بحث ها و بحث های انحرافی سازنده نیست

بحث ها و بحث های انحرافی سازنده نیست

روز جدید محمدجواد ظریف با بیان اینکه جنجال ها و بحث های انحرافی سازنده نیست و باری را از روی دوش مردم ایران بر نمی دارد، گفت:

محمدجواد ظریف با بیان اینکه جنجال ها و بحث های انحرافی سازنده نیست و باری را از روی دوش مردم ایران بر نمی دارد، گفت: وزیر امور خارجه سابق کشورمان در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که به انتشار بخشی از سخنان خود در مجموعه ای دانشگاهی و غیر اطلاع رسانی در یکی از رسانه های کشور و برخی از حواشی به وجود آمده در این زمینه اشاره می کند. اتصال: “سلام دوستان، دنیای عجیبی است. در دوران مسئولیت وزارت امور خارجه با همراهی همکاران دلسوز خود سعی کردیم وظیفه نگارش گزارش شفاف و دادن پاسخ های مستمر تا حد امکان به صورت کتبی و شفاهی و گزارش شفاهی به شورای اسلامی شهر را انجام دهیم. آخرین نمونه آن، گردآوری شش جلدی کتاب «راز سر به مهر» و ارائه بیش از سه هزار گزارش و سند قابل انتشار از مذاکرات برجام به مردم شجاع ایران بود. اما پس از پایان وزارت، تنها به مطالعه، تحقیق و تدریس پرداختم و از مصاحبه و حتی سخنرانی عمومی خودداری کردم، به این امید که خللی در نحوه اجرای سیاست های مسئولان فعلی برای حل مشکلات مردم ایجاد نکنم. ایران.

ضمناً برای عرض ادب، ملاقات و گفت‌وگوی خصوصی را به عنوان توضیح صریح مبنی بر اینکه رسانه نیستم – که بدیهی است باید در مورد آن تجدید نظر کنم- پذیرفتم، متاسفانه در چند روز اخیر یک خبرگزاری در به روش معمول، با نادیده گرفتن اصول اولیه اخلاق حرفه ای، به بخش های متقاطع یکی نفوذ کرد. با جمعی از اساتید و دانشجویان یک گفتگوی دو ساعته دانشگاهی و غیر خبری انجام داد و آن را به صورت گیلاسی، تحریف شده و خارج از موضوع منتشر کرد و سپس با همراهانش حواشی را بر آن دزدی و دستکاری شده نوشت. متن و شروع جنگ و بحث با ببر کاغذی خانگی. پرداخت کرده اند.

چون گفتگو خصوصی بود و خبری نبود، آن را ضبط نکردند. اما دوستان رسانه می دانند که متن کامل یک گفتگوی دو ساعته حداقل 12000 کلمه است نه متن پراکنده و درهم ریخته فعلی که زیر 3000 کلمه با تمام حاشیه ها است. بر خلاف ادعای ناشر، موضوع این سخنرانی ارائه تحلیلی آکادمیک از منابع متعدد قدرت در دنیای مدرن و اهمیت داستان سرایی از یک سو و تحلیلی از برنامه ریزی، داستان گویی و مدیریت از سوی دیگر، رفتار رژیم صهیونیستی نمونه است. علاقه مندان به ببر واقعی – نه ببر کاغذی – می توانند جزئیات بحث را در کتاب «دوران انتقالی روابط بین الملل در جهان پساغربی» که در سال 2015 منتشر کردیم، مشاهده کنند.

دوستان عزیز، این مناظرات و بحث های فردی سازنده نیست، باری را از دوش مردم ایران بر نمی دارد و بر اساس اصول اخلاقی و اسلامی و «جدلهم بلتی هی احسن» شکل نمی گیرد. از این رو سال هاست که پاسخ این تیرهای کفرآمیز و دروغ های کفرآمیز را با سپر مدارا داده ام و در شرایطی که همه تلاش ها باید در جهت وحدت ملی و حل مشکلات کنونی کشور و مردم باشد، به همین منوال ادامه خواهم داد. روش. خدا می بیند و بس است».

دیدگاهتان را بنویسید