دوازده باند مجرمان سایبری در زنجان مستقر شدند

زمان: 15:49
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776799

رئیس پلیس فتوای استان زنجان از تجزیه 12 کلاهبردار سایبری از پلیس فتوای زنجان خبر داد و گفت: بیشتر این باندها در خارج از استان فعالیت می کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ محمد علی آدینه لو با خبرنگار موج رسا ؛ وی از کشف 98 درصد جرایم سایبری خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان جرایم اینترنتی 22 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ایجاد کد پویا توسط بانک مرکزی موجب کاهش جریمه برداشت های غیرمجاز در استان شده است ، تصریح کرد: با این حادثه شاهد کاهش تعداد موارد تخلف برداشت های غیرمجاز از حساب ها هستیم.

راه اندازی مرکز اورژانس سایبری پلیس در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از ایجاد مرکز اورژانس سایبری در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه جرایم رایانه ای یک موضوع تخصصی است و در این زمینه نمی توان به 110 پاسخ داد ، یک مرکز اورژانس در استان زنجان در فضای مجازی ایجاد شده است. به به

وی با اشاره به اینکه این مرکز در چندین استان از جمله زنجان راه اندازی شده است ، افزود: مردم می توانند با این مرکز با شماره 096380 تماس بگیرند.

آدینهلو با بیان اینکه بیش از 7000 تماس در چهار ماهه نخست سال جاری با این مرکز انجام شده است ، ادامه داد: مردم در صورت مواجه شدن با مشکلات مختلف مانند ارسال عکس های شخصی ، برداشت غیر مجاز ، کلاهبرداری یا موارد دیگر می توانند با کارشناسان تماس بگیرند. با این مرکز تماس بگیرید

وی با بیان اینکه افراد می توانند برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه فضای مجازی با این مرکز تماس بگیرند تا در دام کلاهبرداران نیفتند ، گفت: این مرکز به طور خاص و تخصصی با جرایم سایبری برخورد می کند.

فرمانده پلیس فتا در استان زنجان با اشاره به اینکه هم استانی های عزیز نیز می توانند با روابط عمومی در وب سایت پلیس فتا تماس گرفته و گزارشات خود را به کارشناسان این حوزه ارائه دهند ، افزود: در این اداره ، کارشناسان پلیس فتا در برابر مردم پاسخگو هستند. آنلاین و افراد آنها می توانند اسناد خود را از طریق این سایت به پلیس ارسال کنند.

وی گفت: “افراد همچنین می توانند در مورد مزاحمت سایبری و تخلفات در این زمینه به پلیس فتا گزارش دهند.”

وی گفت: “ما امسال بیش از 250 گفتگوی آنلاین با پلیس فتا داشتیم.”

وی با اشاره به اینکه مبارزه با خشونت در فضای مجازی یکی از اولویت های اصلی پلیس FATA است و این یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها است ، خاطرنشان کرد: پلیس با اراذل و اوباشی که خشونت را در فضای مجازی ترویج می دهند به شدت مبارزه می کند.

رئیس پلیس فتا در استان زنجان تاکید کرد که پلیس فتا هر کسی را که مایل به ترویج خشونت سایبری باشد جدی می گیرد. این استان برای سیر مراحل قانونی تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه عمده آسیب ها و تخلفات فضای مجازی در سال جاری تقلب آنلاین است ، ادامه داد: خرید کالا از طریق سایت های واسطه متاسفانه اتفاق می افتد که تعداد این تخلفات در استان زیاد است.

c6c0be49 fa89 4fb4 a701 9a825f423e68 خبر خاکستری

اعتماد بی قید و شرط غریبه ها در فضای مجازی

آدینهلو خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد قبل از دریافت کالا برای خرید کالا به سایت های غیر معتبر مراجعه می کنند و همچنین هزینه کالا را به حساب طرف مقابل پرداخت می کنند ، متأسفانه برخی از آنها توسط کلاهبرداران گرفتار و به دام می افتند.

وی با اشاره به عدم کنترل کودکان در فضای مجازی توسط والدین ، ​​گفت: مدیریت و استفاده صحیح والدین از فضا برای فرزندان اتفاق نمی افتد.

رئیس پلیس فتح استان زنجان تأکید کرد که با توجه به آغاز سال تحصیلی ، خانواده ها باید مراقب فعالیت های فرزندان خود در فضای مجازی باشند و با نظارت و کنترل بر فعالیت های آنها الگوی فرزندان خود باشند.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید از نرم افزار برای کنترل فعالیت های فرزندان خود و نظارت بر فعالیت های فرزندانشان در شبکه های اجتماعی استفاده کنند ، تاکید کرد: والدین باید دسترسی فرزندان خود به اینترنت را در فضای عمومی خانه کنترل کنند تا در فضای مجازی دچار معلولیت نشوند.

سرهنگ آدینلو با بیان اینکه با فوران تاج ، فعالیت افراد در فضای مجازی افزایش یافته است ، گفت: ما شاهد افزایش دانش رسانه ای و سواد افراد در فضای مجازی هستیم ، اما در این زمینه هنوز از وضعیت مطلوب و استاندارد فاصله داریم. . “

وی تاکید کرد که وب سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) یک بسته کامل از هشدارهای پلیس است و نحوه کار در فضای مجازی از جنبه های مختلف به افراد آموزش داده می شود و افراد می توانند برای بالا بردن سطح آگاهی خود به این سایت مراجعه کنند. برای خانواده ها در این سایت تبلیغ می شود

فتای زنجان ، فرمانده پلیس گفت که رمز کارت بانکی همه کلید گاوصندوق است ، بنابراین استانهای گران قیمت نباید رمز کارت بانکی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند: قرار دادن رمز کارت بانکی خود بر روی دیگران به این معنی است که ما کلید گاوصندوق خود را به غریبه های دیگر

وی با اشاره به اینکه تغییر رمز گذرواژه کارت بانکی به صورت دوره ای سطح امنیت حساب بانکی را افزایش می دهد ، افزود: این اقدام از سوء استفاده احتمالی از حساب بانکی جلوگیری می کند.

حضور مقتدرانه پلیس فتا در فضای مجازی

آدینهلو به مجرمان سایبری هشدار داد: پلیس فتا به طور مقتدرانه فضای مجازی را زیر نظر دارد و در این زمینه در صورت تخلف ، قطعا دستگیری عاملان و انتقال آنها به دستگاه قضایی را در دستور کار خود قرار می دهد.

a3be5c18 7759 41ab 9ee6 482a35b16875 خبر خاکستری

12 باند کلاهبرداری سایبری منهدم شد

وی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که بستر فضای مجازی کانون نفوذگران باشد ، افزود: “زمینه در فضای مجازی برای متجاوزان تنگ است و اگر فردی بخواهد در این زمینه تخلف کند ، قطعاً گرفتار او خواهد شد. پلیس. “

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: هدف ما این است که فضا را برای همه مصرف کنندگان و خانواده ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به اقدامات جدی پلیس فتا علیه باند مجرمان سایبری گفت: تجزیه باند بزرگ سامانه ثنا یکی از مهمترین اقدامات پلیس فتا زنجان است که با استفاده از بدافزارهای مختلف افراد را نقض می کند. “

وی با تاکید بر اینکه 12 گروه جنایتکار در فضای مجازی مستقر شده اند ، افزود: بیشتر گروه های کلاهبرداری سایبری که توسط پلیس فتا در استان زنجان شناسایی و منحل شدند ، اکثر آنها در خارج از استان فعالیت می کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید