دولت به واردکنندگان یارانه داد/کاهش چشمگیر قاچاق کالاهای اساسی


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894111

معاون رئیس‌جمهور جهاد در تشریح و گفتمان‌سازی اساتید بسیجی کشور:

عبداللهی بابیان اینکه پرداخت یارانه به روش قدیم به دست تولیدکنندگان نمی رسید، گفت: متاسفانه دولت با دادن یارانه به واردکننده سود کلانی را در اختیار واردکننده قرار می داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; عبداللهی معاون تبیین و ایجاد گفتگوی بسیج اساتید کشور یکی از مهمترین معیارهای سنجش عملکرد دولت ها را توجه به مسائل ارزشی و حرکت به سوی اهداف متعالی دانست. موفقیت خاصی به دست آورد.

وی بابیان اینکه در قدیم پرداخت یارانه نه به تولیدکننده و نه به مصرف کننده داده نمی شد، تصریح کرد: متأسفانه دولت یارانه را به واردکننده می داد و همین امر باعث شد منابع یارانه از مسیر اصلی خود خارج شود و صرف واردات شود. این به کالایی تبدیل شد که سود زیادی را برای بازرگانان فراهم می کرد.

عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه تا زمانی که قیمت مصنوعی برای کالاهای مصرفی داریم، نه تولیدکننده می تواند تصمیم بگیرد و نه مصرف کننده می تواند خرید را مدیریت کند، افزود: از جمله مزایای ترویج یارانه این است که یارانه به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار می گیرد. و قاچاق کالاهای اساسی کاهش چشمگیری داشته است.

معاون رئیس جمهور جهاد در تشریح و گفتمان سازی بسیج اساتید کشور، یکی دیگر از موفقیت هایی که باعث شده چرخه اقتصاد کشور خودش را پیدا کند و بر شرایط بحران غلبه کند، عدم مرتبط ساختن وضعیت اقتصادی به بیرونی را بیان کرد. سیاست ها و تصمیمات دولت های غربی در رابطه با برجام.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت ها برای تامین منافع آنی مردم تلاش کرده اند، تاکید کرد: تامین منافع بلندمدت ملت ها همواره با نوساناتی همراه است و این نوسانات نارضایتی هایی را به دنبال دارد که دولت ها همواره از آن دوری کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید