسکوچیچ را آوردم شک داشتم، چون با او کار نکرده بودم و او را نمی شناختم. اما در این شرایط اسکوچیچ مسئولیت تیم را بر عهده گرفت و در مرحله اول مرحله مقدماتی بدون هیچ پست و مشکلی به مصاف بحرین و عراق رفتیم. ما همه مسابقات را بردیم، دیگر از این مربی چه می خواهید؟! هر چقدر هم که این مربی را شکست دهید، واقعا خنده دار است! حالا چه بخواهد بد بازی کند چه نکند نتیجه می گیرد. وقتی فارغ التحصیل می شوید اصلا لازم نیست انتقاد کنید. نه اینکه انتقاد نکنید، بلکه انتقاد تیم را به حاشیه می آورد تا کمک کند. چون بالاخره تیم پیروز می شود.

برخی از پیشکسوتان می گویند اگر می خواهیم در جام جهانی کار بزرگی انجام دهیم، باید ریسک کنیم و تهاجمی تر بازی کنیم.

من به همه آنها احترام می گذارم اما هیچکس بهتر از مربی فعلی ما تیم ملی ایران را نمی شناسد. او با بچه ها کار می کند و نظر او از همه مهمتر است. به نظر من فقط مربی باید در مورد این مسائل نظر بدهد. صحبت از ریسک پذیری و این مسائل درست نیست. و اگر ریسک می کردیم و نتیجه نمی داد و آبروی خود را از دست می دادیم چه می شود؟! آدم باید منطقی فوتبال بازی کند. به موقع حمله کنید و دفاع کنید و این را فقط مربی برای ما تعیین می کند.

آیا شانسی برای خروج تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی دارید؟

همه تیم ها شانس صعود از مرحله گروهی جام جهانی را دارند. ما یکی از آنها هستیم. رقبای ما تیم های خوبی هستند. ما هم تیم خوبی هستیم و به بچه هایمان اعتماد داریم. اگر آنها بازی های دوستانه خوبی انجام دهند، قطعاً می توانیم صعود کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید