دولت‌هایی که در قبال کشتار فلسطینی‌ها سکوت کرده‌اند، در این جنایات شریک هستند.


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822523

وی گفت: دولت‌های کشورهای مسلمان باید به اتفاق ملت‌های خود جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 فروردین 1401) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) گفت: توصیه های کاری مفصلی بود که نشان می داد. راه رسیدن به کارایی سیستم، عبور از یک مسیر پر پیچ و خم.

رییس مجلس گفت: با توجه به رضایت خداوند در عمل، پرهیز از رفتار نمایشی، پرهیز از غرور و انفعال و استفاده از فرصت برای مسئولیت پذیری از وظایف همه مسئولان کشور است.

وی ادامه داد: نمایندگان محترم مجلس باید این دستورالعمل ها را به طور خاص در کل نظام اعمال کنند.

کلیباف خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در این جلسه توصیه مهمی داشتند مبنی بر اینکه بخش های مربوط به مجلس قطعا مورد توجه همه نمایندگان قرار می گیرد.

رئیس جمهور گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد برنامه هفتم توسعه، لازم به توضیح است که مجلس یازدهم بر این باور است که با تعریف انگیزه های اصلی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، الگوی برنامه ریزی برنامه هفتم تغییر کند. به‌جای جمع‌بندی و تصویب مجموعه‌ای از راه‌حل‌های ایده‌آل، «دست نیافتنی، برنامه‌ای اتخاذ کنید که همه توانمندی‌های کشور را در اولویت‌های خاص هماهنگ و هماهنگ کند.

وی افزود: بحث های کارشناسی از سال گذشته در کمیسیون های مجلس و مرکز پژوهش ها در حال انجام است و مجلس آمادگی دارد با رایزنی با دولت در اسرع وقت این برنامه را تصویب کند. نکته بسیار مهم دیگری که باید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرد، وضعیت تورم به ویژه ارکان اساسی معیشت و رفاه مردم است. درست است که عوامل اصلی تورم ناشی از اقدامات دولت های گذشته است، اما این امر نقش دستگاه های ذیربط در کنترل قیمت ها را از بین نمی برد و امیدوارم تلاش شبانه روزی آنها برای مهار تورم حل شود. در اسرع وقت.

کلیباف گفت: کشتار عمدی مردم مظلوم فلسطین توسط جنایتکاران صهیونیست و هتک حرمت مسجد القصی را به شدت محکوم می کنیم. چنین اقداماتی نشان دهنده ترس فزاینده رژیم اشغالگر صهیونیستی از مقاومت جسورانه مردم فلسطین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به اشغالگران هشدار می دهیم که آتش خشم مسلمانان بیش از هر زمان دیگری شعله ور شده و با مجازات سخت و ویرانگری مواجه خواهند شد. خون شهید تصمیم را از آشکار، مجاهد بسم الله، مصمم و صف منافقین را از مؤمنان جدا می کند. فلسطین بیش از هر زمان دیگری هوشیارتر است و ناقوس مرگ اشغالگران و متجاوزان به گوش می رسد.

وی افزود: بحمدالله جوانان مسلمان به ویژه مجاهدان فلسطینی انتقام صهیونیست های قاتل و فاسد خود را خواهند گرفت و جمهوری اسلامی ایران از انتفاضه جدید ملت شریف و شجاع فلسطین تا رسیدن به هدف حمایت خواهد کرد. جبهه متحد و مقتدر مقاومت در سراسر جهان نقشه های دشمن صهیونیستی را خنثی خواهد کرد.

کلیباف خاطرنشان کرد: دولت‌های کشورهای اسلامی در ماه مبارک رمضان باید به اتفاق ملت‌های هوشیار و غیور خود جنایات رژیم اشغالگر و رو به زوال صهیونیستی را محکوم کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک دولت هایی که در قبال کشتار فلسطینی ها سکوت کرده اند از نظر مسلمانان شریک جرم جنایتکاران محسوب می شوند. هر کس امروز در عمل از مردم فلسطین حمایت نکند و برای جلوگیری از ید جنایتکاران صهیونیست اقدامی نکند، به جنگ با خدا رفته است، حتی اگر روزه بگیرد و نماز بخواند، جز اینکه خداوند با کسانی که در دین با شما هستند دوست می شود. جنگیدند و شما را از سرزمین خود بیرون کردند، یا قصد اخراج شما را داشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید