فرانسه در جنایات جنگی یمن شریک جرم است

ساعت: 06:22
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789261

محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن صبح شنبه در واکنش به سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به عربستان سعودی گفت: فرانسه در جنایات جنگی یمن شریک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد الحوثی در توئیتی نوشت: اقدامات رئیس جمهور فرانسه را که برای کشتن غیرنظامیان و کودکان در شهر مکبانه در استان تعز یمن به عربستان سعودی سفر کرد را محکوم می کنیم.

وی نوشت: به او یادآوری می کنیم که خواسته هایش از کشورهای اروپایی برای ادامه فروش سلاح به ائتلاف متجاوز که او نیز در آن مشارکت دارد، ارتکاب جنایات جنگی در یمن است.

وی با اشاره به حملات هوایی ائتلاف سعودی به یک منطقه مسکونی در شهرک موکبنه در استان تعز، نوشت: گفته می شود تعداد اولیه جنایات در تعز به 18 شهید و تعدادی مجروح رسیده است.

از سوی دیگر، کاخ الیزه روز جمعه اعلام کرد که در جریان سفر مکرون به امارات، یکی دیگر از اعضای ائتلاف سعودی علیه یمن، توافقنامه خرید 80 فروند جنگنده رافائل از شرکت هواپیمایی فرانسوی بین پاریس و ابوظبی امضا شد. داسو، در نتیجه مشارکت استراتژیک بین دو کشور.

عربستان سعودی در 5 فروردین 94 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی با کمک و چراغ سبز آمریکا به بهانه بازگشت سرنگون شده، تهاجم گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. و رئیس جمهور فراری عبدالمنصور هادی برای رسیدن به اهداف و جاه طلبی های سیاسی خود در قدرت است.

آژانس‌های سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که مردم یمن همچنان با قحطی و فاجعه انسانی روبرو هستند که در قرن گذشته بی‌سابقه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید