آیا مجرمان سایبری آمریکایی در ایران مصونیت قضایی دارند؟


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813993

بازنشر تحلیل موسوم به جریان اصلاح طلب در فضای رسانه ای با کلیدواژه «کاترین شکم من» نشان می دهد که این جریان با القای الفاظی مانند جاسوسی و نفوذ به موج جدید رسانه ای سعی در شعله ور ساختن فضای کشور دارد. . با هدایت اندیشکده های آمریکایی در ایران مصونیت قضایی دارند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایجاد فضایی برای فعالان در صفحات و کانال های مجازی اصلاح طلبان حول کلیدواژه «کاترین شکم من» به اصطلاح تحلیل هایی را منتشر و بازنشر می کنند که صراحتاً از سوی مراجع و نهادهای کشور رد می شود. با این حال، با توجه به اینکه جنبش اصلاحات همیشه خط خود را خارج از مرزها می گیرد، به نقل از یک گفتگوی منتشر شده بین کاترین شاکدام و بی بی سی فارسی به لحظات قابل توجهی اشاره شده است.

شاکدام در این گفت و گو با اذعان به اینکه «اطلاعاتی به آنها دادم اما پولی دریافت نکردم» و «به دفتر حضرت آیت الله خامنه ای نرفته ام» تاکید کرد که «مطالب من اصلاح و ویرایش شده است».

من هر گونه اتهام جاسوسی را تکذیب می کنم. من در یک خانواده یهودی به دنیا آمدم، اما هرگز به اسرائیل سفر نکرده ام. او گفت: «من رابطه شخصی نزدیکی با مقامات ایرانی نداشته‌ام» و «مقامات ایرانی از من راز نداشته‌اند». شاکدام گفت: «من هیچ اطلاعات محرمانه‌ای در مورد برنامه هسته‌ای ایران ندارم، اما اینکه ایران به دنبال بمب است، نظر شخصی و برداشت من از دولت ایران است.»

سردار یدولا جیوانی در پاسخ به برخی ادعاهای کذب مبنی بر معرفی شکم من نیز به برخی سایت های خبری گفت: و سپس معرفی وی به برخی سایت ها و رسانه ها کذب است. من به صراحت اعلام می کنم که او را نمی شناسم و یا او را دیده ام، بنابراین مطالب منتشر شده در این زمینه را قاطعانه تکذیب می کنم.

البته در بخش انگلیسی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری Khamenei.ir توضیح داده شده است: این نویسنده هیچ ارتباط مستقیمی نداشته و تنها در سال های 1394 تا 1396 از طریق برخی از فعالان رسانه ای علاقه مند به انقلاب اسلامی، مقالات و یادداشت هایی در مورد موضوعات ارائه کرده است. مربوط به ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی است که برخی از آنها در این رسانه منتشر شده و پس از سال 1396 هیچ ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما به دلیل تغییرات اخیر در مواضع و رویکردهای این نویسنده و عدم رعایت قوانین حرفه ای، مطالب این نویسنده از این رسانه حذف شده است.

پیگیری ها نشان می دهد خبر منتشر شده از سوی این فرد منبع رسمی ندارد و تنها توسط اصلاح طلبان بازنشر شده است.

اما اکنون جای تردید است که چهره‌های اصلاح طلب و خبرنگارانی که در رسانه‌ها و صفحات مجازی خود با عناوین «جاسوسی»، «نفوذ»، «رابطه جنسی»، «نشت اسناد» و… اکاذیب منتشر می‌کنند، جای سوال دارد. آیا در ایران مصونیت قضایی دارند؟

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید