رد پای «شیطان بزرگ» در دشمنی با ملت ایران/آمریکایی ها در همه جنایات پهلوی شریک هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; این روزها در آستانه 22 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و به تعبیر امام خمینی (ره) انقلاب دوم هستیم که این رویداد مهم در جهان داخلی و خارجی را سياست جمهوري اسلامي به عنوان روز مبارزه با استكبار فرصتي براي مطالعه تمام تاريخ دخالت و دشمني آمريكا با ملت ايران فراهم مي كند.

دولت آمریکا که قبل از انقلاب مستقیماً بر سرنوشت ملت ایران مسلط بود و بعد از انقلاب اسلامی از حکومت مطیع پهلوی بهره مند شد، اما وقتی از منافع و سلطه بر سرنوشت ملت ایران قطع شد، خود را در حال سرمایه گذاری دید. در 4 دهه گذشته در ایران همواره به دنبال روزنه هایی برای نفوذ و حمله به نظام اسلامی بوده است.

اگرچه تجربه قبل از انقلاب اسلامی و تسلط آمریکا بر سرنوشت ملت و منابع کشور در دوران رژیم پهلوی، از کودتای 28 مرداد و اعتماد تلخ مصدق به آمریکا تا تصویب کاپیتولاسیون و غارت ایران. سرمایه‌های نفتی، آشکارا در مقابل چشم همگان قرار دارند، اما پس از انقلاب، برخی جریان‌های سیاسی لیبرال و غربی همواره سعی کرده‌اند گزاره ابداع شده «مقاومت در برابر دشمنان هزینه بر است» و بدون منطق و استدلال را به افکار عمومی القاء و به افکار عمومی تحمیل کنند.

در کنار خصومت‌ها و فشارهایی که در این سال‌ها علیه مردم ایران شکل گرفته، ردپای دولت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به چشم می‌خورد، هر چند ممکن است عده‌ای سعی کنند این ردپای را نادیده گرفته و چهره کریه آمریکا را خدشه دار کنند.


آمریکایی ها در همه جنایات پهلوی علیه ملت ایران شریک هستند/ برنامه ریزی 4 دهه آمریکا برای هرج و مرج در ایران

کامران غضنفری نویسنده کتاب مداخلات درباره جنایات آمریکا در ایران در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص جنایات آمریکا در ایران و سایر کشورهای جهان گفت: مداخلات و جنایات این کشور علیه ایران از 7 مرداد 1332 آغاز شد که در این مورد، آمریکا با کمک انگلیس، محمدرضا پهلوی را بازگرداند. که از کشور فرار کرده بودند، در کشور و حکومت دست نشانده تأسیس کردند.

وی افزود: این مداخله که با جنایت علیه ملت ایران همراه بود 25 سال به طول انجامید و در این مدت آمریکا از هیچ اقدامی علیه ملت و کشور ایران دست برنداشت. در این دوره، آمریکا مستقیماً در اکثر امور ایران دخالت داشت. از برکناری و نصب فرماندهان ارشد نظامی، انتصاب مقامات ساواک، انتصاب نخست وزیر و وزیران تا تعیین سیاست اقتصادی ایران، آمریکایی ها آن را تنظیم کردند. این مداخلات در سایر موضوعات امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره نیز مشهود بود.

غضنفری افزود: مسائل فرهنگی ایران، روزنامه ها، سینماها، رادیو و تلویزیون زیر نظر آمریکایی ها بود و به این ترتیب در جامعه ایران نفوذ فرهنگی کردند و جنایات زیادی را در حق جوانان و سایر اقشار مردم مرتکب شدند. در واقع می توان آمریکایی ها را در تمامی جنایاتی که شاه در طول 25 سال سلطنت خود مرتکب شد، همدست دانست.

نویسنده کتاب مداخلات با اشاره به ادامه فعالیت های آمریکا علیه ملت ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: سفارت این کشور در تهران انواع و اقسام توطئه ها را برای براندازی انقلاب نوپای اسلامی طراحی کرد که با هوشیاری اسیر شد. ملت ایران پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، فعالیت‌های دیگری از جمله مهندسی جنگ‌های داخلی، تسلیح گروه‌های ضد انقلاب، مهندسی و حمایت از کودتا در ایران را آغاز کردند که معروف‌ترین آنها کودتای محجبه در پایگاه شهید نوژه همدان بود که تشویق‌کننده بود. و تحریک و حمایت کامل از رژیم بعث عراق در حمله به ایران کردند.

وی با بیان اقدامات جنایتکارانه آمریکا علیه ملت ایران، افزود: آمریکایی ها پس از جنگ تحمیلی شبکه های جاسوسی مختلفی را در ایران ایجاد کردند که با جمع آوری اخبار و اطلاعات محرمانه و ارسال آن برای دشمنان، نقش مهمی در خیانت داشتند. آنها مقابل جمهوری اسلامی ایران بازی کردند. تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه یکی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ادامه داشته و هر روز بر آن افزوده می‌شود.

غضنفری تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران حتی در دوره‌هایی که دولت‌های اصلاح‌طلب بر سر کار بودند و می‌خواستند با آمریکا برای حل مشکلات مذاکره کنند، کم نشد و افزایش یافت. امروز هم می بینیم که می توانند انواع تحریم ها را علیه کشور ما اعمال کنند، اما جمهوری اسلامی با وجود این فشارها در 4 دهه گذشته هیچ گاه متوقف نمی شود و مسیر پیشرفت را طی می کند.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا برای ایجاد هرج و مرج در ایران، تصریح کرد: انقلاب رنگی ایران در سال 2008، شورش های ژانویه 2016 و اعتراضات بنزینی نوامبر 2018 از جمله تلاش های نافرجام آمریکا برای دامن زدن به شورش در ایران بود. البته در این 4 دهه تلاش های زیادی برای اقدامات خرابکارانه انجام دادند که نتوانستند به نتیجه برسند.

این کارشناس مسائل سیاسی ناآرامی های اخیر را در راستای جنگ تلفیقی استکبار جهانی علیه ملت ایران عنوان کرد و افزود: در اتفاقاتی که در 2 ماه گذشته رخ داد، آمریکایی ها سعی کردند با غرب و با استفاده از امپراتوری رسانه ای همکاری کنند. و شبکه های اجتماعی با توجیه مرگ یک زن که شاید برای ایجاد ویرانی در کشور برنامه ریزی شده بود، اما هوشیاری مردم آنها را ناکام گذاشت.


آمریکا و خیانت پهلوی غارت منابع ملی، لبیک به استقلال ایران

نگاهی کوتاه به پشت صحنه برخی از طرح ها و لوایح تاریخ معاصر ایران، اهداف شوم غارت منابع برای منافع خود را نشان می دهد، اینکه کودتای 28 مرداد، کنسرسیوم نفت و لایحه کاپیتولاسیون تنها بخشی از نقشه های آمریکا بود. در زمان رژیم پهلوی به ملت ایران داد


کنسرسیوم نفت؛ دزدی و غیر ملی کردن نفت ایران

از جمله قراردادهای فاجعه باری که با فشار آمریکا در ایران به تصویب رسید، کنسرسیوم نفتی بود که رسما نفت ایران را به خارجی ها واگذار کرد. پس از کودتای انگلیسی-آمریکایی 28 مرداد 1332، ایالات متحده در راستای اهداف سلطه جویانه خود در ایران، با تحمیل قرارداد کنسرسیومی اقدام به تصرف نفت ایران که در سال 1329 ملی شده بود، کرد. ، شرکت نفت انگلیس و شرکت های فرانسوی و هلندی بدون حضور نماینده ایران در لندن دیدار کردند و بر سر توزیع نفت ایران به توافق رسیدند.


کاپیتولاسیون مصونیت آمریکایی ها در ایران

در اواخر اسفند 1340 سفیر آمریکا در تهران رسماً به دولت ایران اعلام کرد که پرسنل نظامی آمریکایی مستقر در ایران باید از امتیازات و مصونیت هایی که برای «اعضای کادر فنی و سازمانی» در نظر گرفته شده است، طبق قانون نهائی قانون اساسی ایران معاف شوند. کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد مصونیت ها و روابط». دیپلماتیک» که در 18 آوریل 1961 در وین به امضا رسید.

این سفارت سپس توصیه کرد که اصل فوق الذکر در مورد سایر پرسنل غیرنظامی یا نظامی وزارت جنگ ایالات متحده و افرادی که بخشی از خانواده آنها هستند که حضور آنها در ایران توسط دولت شاهنشاهی قانونی اعلام شده است، اعمال شود.

حکومت ایران در نهایت با تعلیق اختیارات قضایی خود، به آمریکا اجازه داد تا از اختیارات قضایی خود در ایران استفاده کند و راه را برای هرگونه جنایت شهروندان آمریکایی در ایران باز کرد، اما این موضوع به شدت مورد انتقاد امام خمینی (ره) قرار گرفت. و با روشنگری های قوی خود شکست خورد.


