دو نمایش از قزوین به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801924

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قزوین اعلام کرد؛

کیوان حبیبی گفت: نمایشنامه های پروانه الجزایری به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید شیخ و نمایشنامه «زندگی سگ مرده» به نویسندگی حامد مک ملا و کارگردانی محسن نجفی از استان قزوین به عنوان برگزیده انتخاب شدند. جشنواره فجر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاوان حبیبی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ وی با اشاره به برگزیده شدن دو نمایش قزوین در جشنواره تئاتر فجر گفت: نمایشنامه های الجزایری با پروانه ها به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید شیخ و زندگی سگ مرده به نویسندگی حامد مک مالی و کارگردانی محسن نجفی. استان وارد جشنواره فجر شد.

وی افزود: از بین 62 نمایشنامه ای که از 32 استان به دبیرخانه جشنواره فجر ارائه شده است؛ 12 اثر برگزیده در این رویداد بزرگ هنری حضور خواهند داشت که دو اثر از استان قزوین هستند.

حبیبی ادامه داد: اجراها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تالار علامه رفیعی اجرا شد و استقبال مردمی نیز از خود نشان داد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با اشاره به مهاجرت هنرمندان قزوینی به شهرهای دیگر گفت: قزوین هنرمندان خوبی برای رشد هنرهای نمایشی دارد اما نبود زیرساخت های مناسب قطعا استان را از تولیدکنندگان تئاتر خالی می کند.

تئاتر استان از اختلال دوقطبی رنج می برد

وی با بیان اینکه چهاردهمین همایش تئاتر جوان در راه است، گفت: وی افزود: متأسفانه تئاتر منطقه از کمبود بودجه رنج می برد و در صورت ادامه این روند قطعاً نمی توانیم جشنواره را برگزار کنیم.

حبیبی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی قادر به حمایت از همه هنرمندان نیست. وی گفت: هنرمندان قزوینی در صورت وجود امکانات می توانند آثار فاخر تولید کنند. به همین دلیل از همه مسئولان انتظار داریم تئاتر استان را همراهی کنند.

این مسئول در پایان گفت: آرزو دارم اتفاقات خوبی برای نمایندگان استان در جشنواره فجر بیفتد چرا که تئاترها با عشق و بدون کوچکترین چشمداشت مالی روی صحنه می آیند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید