دولت بایدن برای زیر پا گذاشتن قوانین جنگ در یمن با ائتلاف شریک شده است


ساعت: 06:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821383

دیده بان حقوق بشر دوشنبه شب اعلام کرد که در صورت ادامه فروش سلاح به امارات و عربستان سعودی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در نقض آتش بس در یمن شریک خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده از سال 2015 میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات لجستیکی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی ارائه کرده است، از جمله استقرار جنگنده های ائتلاف در سال 2018. این ائتلاف در حال انجام حملات هوایی است.


این سازمان گفت که ائتلاف از سلاح های ساخت آمریکا در حداقل 21 حمله استفاده کرده است که بر اساس قوانین نظامی غیرقانونی است.

در این بیانیه آمده است که آمریکا علیرغم تلفات فزاینده در میان غیرنظامیان یمنی به فروش تسلیحات به ائتلاف ادامه می دهد و به ائتلاف آموزش و پشتیبانی لجستیکی ارائه کرده است.

بر اساس این بیانیه، اگرچه دولت آمریکا کاملاً آگاه است که از تسلیحات ساخت آمریکا در نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر استفاده می‌شود، اما ممکن است آمریکا با ادامه فروش سلاح به ائتلاف، تعهدات خود را نقض کرده باشد. .

عربستان سعودی در 5 فروردین 94 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی از جمله امارات به بهانه کمک و چراغ سبز آمریکا حمله گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. از سرنگونی عبدالمنصور هادی، رئیس جمهور مخلوع، باشد که این کشور به قدرت، اهداف و بسیاری از آرزوهای سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

آژانس‌های سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که مردم یمن همچنان با قحطی و فاجعه انسانی روبرو هستند که در قرن گذشته بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید