دو مدرسه هفت کلاسه در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896031

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو مدرسه هفت کلاسه در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر دو مدرسه هفت کلاسه در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است. وی گفت: یک مدرسه هفت کلاسه در روستای چندوکان از توابع شهرستان کسرکند و دیگری در روستای هوت آباد شهرستان چابهار توسط بنیاد علوی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا خانمحمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر مرکز عدالت آموزشی و فرصت برابر آموزشی گفت: استان سیستان و بلوچستان از معدود استان هایی است که امکانات آموزشی دارد به طوری که دانش آموزان این استان از پایین رتبه دوم را دارند. جدول در فهرست سرانه موسسات آموزشی. یکی از راهکارهای وزارت آموزش و پرورش برای جبران کاستی ها و تحقق عدالت آموزشی، استفاده از ظرفیت نهادها و ارگان های بیرونی به ویژه بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت فضاهای آموزشی است. این اقدام که با همکاری و مشارکت گروه های جهادی انجام می شود؛ در تلاش است تا مشکل کمبود فضاهای آموزشی در این استان به سرعت حل شود.

خان محمدی با بیان اینکه در آخرین گام دو مدرسه هفت کلاسه در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است، گفت: وی گفت: یک مدرسه هفت کلاسه در روستای چندوکان از توابع شهرستان کسرکند و یک مدرسه دیگر در روستای خط آباد از توابع شهرستان چابهار وجود دارد و منابع لازم برای ساخت این دو مجتمع آموزشی توسط بنیاد علوی تامین شده است. عملیات عمرانی این مدارس با رویکرد و کار گروه های جهادی در کمتر از یک سال ساخته شد و آموزش و پرورش برای افتتاح در مهرماه امسال واگذار شد.

دبیر مرکز عدالت آموزشی و آموزش برابر افزود: هر دو مدرسه بیش از 400 دانش آموز از استان را تحت پوشش خواهند داشت. این مشکل نشان می دهد که تراکم جمعیت در این مناطق زیاد است و باید در این مناطق مدرسه بسازیم. یکی از اهداف دیگر سفر افتتاح قرارگاه عدالت آموزشی مکران است که در شهرستان چابهار خواهیم داشت تا ضمن پیگیری ساختار تشکیلاتی قرارگاه، دستورات، راهکارها و مسائل را به عنوان قرارگاه عملیاتی انجام دهد.

خان محمدی خاطرنشان کرد: همچنین از موکب اربعین حسینی که در مسیر طارق الحسین در سیستان و استان بلوچستان است؛ در حاشیه این سفر بازدیدی انجام شد. این مسیر گذرگاه زائران پاکستانی و زائرانی است که از مرز ریمدان وارد کشورمان می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید