دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی آغاز می شود

ساعت: 06:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784053

وزیر امور خارجه عربستان از برگزاری دور پنجم مذاکرات ریاض و تهران به زودی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فرانس 24، بن فرهان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات ریاض و تهران به زودی برگزار می شود.

به گفته بن فرحان، مذاکرات ریاض و تهران پس از شش سال در ماه های اخیر در عراق آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ابن فرحان در عین حال افزود که چهار دور قبلی مذاکرات با ایران مقدماتی و مقدماتی در حد شناسایی خواسته‌های دو طرف بوده و رادیکال و راضی نبوده است.

به گفته بن فرحان، ریاض نگرانی های جدی در مورد مذاکرات درباره موضوع هسته ای ایران دارد.

سعدولا زرایی، کارشناس مسائل منطقه در مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات ایران و عربستان تا کنون بیشتر برای توسعه یمن بوده است و سعودی ها با این باور وارد مذاکرات شدند که ایران می تواند بر نیروهای یمنی حکومت کند. : سعودی ها علیرغم قطع رابطه بی دلیل با ایران و ادبیات آنها در سال های اخیر خصمانه با ایران، بحث گفتگو با ایران را مطرح کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: تاکنون چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری نخست وزیر عراق انجام شده است. دان اضافه کرد: این مذاکرات واقعاً پیشرفته نیست، زیرا مربوط به یک کشور ثالث (یمن) است. زیرا سیاست عربستان در قبال این کشور سوم (یمن) یک سیاست منفی است.

وی ادامه داد: در حالی که سعودی ها در جریان مذاکرات حتی نمی خواستند عملیات هوایی علیه مردم یمن را متوقف کنند، انتظار داشتند ایران به هوتوها فشار بیاورد تا به خواسته های عربستان عمل کنند که این منطق درستی نبود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید