دود غیرمجاز ناشی از گردشگری روستایی به چشم گردشگران و ساکنان می رود / بستن راه ها و اخذ شارژ غیرقانونی است


ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837656

اخلال در روشنایی روستاییان در سایه بی توجهی نهادهای مسئول؛

متاسفانه به دلیل عدم نظارت در برخی از اقامتگاه های گردشگری کرمان شاهد فنس کشی و اخذ شارژ غیرقانونی از گردشگران هستیم. به گفته مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، دریافت پول از گردشگران غیرقانونی است. مگر اینکه از بخشدار و فرماندار اجازه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در دهه های اخیر گردشگری روستایی یکی از شاخص های توسعه در بسیاری از شهرها محسوب می شود.

در سال‌های اخیر تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کم‌آبی وضعیت کشاورزی روستاها را که شغل اکثر ساکنان آن است، با مشکل مواجه کرده است و نیاز به بهره‌برداری از مزایای صنعت گردشگری بیش از پیش آشکار شده است.

استان کرمان نیز به دلیل گستردگی و گستره اقلیمی و آب و هوای متنوع و دیدنی های عظیم طبیعی و همچنین مکان های باستانی و تاریخی فراوان، ظرفیت بسیار زیادی برای جذب گردشگر به ویژه در مناطق روستایی دارد.

اما برای داشتن این ظرفیت باید با مدیریت صحیح منابع مالی و انسانی و تخصیص بودجه به روستاهای گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی و درآمدزایی روستا و مهمتر از آن مهاجرت معکوس از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد.

در نزدیکی شهر کرمان در فاصله 2030 کیلومتری از مرکز استان به روستاهای خوش آب و هوا می رسیم که به دلیل وجود چشمه ها، رودخانه ها و چشم اندازهای طبیعی در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران زیادی است که به این روستا پناه می برند. خنکی روستا از گرمای شهر.برند.

متاسفانه در سایه عدم نظارت دستگاه های مسئول در برخی از این روستاها باعث نارضایتی گردشگران از فنس کشی و شارژ غیرقانونی شده است.

مشاهدات عینی حاکی از آن است که برخی از روستاییان بدون اخذ مجوز به صورت غیرقانونی از جاده عبور می کنند و بدون ارائه رسید یا رسید با در دست داشتن دستگاه کارتخوان از گردشگران مالیات دریافت می کنند.

بدیهی است اقامتگاه های گردشگری برای تامین امنیت، نظافت، ساخت سکوها و غرفه ها و خدمات مورد نیاز گردشگران نیازمند بودجه خاصی هستند و سازمان های متولی باید سازوکار قانونی را برای این امر در نظر بگیرند. نه اینکه در سایه بی قانونی راه جذب و خرج پول دریافتی از گردشگران مشخص نباشد.

مهدی افضلی در گفتگو با راه آرمان; وی در این خصوص گفت: برای ارائه خدمات به گردشگران باید شاخص های توسعه ای مانند خدمات بهداشتی و سایر موارد در مناطق گردشگری وجود داشته باشد و این خدمات رایگان است و هیچ هزینه ای برای این خدمات از سوی سازمان متقبل نمی شود. چه. نخواهد بود.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان افزود: در مکان هایی که جزو مناطق گردشگری هستند و از طریق دهیاری از گردشگران پول دریافت می کنند، این امر قانونی نیست؛ مگر اینکه از بخشداری و فرمانداری مجوز جمع آوری داشته باشند. هزینه هایی که باید توسط یک کارمند دولتی مجاز باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام قانونی در برخی مناطق گردشگری برای استفاده از سرویس بهداشتی مسجد است، گفت: احتمالا این سرویس بهداشتی مربوط به مسجد است و هیئت امنا می تواند هزینه هایی را تامین کند. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی فعلی، از جمله مایعات شستشو و غیره، تصمیم گرفته اند برای خدماتی که ارائه می دهند، هزینه ای دریافت کنند، که بدون مشکل است و مشکلی ندارد.

افضلی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی در هر جایی مشکلی ندارد و بسیار خوب است که نیاز گردشگران تامین شود و این امکانات می تواند در مجموعه خدمات اجتماعی، مساجد و… باشد. و برای آن هزینه دریافت کنید. “.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان تاکید کرد: اما برای بستن پاساژ و دریافت هزینه; این قانونی نیست مگر اینکه افراد از سیستم دولتی مجوز بگیرند، که فکر نمی کنم به آنها اجازه بدهد برای خدمات عمومی ارائه شده به مردم و گردشگران هزینه کنند و قانونی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید