چرا ما ریاض را شریک جرم می دانیم؟

چرا ما ریاض را شریک جرم می دانیم؟

سعید رمضانی در یادداشتی درباره دیپلماسی ایران می نویسد: هدف نهایی مثلث آمریکا-اسرائیل-سعودی، در صورت اعمال فشار حداکثری، نه تنها تغییر رژیم، بلکه تجزیه ایران از طریق شورش، هرج و مرج و عدم اطمینان داخلی خواهد بود. در این مثلث، پول از عربستان سعودی، قدرت از آمریکا و طراحی از اسرائیل می آید. بالاخره نقشه ها و طرح های این مثلث علیه ایران شکست خواهد خورد. بر این اساس باید به رژیم آل سعود و شاهزادگان جوان این کشور پیام جدی داد که نمی توانند در یک خانه شیشه ای بنشینند و به شعارهایشان سنگ بزنند.

دیپلماسی ایرانی: پس از انقلاب اسلامی، صدام با حمایت عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران حمله کرد. غرب صدام را با سلاح های شیمیایی مسلح کرد که صدها هزار ایرانی را کشت. ویکی لیکس صدها سند محرمانه روابط خارجی آمریکا را منتشر کرد و فاش کرد که پس از سال 2005، عربستان همچنان خواهان حمله نظامی آمریکا به ایران بود و چند سال پیش، جان کری، وزیر امور خارجه اوباما فاش کرد که حتی در جریان مذاکرات هسته ای، سعودی ها خواهان عربستان سعودی بودند. حمله نظامی عربستان به ایران بنابراین ایرانی ها در نیات سعودی ها شک ندارند. ائتلاف عربی که چند سالی است عربستان به دنبال آن است نیز برای چنین تقابل و تقسیم ایران است.

طی چند سال گذشته، عربستان سعودی رسماً خواستار تغییر رژیم در ایران شده است تا جایی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی رسماً اعلام کرده است که جنگ را در ایران به طول می‌انجامیم. بن سلمان مدعی شد: هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبله مسلمانان است، ما منتظر این نیستیم که عربستان به میدان نبرد تبدیل شود، بلکه تلاش می کنیم دعوا را وارد ایران کنیم. ترکی فیصل رئیس سازمان اطلاعات عربستان در نشست سالانه سازمان منافقین در پاریس شرکت کرد و رسما اعلام کرد که عربستان از اقدامات این سازمان تروریستی برای تغییر نظام در ایران حمایت می کند.

عربستان سعودی در سال 2016 برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران دو طرح نمرود و اسپایدر را به تیم دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا ارائه کرد.

هدف از طرح عنکبوت استفاده از گزینه‌های مختلف جنگ نرم برای بی‌ثبات کردن حکومت ایران در مدت سه سال و شامل محورهای زیر بود: الف: اعمال فشار اقتصادی بر ملت ایران و ب: اعمال فشار سیاسی بر دولت از طریق. : 1 – از تضعیف مشروعیت حکومت با بزرگ نمایی نشانه های فساد و ارائه این توضیح که عامل اصلی رنج اقتصادی و اجتماعی ملت آن دولت است. 2- اداره دولت را تعطیل کنند. 3- تقویت جنبش های ضد حکومتی و ایجاد رهبران جایگزین رهبران فعلی. 4- تبدیل رنج مردم به میل به تغییر نظام از طریق کمپین های شبکه های اجتماعی و ایجاد شبکه ای برای حمایت از مخالفان و انقلابیون. 5- هماهنگی برای شورش اجتماعی از طریق از کار انداختن ارتباطات الکترونیکی، هماهنگی اعتراضات گسترده، خرابکاری زیرساخت ها، ایجاد شکاف بین دولت و ارتش، توسعه پوشش رسانه ای خارجی و داخلی از رویدادهای ایران. 6- طراحی انقلاب با ایجاد نقطه عطف مهم در انقلاب و آماده سازی رهبران برای جایگزینی رهبران دولت فعلی.

هدف اصلی طرح نمرود مقابله با سیاست های ادعایی خصمانه ایران و ادامه انزوای این کشور و چارچوب کاری آن در اصل رسانه ای است. در این راستا اقدامات زیر را انجام داده اند: 1-: ایران آداب این سایت رسانه ها به ویژه شبکه های تلویزیونی و اظهارات مقامات دولتی ایران در کنفرانس ها و جلسات را رصد می کند. 2- ایجاد آژانس اطلاع رسانی در امور ایران و انتشار اخبار ایران به زبان فارسی. 3- ایجاد شبکه های تلویزیونی فارسی زبان. 4- حساب کاربری @Iranianaffairs که به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی توییت می کند.

الف) عربستان سعودی و قیام های دی 1375 و آبان 98

در جریان ناآرامی های سال 1996، خالد بن سلمان، پسر ملک سلمان عربستان سعودی و سفیر این کشور در واشنگتن، در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: «رژیم ایران تلاش کرد راه آینده را مسدود کند. انقلابی را شروع کردند که به عقب باز می گردد. می خواهیم مسیر دیگری را انتخاب کنیم. انجام دادن”.

امسال هشتگ های حمایت از قیام های ایران توسط کاربران اسرائیل و عربستان سعودی به سرعت به اولین ترند جهانی در شبکه های اجتماعی مختلف تبدیل شد. تاکید بر اختلافات قومی و منطقه ای، کنشگری منطقه ای ایران، تخریب سپاه پاسداران و نابودی نظام حاکم بر ایران، محورهای اصلی دیپلماسی سایبری عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهد.

ب) اقدامات عربستان سعودی در شورش های آبان 1401

اگرچه عربستان سعودی در پنجاه روز اخیر تلاش کرده حداقل در فضای رسانه ای نسبت به اتفاقات داخلی ایران موضع منفی نگیرد، اما در سطح افکار عمومی داخلی و همچنین کارشناسان مستقل سیاسی منطقه و منطقه. در حوزه بین الملل، تقریباً هیچ ابهامی وجود ندارد، از نظر نقش غیرسازنده و خصمانه، عربستان سعودی در اغتشاشات اخیر که با خسارات مادی و جانی ناگوار همراه بوده، وجود ندارد. در این راستا از مهمترین اقدامات عربستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تلویزیون های مربوط به عربستان سعودی

در قیام های اخیر نقش رسانه های مرتبط با عربستان مانند العربیه، حدت، ایران اینترنشنال و… چشمگیر بوده است. استراتژی و دستور کار این رسانه ها در درجه اول مبتنی بر اغراق و بزرگ نمایی حوادث اخیر کشورمان بود. این شبکه ها از روز اول قیام ها در ایران به تبلیغات رسانه ای پرداختند و تبلیغ کردند که حوادث ایران به نقطه ای بی بازگشت رسیده و جمهوری اسلامی در آستانه فروپاشی است.

شبکه بین الملل ایران با فیلمنامه روشن هدایت ناآرامی ها در داخل، ایجاد حساسیت بین المللی، اعتراض به امنیت ملی و حفاظت از شورشیان، از اینستاگرام و تلگرام که بیشترین مخاطب را داشت، برای هدایت و غنی سازی افکار عمومی استفاده کرد.

2. مرکز اعتدال

این مرکز یکی از مراکز طراحی و اجرای عملیات روانی محسوب می شود که اگرچه با هدف فرضی مقابله با افراط گرایی تأسیس شده است، اما در عمل مسئولیت عملیات روانی علیه محور مقاومت و پشتیبانی از تروریست های افراطی را بر عهده دارد. منطقه. از جمله مهمترین اقدامات این مرکز از ابتدای تأسیس تا کنون، مدیریت مجازی شورش های خیابانی و از بین بردن اعتماد عمومی به رژیم های حاکم در لبنان، عراق و ایران در سال های 1397 و 1398 است. بر این اساس مشخص می شود که این مرکز اگرچه نام اعتدال را یدک می کشد، اما در واقع یک محور غربی-صهیونیستی است و کار خاصی جز بسترسازی برای توسعه خشونت، تفرقه و تروریسم تکفیری ندارد. شبکه توییتر [همکاری نزدیک با مرکز اعتدال سعودی دارد] با افزایش حداقل ده برابری ظرفیت انتشار پیام برای هر کاربر در یک ساعت و لغو برخی محدودیت های دیگر، تمام تلاش خود را برای کمک به انتشار اخبار مورد نظر، انجام عملیات روانی و افزایش فعالیت ربات های سازمان یافته به کار خواهیم بست. [مشابه حوزه‌ی فعالیت مرکز اعتدال عربستان] علیه ایران اعمال شد.

3. حمایت از ضدانقلاب

حمایت تسلیحاتی از گروه های تروریستی تجزیه طلب، کردها، گروه های تروریستی بلوچ، مردم عرب و سازمان منافقین با ارسال سلاح و تجهیزات نظامی نیز از دیگر اقدامات عملی سعودی ها برای ایجاد ناآرامی در ایران بود.

4. از بین بردن برجام و همکاری با رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران

از زمان آغاز بحران هسته ای، قبل و بعد از برجام، عربستان سعودی یک استراتژی پنج وجهی در قبال ایران داشته است. اول از حمله نظامی، از آغاز بحران هسته ای در سال 2002، آنها آمریکا را برای حمله به ایران تحت فشار قرار دادند. اسناد وی نیز توسط ویکی لیکس منتشر شد. دوم، حداکثر تحریم ها و فشارها بر ایران که هم قبل و هم بعد از برجام ادامه داشت. ثالثاً نقش و موقعیت منطقه ای ایران صفر است. این سیاست قبل و بعد از برجام ثابت بوده و می خواهند ایران در منطقه نقشی نداشته باشد. چهارم، عدم تعامل آمریکا با ایران. به همین دلیل این دو کشور از اوباما متنفرند زیرا او به دنبال تعامل با ایران بود و متقابلا از ترامپ راضی هستند زیرا او مخالف تعامل با ایران است و در خط دشمنی فزاینده با ایران قرار دارد. پنجم، قدرت دفاعی صفر برای ایران.

چه قبل از برجام و چه بعد از برجام، آنها همیشه می خواستند ایران قدرت دفاعی و نظامی قابل توجهی نداشته باشد تا هر زمان که به صلاح آنها بود، بتوانند به راحتی به ایران حمله نظامی کنند. چون در اوایل انقلاب با خروج شاه، شرایط را برای نابودی ایران مهیا می‌دانستند، دولت عرب عراق به ایران حمله کرد و شورای همکاری از آن حمایت کرد. عربستان سعودی به تنهایی با 97 میلیارد دلار برای نابودی ایران به صدام کمک کرد.

توجه

حمایت آشکار دولت عربستان از ناآرامی‌های ایران و ادعاهای دروغین آنها مبنی بر حمایت از مردم ایران، در حالی که همانطور که همه سازمان‌های حقوق بشری مشاهده می‌کنند، بدترین فضای اختناق و خفقان در عربستان حاکم است و هیچ شهروندی اجازه انتقاد از ایران را ندارد. حداقل دولت آل سعود به گونه ای که برخی از شهروندان تنها به خاطر یک توییت به حبس های سنگین محکوم شده اند، تکه تکه کردن جمال خاشقجی، فعال و روزنامه نگار برجسته سعودی، به دستور بن سلمان آنقدر وحشتناک و وحشیانه بود که فعالان و مخالفان آل سعود به نام بن سلمان به نام «بن ساتور».

نتیجه

هدف نهایی مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان، زمانی که فشار حداکثری اعمال شود، نه تنها تغییر رژیم، بلکه فروپاشی ایران از طریق شورش، هرج و مرج و عدم اطمینان داخلی خواهد بود. در این مثلث، پول از عربستان سعودی، قدرت از آمریکا و طراحی از اسرائیل می آید. بالاخره نقشه ها و طرح های این مثلث علیه ایران شکست خواهد خورد.

بر این اساس باید به رژیم آل سعود و شاهزادگان جوان این کشور پیام جدی داد که نمی توانند در یک خانه شیشه ای بنشینند و به شعارهایشان سنگ بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید