دلیل قابل قبولی برای ترک وطن و کشور وجود ندارد/ به دنبال اجازه محدودیت حضور 3 ماموریتی روسای فدراسیون ها هستیم!


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838936

خبر نظارت انوشیروانی بر فدراسیون وزنه برداری صحت ندارد;

معاون مسابقات قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: حضور قانونی روسای فدراسیون ها از سوی حوزه ریاست جمهوری درخواست شده است و به دنبال راه حل هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سید محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با شایعه ای مبنی بر اینکه سجاد انوشیروانی در فدراسیون وزنه برداری گفته است: چنین خبری صحت ندارد.

وی در خصوص اتفاقات این حوزه گفت: حق جمهوری اسلامی در این حوزه پشیمانی است. امروز دیدید که شرایط و امکانات همین رشته عکاسی در کشور ما، اگر در دنیا بی نظیر نباشد، بی نظیر است. این شرایط و شرایط زمانی ایجاد شد که تیراندازی ما در دنیا در عرصه بین المللی مدال نداشت، روی آن سرمایه گذاری شد و امروز محقق شده است.

پولادگر در این خصوص گفت: ورزشکارانی که برای آنها سرمایه گذاری شده است اینگونه ریشه و زادگاه خود را سرکوب می کنند. بین المللی ها چه می کنند؟ امروز شرایطی فراهم شده تا ورزشکاران مستعد از فرصت ها استفاده کنند.

وی همچنین اذعان داشت: آیا ترک پدر و مادر و محل تولد به هر دلیلی مجاز است؟ به دلیل نیاز به کارم سال هاست که کشورهای دیگر را دیده ام و می دانم که شرایط و امکانات کشور ما در برخی زمینه ها بی نظیر و غیرقابل مقایسه است. در دنیا می گویند زادگاه آدم هتل نیست پس وقتی سرویس دهی و صبحانه خوب نیست آن را رها کنید و به هتل دیگری بروید. اینجا زادگاه و ریشه و آب و خاک ماست و ترک وطن به هر دلیلی قابل قبول نیست.

معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: برخی از ورزشکارانی که در این دام افتادند و دلسوز شدند واقعا بهترین شرایط را داشتند که در هیچ کجای دنیا برایشان فراهم نیست و نمی توانند. حتی اگر ادعای بهره مندی از برخی نهادها و وزارتخانه ها داشته باشند، لطف و محبتی که مردم به آنها دارند تکرار نمی شود، ای کاش حداقل برای آبروی مردم این ظلم را انجام نمی دادند.

وی افزود: قهرمان ملی در درجه اول باید عرق ملی داشته باشد و این تنها چیزی است که به آنها کمک می کند تا مرتکب این ظلم نشوند. هر مدالی به هر رنگ و اعتباری که باشد ارزشی ندارد اگر با ملیت و ریشه اش درست نباشد و این را از بچه های فریب خورده شنیدم و گفتند شادی و خوشحالی که در کشور ما ایجاد می شود این است. در همه جا به دست نیامده است. ممکن نیست.

پولادگر درباره قانون حضور روسای فدراسیون ها تنها در 3 دوره، اظهار کرد: سوال حضور سه دوره روسای فدراسیون ها از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری مطرح شده و به دنبال آن هستیم. برای یک راه حل در حوزه حقوق بازنشستگی نیز شاهد اتفاق تلخی در ورزش بودیم. میانگین سنی روسای فدراسیون های بین المللی بالای 70 سال است و در ورزش جهانی بازنشستگی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر خاطرنشان کرد: کسانی که تجربه چندین ساله کسب کرده اند و صرفاً حق دارند بر کرسی رهبری بنشینند اما با این قانون بازنشستگی شرایط را تغییر دادیم. البته این قانون است و باید رعایت شود. بحث حداکثر سه دوره ریاست جمهوری هم به این شکل به ورزش لطمه می زند و امیدوارم با کمک دولت نتوان از سرمایه ورزش کشور محروم شد.

پولادگر در پایان درباره شرایط مرادی و باقرزاده گفت: پیش از این بحث کناره گیری مرادی مطرح شده بود و بازنشستگی او به طور قطعی به ما اعلام نشد و شرایط جدیدی ایجاد نشد. : حتما تا قبل از انتخابات رئیس فدراسیون شمشیربازی را معرفی خواهیم کرد اما موضوع مورد نظر هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید