دلایل عدم افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران چیست؟

دلایل عدم افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران چیست؟

با توجه به اینکه قرار بود لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی پس از حدود یک ماه بررسی و تصویب در مجلس از ابتدای آذرماه اجرایی شود و درآمد مشمولان این قانون افزایش یابد. ، تاکنون این اتفاق نیفتاده است که به نظر می رسد دلیل ثبت نشدن اطلاعات از مراجع اجرایی باشد.

به گزارش ایسنا، از 26 مهرماه که لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و کشوری در مجلس مطرح شد تا 23 آبان که مصوبه مجلس در این خصوص – البته با تغییرات و تحولاتی – به تصویب مجلس رسید. شورای نگهبان تقریباً یک ماه بود

بر این اساس مقرر شد از حدود 900 هزار تومان تا یک میلیون و 50 هزار تومان البته علاوه بر حق خانواده و فرزند به حساب مشمولان این قانون واریز شود.

بر اساس مفاد این مصوبه، حق خانواده 50 درصد و حق فرزند 100 درصد افزایش و به مبلغ متناسب اضافه می شود که به ترتیب 611 هزار تومان و 211 هزار تومان می شود.

در خصوص الحاق و حذف در این قانون تغییرات دیگری نیز از سوی نمایندگان مجلس انجام شد که در نهایت این قانون پس از تصویب در 26 آبان ماه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و در این ماه (آذرماه) نیز به دلیل مشکلات موجود، سپرده های جدید دریافت خواهند کرد. اجرای این قانون

در آخرین روزهای ماه گذشته، ولی اسماعیلی – نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس – به ایسنا گفت: اجرای قانون افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران از مهرماه آغاز می شود و به احتمال زیاد این قانون اجرایی می شود. در نوامبر اجرایی می شود و دولت در ماه اکتبر به تاخیر افتاده است

اما علیرغم برنامه ریزی های صورت گرفته و وعده داده شده، این قانون هنوز اجرایی نشده و با وجود پیگیری های خبرنگار ایسنا از سازمان برنامه و بودجه، هیچکس در این زمینه پاسخگو نیست.

مهدی عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، هفته گذشته در گفت وگو با ایسنا، درباره علت اجرایی نشدن این قانون، گفت: استدلال دولت برای اجرا نشدن قانون افزایش حقوق آبان ماه کارکنان این است که دستگاه های اجرایی این قانون را اجرا نکرده اند. اطلاعات خود را ثبت کرده و دولت از ابتدای سال به تکمیل سامانه مربوطه اشاره شده است.

به گفته وی این موضوع در کمیسیون اجتماعی پیگیری و جلساتی تشکیل شد. دولت به ما قول داده است که افزایش حقوق کارمندان در آذرماه اجرایی شود و معوقات مهر و آبان پرداخت شود. امیدواریم به این وعده عمل کنند. البته افزایش حقوق مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی از آبان ماه اعمال می شود.

حال با توجه به اینکه حدود 10 روز تا پایان آذرماه باقی مانده است، باید دید آیا توزیع متناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی برای یک ماه آینده اجرایی و معوقات به کارکنان پرداخت می شود یا خیر. حساب ها؟

دیدگاهتان را بنویسید