جنایات آمریکا علیه ملت ایران از ترور و جنگ تا تحریم ظالمانه

دقیقاً با پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه های آمریکا علیه ایران و البته شکست های پی در پی سیاست آن، کودتای ژنرال هایزر در آستانه پیروزی انقلاب، اقدامات آمریکا در یک لانه جاسوسی و برنامه نظامی متعاقب آن برای حمله و فرود آمدن در طبس، در آغاز با تحریک و حمایت صدام. جنگ تحمیلی، حمایت از گروه های تروریستی و طرح تحریم از جمله ابزارهایی است که آمریکا علیه ملت ایران به کار برده است.

یکی از ادعاهای مضحک دولتمردان آمریکا همواره حفظ حقوق بشر است، اما حمایت آنها از گروهی ضدبشری چون منافقین که دستانشان به خون هزاران مظلوم ایران آغشته است نشان می دهد که آنها فقط به دنبال بهره کشی سیاسی هستند. و با این شعار سود ببرید

حمایت از گروهک منفور منافقین و سایر تروریست ها در شهادت بیش از 17 هزار نفر از مردم بی گناه ایران از شهروندان عادی تا شخصیت های انقلاب شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت همه 290 مسافر. و خدمه شامل 66 کودک و 53 زن در 21 تیر 1346 تنها بخشی از جنایاتی است که به درستی بیانیه امام خمینی را تأیید می کند که «آمریکا اساساً یک تروریست دولتی است. “

اما در طول جنگ تحمیلی توسط ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا، او صدام را به استفاده از سلاح های شیمیایی علیه ایران تشویق کرد، چندین میلیارد دلار کمک از جمله بمب های خوشه ای و شیمیایی به صدام برای استفاده علیه ایران به همراه هلیکوپترهای نظامی، اطلاعاتی و اطلاعاتی در اختیار صدام قرار گرفت. آموزش راهبردی و نظامی به ارتش صدام داده شد.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت در 16 تیر 60 نیز یکی از دردناک ترین و دلخراش ترین جنایات رژیم بعث عراق بود که منجر به شهادت 110 نفر و زخمی شدن بیش از 5000 غیرنظامی از جمله زنان و مردان شد. کودکان، بی تفاوتی آمریکا و سکوت جامعه جهانی در این فاجعه، اقدام ضد بشری که 9 ماه پس از وتوی بیانیه محکومیت استفاده از سلاح شیمیایی توسط آمریکا انجام شد، منجر به بمباران شیمیایی حلبچه شد. عراق در سالهای بعد.

علاوه بر قربانیان بمباران سردشت و حلبچه، بیش از 20 هزار سرباز ایرانی نیز بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی مختلف کشته شدند و بسیاری از آنان جراحات شدیدی را متحمل شدند که آثار آن هنوز در جانبازان شیمیایی مشهود است.


شکست نظامی و توسل به تاکتیک های وحشیانه تحریم ها

یکی از مهمترین برنامه های دولت آمریکا برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته، علاوه بر توطئه های مختلف خرابکارانه و اقدامات خصمانه برای تحدید انقلاب اسلامی، استفاده از زنجیره های رسانه ای و رسانه ای بوده است. ابزارهای تبلیغاتی و اجرای طرح های تحریمی. کشورهای مختلف در تحریم جمهوری اسلامی به کشورهای اروپایی پیوسته اند، هرچند آنچه آمریکا به دست آورده شکست این تحریم ها است.

آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر شدیدترین تحریم‌های غیرانسانی را علیه ملت ایران در ابعاد مختلف از تحریم‌های تسلیحاتی در دوران جنگ و فشارهای اقتصادی که تاکنون ادامه دارد، به کار بردند. ایجاد مانع حتی برای دسترسی ایران به دارو و تجهیزات پزشکی از جمله مواردی است که هرگز از تاریخ حقوق بشر در آمریکا پاک نخواهد شد.

جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته شاهد توطئه های رنگین کمانی بوده است، اما این توطئه ها نه تنها جمهوری اسلامی را از رسیدن به اهداف خود باز داشت، بلکه چون نظام به توانایی های خود و ضعف دشمن ایمان داشت، توانست سیاست را شکست دهد. نیروهای اقتصادی، فرهنگی و نظامی دشمن در جنگ اراده ها به انزوا می انجامد، زیرا راز این عظمت و پایداری در دوام و قوام در منطق مقاومت و رفاقت ملت آشکار می شود.

روحیه آزادیخواهانه مردم ایران نه از دیروز و امروز و نه تنها در 13 آبان است، بلکه این مردم در طول تاریخ معاصر همواره ثابت کرده اند که به نیت شوم استکبار بصیرت عمیقی دارند و به موقع در برابر آنها واکنش نشان می دهند. و پیشاپیش دادن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید