دلیل نارضایتی از نحوه افزایش حقوق بازنشستگان

دلیل نارضایتی از نحوه افزایش حقوق بازنشستگان

ماده 96 قانون تامین اجتماعی:
سازمان متعهد می شود کلیه مستمری های بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری وراثت عمومی را در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال با در نظر گرفتن افزایش هزینه های زندگی با تصویب هیات وزیران افزایش دهد. .

به همین دلیل در روزهای گذشته جمعی از مستمری بگیران کشوری با امضای طوماری خواستار اعمال صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در حوزه افزایش حقوق شدند.

بر این اساس مستمری بگیران کارگری تهران با ارسال نامه ای به وزیر کار و رئیس شورای عالی بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار اجرای صحیح ماده 96 قانون تامین اجتماعی در زمینه افزایش حقوق شدند. افزایش حقوق مستمری بگیران با تورم اعلامی بانک مرکزی متفاوت است.

در این متن با امضای مستمری بگیران آمده است: متاثر از مصوبه شورای عالی کار در این زمینه تصمیم غیرمنصفانه و غیرقانونی نگیرید. از آنجایی که تورم اعلامی بانک مرکزی برای دوازده ماه منتهی به اسفند 1300 برابر با 46.5 درصد است که مصوبه شورای عالی کار نه تنها با شاخص اعلامی این بانک مرکزی مطابقت ندارد، بلکه مغایر با ماده 41 قانون کار است. .

همچنین در این نامه فعالان مستمری بگیران خواستار رعایت عادلانه و اصول پرداخت بیمه در حین کار و رعایت بند یک ماده 9 قانون ساختار جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب 1383 شده اند. مستمری بگیران باید به دو دسته تقسیم شوند، از حداقل دستمزد و سایر سطوح اجتناب کنند و برای همه مستمری بگیران افزایش یکسانی دستمزد اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید