دولت باید بر اساس قانون اداره شود نه با روابط شخصی / مطمئنید چند گروه قومی را می توانید در هر نقطه از سیستم پر کنید؟

دولت باید بر اساس قانون اداره شود نه با روابط شخصی / مطمئنید چند گروه قومی را می توانید در هر نقطه از سیستم پر کنید؟

روز جدید نماینده مردم تهران در مجلس درباره روند انتصاب دولت گفت: این بحث که گاهی شنیده می شود مدیری از سوی اقوام تعیین می شود و گفته می شود به دلیل اعتماد است، از اساس اشتباه است. در اینجا دو سوال مطرح می شود: اول اینکه آیا شما چندین نفر از بستگان (موثق) دارید که می توانند کل سیستم را پر کنند و دوم اینکه از کجا می دانید که عزیزان شما در امان هستند و بستگان مدیر دیگری در امان نیستند؟

روح اله ایزدا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره روند انتصابات از ابتدای دولت سیزدهم گفت: روند انتصابات کند و در برخی جاها با ابهام همراه است. در برخی استان ها تحرکات سینوسی و متقابل استاندار زیاد است و همین امر باعث ایجاد مکث و ابهام در فضای مجریه و میانی و پایینی دولت می شود.

وی افزود: این امر گاهی حتی می تواند اختلافات سیاسی را تشدید کند. بنابراین از او انتظار می رفت که سریعتر و قاطعتر عمل کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تداوم حضور مدیران سابق دولت در آن دولت گفت: نمی توان دستور کلی برای جایگزینی هر مدیری که از دولت قبل بود داد. ما سال هاست که به این شیوه اداره کشور انتقاد می کنیم تا با آمدن و رفتن یک حکومت به این شکل برخورد کنیم. با این حال، مواردی وجود دارد که مشخص است باید تغییر ایجاد شود، مثلاً در حوزه صنعت یا اقتصاد.

وی ادامه داد: اما تغییر مدیرانی که با یک تفکر کشور را اداره کرده اند و از هر جناحی کمتر آورده اند و کشور را به اینجا رسانده اند، لازم است و اینجا فرقی نمی کند; وقتی نمی توانند مشکل را حل کنند و کشور را نجات دهند، قطعا باید تغییر کنند.

ایزدخواه افزود: به نظر من مدیریت زیادی در دولت برای انتصابات وجود دارد و به همین دلیل باعث تاخیر در روند کار شده است یعنی از چند منبع مختلف تصمیم گیری می شود و همین امر باعث شده برخی جلسات به کندی برگزار شود. “

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص انتصاب بستگان برخی مدیران در حوزه ها و سطوح مختلف گفت: این بحث که گاهی شنیده می شود مدیری از سوی بستگان منصوب می شود و می گویند که این کار خارج از امانت است از اساس اشتباه است. در اینجا دو سوال مطرح می شود: اول اینکه آیا شما چندین نفر از بستگان (موثق) دارید که می توانند کل سیستم را پر کنند و دوم اینکه از کجا می دانید که عزیزان شما در امان هستند و بستگان مدیر دیگری در امان نیستند؟

وی خاطرنشان کرد: دولت توسط انسان اداره نمی شود، دولت قانون مدار است. هرکس می آید باید طبق ضوابط عمل کند، در اینجا بحث خویشاوندی مبنای بسیار اشتباهی است و اگر شخصی در گذشته این مبنا را رها کرده باشد اشتباه است و نباید ادامه پیدا کند.

ایزدا به لزوم رسیدگی رئیس جمهور به این موضوعات اشاره کرد و توضیح داد: انتظار ما این است که خود رئیس جمهور با این نوع تفکر و تعقل برخورد مستقیم و روشنی داشته باشد. دلیلی ندارد عزیزان را بگیریم و بگوییم به خاطر اعتمادی است که به آنها داریم. این اشتباه است و قحطی مردم نیست، دولت باید بر اساس قانون اداره شود، نه روابط شخصی.

دیدگاهتان را بنویسید