دولت قصد دارد به همه افراد جامعه یارانه بدهد


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837556

معاون اول رئیس جمهور گفت: با طرح دولت پولی از جیب ثروتمندان نمی گیرد و به اقشار ضعیف پرداخت می شود و با اجرای این طرح پولی که متعلق به تک تک افراد جامعه است به آنها پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در جلسه تشریح ابعاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که با حضور اعضای کابینه، استانداران سراسر کشور و اعضای شورای معاونین دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: یارانه‌ها در این زمینه به‌طور کامل در نظر گرفته شده است. وی گفت: یکی از شعارهای قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری مبارزه با فقر در کشور بود و امروز شاهدیم که با برخی افزایش قیمت ها و افزایش قیمت کالاها بیشترین فشار وارد می شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: سال گذشته 15.6 میلیارد دلار ارز ترجیحی معادل 312 میلیارد تن یارانه توسط دولت پرداخت شد اما افراد پردرآمد و ثروتمند به دلیل مصرف بیشتر از این یارانه ها استفاده کرده اند. بخشی از این یارانه ها به دهک های پایین و فقیر رسیده است.

وی افزود: با اجرای این طرح پولی از جیب ثروتمندان برداشته و به اقشار ضعیف پرداخت نمی شود، بلکه با اجرای این طرح یارانه و پولی که متعلق به تک تک افراد جامعه است به خود من پرداخت می شود. . “

محبر خاطرنشان کرد: ایران کشوری با امکانات زیاد است و سالانه حدود 40 هزار میلیارد تن یارانه از سوی دولت پرداخت می شود و این درست نیست که با وجود این همه تسهیلات و با وجود پرداخت یارانه ها، افراد ضعیفی وجود دارند و برخی افراد بیشتر می شوند. و ثروتمندتر

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید برای اجرای این طرح جسورانه به میدان برویم، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا این طرح با کمترین عواقب و کمترین آسیب برای مردم و اختیارات و هماهنگی بیشتر در اجرای این طرح اجرا شود. بله، فشار کمتری بر مردم وارد خواهد شد.

وی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: دولت قبل در بودجه سال گذشته 8 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی در نظر گرفته بود که در سه یا چهار ماهه اول هزینه شد. دولت سیزدهم ارز ترجیحی نداشت.

این مخبر افزود: خوشبختانه توانستیم مشکلات را حل کنیم و سال گذشته به لطف رهبری و جفاهای همیشگی رئیس جمهور موفق به تامین ارز ترجیحی کالاهای اساسی شدیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: از ابتدای سال جدید معادل 9 میلیارد دلار در بودجه سالانه ارز ترجیحی در نظر گرفته شد و این یعنی 251 هزار میلیارد تن یارانه در بودجه و دولت مجبور به تامین کالاهای اساسی بود. به قیمت شهریور ماه.» مردم که در صورت ادامه این روند، یارانه موجود حداکثر تا مرداد و شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای دولت، تامین کالا و فراوانی آن را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: اتفاقات جهانی، اتفاقات اوکراین و جنگ اوکراین که 70 درصد دانه های روغنی دنیا را تامین می کند. 30 درصد از غلات مورد نیاز جهان، منجر به کمبود و افزایش قیمت ها در سراسر جهان شده است.

این مخبر ادامه داد: افزایش قیمت کالاهای اساسی منجر به قاچاق این اقلام از داخل کشور به کشورهای اطراف شده و دولت سیزدهم که حمایت و تامین کالاهای مورد نیاز مردم را وظیفه اصلی خود می داند. اصلاح قیمت ها و توزیع عادلانه یارانه ها «به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید