دوگانگی آمریکا در بحث رسانه ای تعجب آور نیست


ساعت: 12:34
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920610

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و اروپا همیشه می گویند خبرنگاران و رسانه ها باید آزاد باشند، اما اینها فقط شعار است و در عمل متفاوت رفتار می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: با توجه به تحریم رسانه ای رسانه های انقلاب توسط دشمنان انقلاب اسلامی، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی همواره ادعاهایی را مطرح می کنند اما در عمل در جهت مخالف ادعاهای خود عمل می کنند. مدعی آزادی جهان، انتشار اطلاعات و امنیت رسانه ها هستند و شعار حمایت از حقوق بشر را سر می دهند و همیشه می گویند روزنامه نگاران و رسانه ها باید آزاد باشند، اما اینها فقط شعار است و در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اکثر جنایات ضد بشری توسط رژیم جنایتکار آمریکا انجام شده است، تصریح کرد: آمریکا حتی به ملت خود رحم نکرده و جنایات ضد بشری زیادی مرتکب شده است، این جنایات در رسانه ها نیز مطرح است. بحث آنها دوگانه عمل می کنند و این رفتار دوگانه تعجب آور نیست.

وی افزود: آمریکا از تعدادی از رسانه ها حمایت می کند اما از سوی دیگر تعدادی از رسانه ها را تحریم می کند و صدای رسانه ها را خاموش می کند.

جوانی ادامه داد: یکی از حوزه هایی که آمریکا علیه آن اقدام کرده است رسانه های مقاومت محور، رسانه های انقلابی و رسانه های جمهوری اسلامی است چرا که غرب و آمریکا به شدت نگران هستند که صدای حق به گوش مردم نرسد. جهان رسیدن

معاون سیاسی رئیس جمهور، دیکتاتوری و استکبار ستیزی آمریکا را دلیل توقیف رسانه های دست راستی دانست و گفت: آمریکا می ترسد چهره واقعی خود را آشکار کند و برخلاف شعارها، با رفتار دیکتاتوری و استکباری خود می ترسد. آزادی بیان، سعی می کند فضای رسانه ای را بسته نگه دارد.

وی افزود: آمریکا و اروپا به آنها اجازه می دهند تا زمانی که فکر می کنند رسانه ها در خدمت منافع آنهاست، فعالیت کنند، اما اگر این آزادی رسانه در خدمت منافع سایر ملت ها به ویژه ملت های جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی باشد، آن را تحریم می کنند. رسانه ها وانمود می کنند که این نشان از نفاق این دولت مستکبر است.

جوانی بیان کرد: امروز جنگ شناختی، جنگ ترکیبی، جنگ اقتصادی و جنگ رسانه ای بیشتر به چشم می خورد و باید بدانیم که در زمان جنگ رسانه ای هستیم و وقتی بحث رسانه مطرح می شود، خود اصحاب رسانه باید پیشقدم شوند و کار را انجام دهند. صداهایی را که در دنیا به شیوه های جدید و جدید و از طرق مختلف می شنوند.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه کشور گفت: زمانی که تحریم های اقتصادی علیه کشور اعمال شد، مقام معظم رهبری فرمودند که به دنبال رفع تحریم ها نباشید زیرا آمریکایی ها تحریم ها را لغو نمی کنند، بلکه باید به دنبال این باشید که تحریم ها را لغو کنید. تحریم ها را خنثی کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نباید به دنبال برداشتن تحریم های رسانه ای از سوی آمریکا باشیم، بلکه باید به دنبال راه و روشی باشیم که تحریم های رسانه ای را خنثی کنیم و از ظرفیت های موجود به طرق مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: استانداردهای دوگانه آمریکا باید به چالش کشیده شود و آمریکا به طرق مختلف و از طریق کشورهای دارای رسانه مستقل و تشکیل بلوک رسانه ای شرمنده شود.

جوانی، صنف و رسانه ها را کلید شکستن تحریم های رسانه ای دانست و تصریح کرد: اگر رسانه ها مطالبه کنند، با یکدیگر متحد شوند و دیپلماسی عمومی دولت ما و سایر دولت ها فعال شود، آمریکا تا ابد زنده نخواهد ماند.صدا را خاموش کنید. از رسانه های حق طلب و حقیقت طلب و نگذارید صدای آن رسانه به گوش جهانیان برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید