دولت ها باید در زمینه تولید استراتژیک کوشا باشند


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909005

معاون راهبردی امور زنان و خانواده در نشست بانوان ایرانی گفت: کشورها باید در حوزه کشاورزی به ویژه در حوزه تولید استراتژیک کوشا باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیدار زنان ایرانی با همسر رئیس جمهور زیمبابوه صبح امروز برگزار شد.

لیلا سادات زعفرانچی معاون راهبردی امور زنان و خانواده نیز در این نشست گفت: کشورها باید تلاش کنند تا در کشاورزی به خودکفایی برسند.

وی افزود: از نظر اقتصادی و امنیت غذایی نیز به ویژه پس از کرونا نیازمند خودکفایی هستیم. علاوه بر این کشورها باید در زمینه کشاورزی به ویژه در زمینه تولید استراتژیک کوشا باشند.

زعفرانچی با اشاره به اینکه زیمبابوه در حوزه کشاورزی توانمند است، گفت: به نظر می رسد زیمبابوه از نظر امنیت غذایی، تغییرات آب و هوایی و حتی بحث های بین المللی و تحریم های اقتصادی با شرایط خود متفاوت است.

معاون راهبردی رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران از همکاری ها و مشارکت های اقتصادی در حوزه های مختلف با مزیت های اقتصادی استقبال می کنیم.

زعفرانچی با بیان اینکه بانوان ایرانی در زمینه تولیدات دانش بنیان در سطح بالایی قرار دارند، گفت: تعداد زیادی از بانوان ما دارای مدارج بالا و قابل توجهی در حوزه دانشگاهی هستند. ما می توانیم در حوزه دانش به عنوان یکی از حوزه های مهم، تامل برانگیز و موفق هر دو کشور همکاری های اقتصادی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زیمباوه با قدرت نسبی خود توانسته در امنیت غذایی بسیار خوب عمل کند

دکتر زعفرانچی تصریح کرد: زنان در عرصه سیاسی و اقتصادی زیمبابوه توانسته اند سهم خوبی داشته باشند و به ویژه در شرایط پس از کرونا این حوزه بسیار مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید