دلیل جایگاه بالای برخی فرهنگیان در رتبه بندی معلمان چیست؟

دلیل جایگاه بالای برخی فرهنگیان در رتبه بندی معلمان چیست؟

صادق ستاری فرد; معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اعتراض برخی معلمان به رتبه بندی، خطای نظام در تعیین رتبه و دسترسی تعداد محدودی از افراد به پایه های 4 و 5 گفت: در به نظر شما چند معلم دانشگاه استاد تمام هستند؟ ? موارد رتبه بندی در 4 سطح صلاحیت عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربه در بخشنامه رتبه بندی اعلام شده و تاکنون 1238 نفر از 400000 نفر رتبه 5 را کسب کرده اند و این افراد در راس نظام رتبه بندی قرار دارند و الگو هستند. .

وی افزود: رتبه بندی یک فرآیند است و نه اقدامی که امروز انجام می شود، بلکه در تمام طول خدمت عمل خواهد کرد، همچنین معلمان در دوره تعلیق و تجدید ارزیابی فرصت کسب شایستگی و صلاحیت و افزایش سطح توانایی خود را دارند. کسب رتبه های بالاتر

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: یک طرف ارزشیابی معلمان رضایت شغلی است و بخشی دیگر کیفیت آموزش و پرورش است همچنین کارکنان ستاد هنوز ارزیابی نشده اند اما همه افرادی که کلاس پنجم را دریافت کرده اند، اکنون در کلاس درس کار می کنند.

به گزارش تسنیم؛ شایستگی‌های عمومی معلمان در شاخص‌های ارتباط و تعامل مؤثر، مهارت‌های تفکر و حل مسئله، خلاقیت و تغییر طلبی به‌صورت خوداظهاری بررسی می‌شود.

در بخش شایستگی های تخصصی در مبحث پیشنهاد تولید-ساخت، دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی معلمان با شاخص های زیر بررسی می شود:

طراحی و تولید نرم افزارهای آموزشی، آموزشی و اداری

توسعه وسایل و تجهیزات آموزشی، آموزشی و اداری

توسعه وسایل کمک آموزشی، آموزشی و توانبخشی

تولید محتوا در فضای مجازی، طراحی، تولید و ویرایش بسته های آموزشی و کتاب های درسی

آشنایی با ابزار، تجهیزات و تکنیک های جدید

برای کسب نمره کامل، سطح کیفی دستاورد بسیار مهم است و ارزیاب این کیفیت را بررسی خواهد کرد.

تحقیقات مربوط به بهبود عملکرد معلمان، شاخص های تالیف و ویرایش کتب و مقالات مرتبط

معلمان باید از میان اقدام پژوهی، درس پژوهی و روایت پژوهی حداکثر 5 مورد از باکیفیت ترین پژوهش ها را انتخاب کنند که دارای تاییدیه از مدرسه، منطقه، استان یا ایالت باشد و شماره تایید نامه درج شود.

نحوه اعمال گواهی تحصیلی دریافتی معلمان به این صورت است که گواهینامه پیوست دستور کارمندی به صورت سیستمی ثبت می شود و نیازی به بارگیری مجدد ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید