با تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی نداریم/ هدفمندی یارانه ها باعث افزایش تولید و کاهش قیمت می شود


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840565

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

عطاءاله ابراهیمی گفت: مشکلی برای تامین و توزیع کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد و امیدواریم با اجرای هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت ها، تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد. یک قانون کلی وجود دارد که وقتی عرضه افزایش می‌یابد، قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاوله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: گروه جهاد کشاورزی وظیفه تامین امنیت غذایی مردم را بر عهده دارد.
وی افزود: برای تامین امنیت غذایی در جامعه مهمترین کاری که باید انجام شود این است که تولید کافی در بخش کشاورزی وجود داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان و ایران در منطقه خشک دنیا قرار دارند، آنچه در بخش کشاورزی وجود دارد با هدف توسعه پایدار ساخته و تولید شود.
ابراهیمی گفت: بنابراین برخی از آبزیان مانند سویا و ذرت نیازی به کشت در کشور یا حتی چهارمحال و بختیاری ندارند، بنابراین سیاست کلی این است که در صورت ثابت بودن سطح زیر کشت، تولید در واحد سطح باید افزایش یابد. افزایش کالاهای استراتژیک به اندازه نیاز کشور ذرت، گندم، دانه های روغنی و غیره تولید کنید.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: اولین نکته برای تامین امنیت غذایی مردم بحث تولید گندم تامین نیاز مردم است.
وی افزود: چند کالا از جمله کالاهای اساسی بخش کشاورزی از جمله برنج، روغن، شکر، آرد و غیره، مجموعه جهاد کشاورزی به لحاظ تعهدات و بر اساس قانون نظارت که جزء تعهدات است، محسوب می شود. وزارت صمت مسئولیت نظارت بر بازار را بر عهده دارد و تلاش می کند تا به اندازه کافی این کالاها را تهیه و در اختیار مردم قرار دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: .к. و همچنین آرد. ذخایر شکر و کره در استان پر شده و جای نگرانی نیست.
ابراهیمی با اشاره به طرح مردمی و تمرکز بر نظام یارانه ها گفت: این طرح ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و برخی بخش ها تحت فشار قرار بگیرند اما در نهایت به نفع مردم است زیرا بخشی از رانت هایی که در عرضه و فرآیند توزیع حذف شد.»
وی تاکید کرد: بین میزان عرضه کالاهای اساسی با ارز 4200 تنی با ارز نیمایی تفاوت فاحشی وجود داشت که منجر به سوء استفاده در زنجیره تامین و فرآیند توزیع می شد. امیدواریم اجرای این طرح برای تولید و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی مفید واقع شود.»
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعه جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش با ارائه هر چه بیشتر کالاهای اساسی و رقابتی در جهت افزایش بهره وری و کاهش قیمت ها تلاش می کنند.
ابراهیمی گفت: در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری مشکلی وجود ندارد و امیدواریم با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت، تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد. یک قانون کلی وجود دارد که وقتی عرضه افزایش می‌یابد، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.»


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید