دل آلکنو برای والیبال ایران نمی سوزد/ سرمربی روس به سبک خود در المپیک فکر کرد!


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840234

سرمربی تیم والیبال پیکان گفت: آلکنو برای چهارمین بار در المپیک به ایران آمد و صبح دور دریاچه دوید و تمرین کرد تا در المپیک استایل خوبی داشته باشد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال پیکان تهران در نشست خبری پس از پیروزی مقابل باشگاه های آسیایی با اشاره به استقبال سرمربی این تیم در پاسخ به این سوال که آیا انتظار قهرمانی پیکان از او وجود داشت، گفت: او رفت. اما از سال 96 به بعد متاسفانه پیکان شرایط قبلی را نداشت. بدترین اوج پیکان در سال 1999 بود که در لیگ دهم شد. این برای پیکان بسیار بد بود، اما در اوایل دهه 1400 آقایان محمدی و راگاتی و سایر دوستان باشگاه بر این عقیده بودند که پیکان باید به حالت سابق خود بازگردد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال نوزدهمین سال حضور من در پکان است و تمام افتخاراتم در این تیم است، ادامه داد: هدف ما در لیگ حضور در جمع چهار تیم بود زیرا بودجه لازم را نداشتیم و کادرفنی برای برد ما نسبت به رقبا بودجه محدودی داشتیم و دستمان بسته بود تا بهترین بازیکنان ایرانی را بگیریم، در ابتدای لیگ اجازه ندادند خارجی بگیریم، همه چیز دست به دست هم داد و من به سختی موفق شدم لیگ دوم 1400 برای باشگاه پیکان بسیار ارزشمند بود، همه چیز را در نظر می گیریم، شاید برای تیر دوم و سوم خوب نباشد اما از نظر هزینه ها، نفرات و مشکلاتی که داشتیم و همچنین بعد از چندین بار سالها شکست، این تیم را به مدعیان بازگرداندیم.

سرمربی پیکان ادامه داد: امروز صدمین روز حضور آقای اتابش در پیکان بود و خوشحالم که صدمین روز خاطرات خوبی برای او دارد. خوشحالم که دیدگاه و حمایت مثبتی وجود داشت. او در شرایط سخت، غم و شادی در کنار تیم بود و در نهایت لیگ دوم را به پایان رساند. شاید وقتی ارومیه و سپاهان را بردیم همه قهرمان بودیم اما به نظر من نه چون باشگاه پیکان در چند سال اخیر پایه قهرمانی اش را از دست داد و دوباره آنها را به دست آوردیم و نتیجه را در آسیا دیدید.

وی به تیم شهداب قهرمان لیگ برتر که در باشگاه های آسیا سوم شد اشاره کرد و گفت: شهداب در سال های اخیر سرمایه گذاری خوبی روی والیبال کرده است و قهرمانی در لیگ و سومی آسیا را به آنها تبریک می گویم. با چند سال برنامه ریزی به چیزی که می خواستند رسیدیم اما روزی که بازی دوم را در فینال باختیم با آقای اتابش قبل از اهدای جام پشت سر فدراسیون رفتیم و امروز تصمیم گرفتیم که هست، آرام نگرفتیم. یک ساعتی فکر کردیم و برنامه ریزی کردیم که دوباره اتفاق خوبی بیفتد. خوشبختانه بازیکنان ایرانی و خارجی خوبی جذب کردیم. البته مشکلاتی هم داشتیم و بازیکنانی که جذب کردیم دیر به تیم اضافه شدند. بنابراین با هماهنگی مشکل داشتیم. البته هماهنگی بسیار خوبی بین آقای موسوی و معروف وجود داشت و سعی کردیم برای مدت کوتاهی بازیکنان را هماهنگ کنیم.

اکبری با بیان اینکه فشار قهرمانی در باشگاه های آسیایی از همان ابتدا روی پیکان بود، گفت: همه از روز اول به تیم ما فشار آوردند و به بازیکنان فشار زیادی وارد کرد. در جایی آقای معروف گفتند این فشار روی دوش ماست. شاید این فشار باید روی تیم شهداب بود که به عنوان قهرمان لیگ در این مسابقات شرکت می کند اما با کمک دوستان سعی کردیم تا جایی که امکان دارد فشار را از روی بازیکنانمان برداریم. خوشبختانه بالاخره قهرمان شدیم و باشگاه پیکان به پیست قهرمانی بازگشت.

سرمربی پیکان درباره برنامه این تیم برای جلوگیری از حضور بازیکنان خارجی در جام باشگاه های جهان گفت: بستگی به زمان برگزاری مسابقات دارد. اگر این اتفاق بیفتد که برخی از بهترین بازیکنان جهان در لیگ های خود نباشند، می توانیم جذب کنیم. اگر در دنیا به دنبال نتیجه خوب هستیم باید بازیکنان خارجی بگیریم وگرنه کارمان خیلی سخت است. امیدوارم حداقل همین تیم را داشته باشیم. نکته دیگر این است که از این به بعد باید آنها را جذب کنیم که تا حدودی غیرممکن است زیرا بودجه کمی داریم، اما اگر بخواهیم در باشگاه های دنیا نتیجه بگیریم و روی سکو برویم، باید چیزی در سطح جهانی داشته باشیم. بازیکنان باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تصمیمی خواهند گرفت.

اکبری در پاسخ به این سوال که چرا دستیار آلچنو در المپیک را نپذیرفتید، گفت: در زمان سرمربیگری آقای کولاکویی گری من دستیار اول تیم بودم و به خوبی از نقاط قوت و ضعف تیم ملی کشورمان و سایر تیم های دنیا اطلاع داشتیم. جذب آقای آلکنو تصمیم درستی برای فدراسیون والیبال بود و ما حق داریم چون آنها می‌خواستند در المپیک شرکت کنند، بنابراین تصمیم منطقی بود که دوستانم از مربی باتجربه استفاده کنند، اما فکر می‌کنم این قرارداد غیرحرفه‌ای بود. آقای آلکنو: او فقط با تیم ملی روسیه برنده می شود و سیستم والیبال ما با روسیه بسیار متفاوت است، ما شرایط بدنی تیم روسیه را نداشتیم و آقای آلکنو کاملاً بدنی بود و فقط به فیزیک نگاه می کرد. و هیچ شناختی از والیبال ما نداشت.

وی افزود: من به عنوان یک والیبالیست می گویم اشتباه بود و از آن بدتر اینکه کسی نبود که اطلاعات دقیقی از والیبال ما به او بدهد. از آقای الکنو پرسیدم که چه انگیزه ای از آمدن به ایران دارد، گفت دوست دارم برای چهارمین بار در المپیک شرکت کنم، چنین مربیانی از استاندار ما پشیمان نیستند. نکته دیگر این است که او صبح دور دریاچه دوید و تمرین کرد تا در المپیک استایل خوبی داشته باشد. بدترین نتیجه والیبال را در آن دوره داشتیم چون هشتم شدیم و با آمدنش به دوازدهم رسیدم. من این حق را به فردی مثل آقای داورزنی می دهم که این انتخاب را انجام دهد اما این انتخاب به دلیل شناختی که از بازیکنان ایرانی داشتم اشتباه بود.

اکبری ادامه داد: دلیل نپذیرفتنم این بود که قدم به قدم به همه افتخاراتم رسیدم و زحمت کشیدم. من مربی جایزه نیستم که بگویم، چون قهرمان باشگاه های آسیایی هستید، در کنار تیم ملی باشید. من تمام تلاشم را می کنم و می خواهم از راه درست به اهدافم برسم. از طرفی نوبت مربی من نیست که بگوید الان اینجا نرو بعد برو المپیک. اگر من یک مربی تاثیرگذار در تیم ملی باشم یعنی چه؟

اکبری در پاسخ به سوالی درباره ورود آقای گالی و دیپلماسی ایران و میلان گفت: به گفته آقای اروین انگاپت، سوال بعدی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید