دکتر شیبانی قبل و بعد از انقلاب به معنای واقعی یک مبارز و مشغول کار و تلاش بود.


ساعت: 16:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919417

رهبر انقلاب پس از اقامه نماز بر پیکر مرحوم دکتر عباس شیبانی:

حضرت آیت الله خامنه ای با حضور در کنار پیکر مرحوم دکتر عباس شیبانی، ضمن اقامه نماز و قرائت فاتحه، از زحمات آن مرحوم در خدمت به نهضت امام خمینی (ره) در دوران قبل و بعد از آن تجلیل کردند. انقلاب اسلامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز جمعه 11 دی ماه با زیارت پیکر مرحوم دکتر عباس شیبانی ضمن اقامه نماز و قرائت فاتحه از زحمات آن مرحوم در خدمت به نهضت امام خمینی (ره) در دوران قبل و بعد از آن تجلیل کردند. انقلاب اسلامی

«آقای دکتر شیبانی از افراد صالح به معنای واقعی کلمه بودند. ما ایشان را از قدیم، سالها، یعنی شاید حدود پنجاه سال می شناسیم.» اینها بخشهایی از بیانات مختصر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مرحوم دکتر شیبانی پس از اقامه نماز بر پیکر ایشان است. دهه ها تلاش و مجاهدت به خواست خداوند در صبح روز جمعه 11 دی ماه 1401 پیکر مطهر ایشان را برای اقامه نماز برای رهبر انقلاب اسلامی آوردند و مداحی این شخص دیرینه و مخلص به آن ختم نشد. عبارات فوق: “او مردی فعال، خیرخواه و آماده و به معنای واقعی کلمه یک کشتی گیر بود، واقعا هم همینطور بود.”

بیش از پنج دهه دوستی و آشنایی با دکتر شیبانی مقاطع مهمی در تاریخ مبارزات مردم ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای یاران امام راحل و مبارزان و انقلابیون بوده است که حضرت آیت الله خامنه ای به آن اشاره کردند. دور از انتظار نبود که در این مراسم که اعضای خانواده آن مرحوم نیز حضور داشتند، اشاره ای به این ارتباط 50 ساله با انقلاب می شد: «او تازه از زندان آزاد شده بود، فکر می کنم در سال گذشته بود. سال 47 یا 48 که با ایشان آشنا شدیم… من و مرحوم طاهر احمدزاده از مشهد به تهران آمدیم، اینجا کار داشتیم، لازم بود جمعی از افراد فهیم و صاحب نظر مثل آقای طالقانی، مهندس بازرگان، دکتر سحابی با هم بیایند ; من و آقای احمدزاده برایشان حرفی زدیم. احمدزاده گفت: جمع آوری این چیزها کار ما نیست، کار عباس شیبانی است. او می تواند آنها را جمع آوری کند. بعد با ایشان تماس گرفتیم و ایشان آمدند و گفتند ما همچین کاری داریم، بلافاصله – فکر کنم شاید در عرض دو روز – یک جلسه پانزده تا شانزده نفری، آقای دکتر شریعتی، آقای بهشتی، آقای مطهری، همه را جمع کردند. مردی چنین بود؛ آماده برای کار بعد از انقلاب به معنای واقعی کلمه کار کرد، تلاش کرد».

اما طرف دیگر این همه تلاش و کوشش مرحوم دکتر شیبانی همراهی همسر ایشان بود که از هیچ کمکی کوتاهی نکرد. سوالی که از چشم رهبر انقلاب اسلامی پنهان نماند. گویی نمی توان از زحمات و تلاش های آن مرحوم صحبت کرد، اما از همسرش مرحومه خانم انسی مفیدی سخنی به میان نیاورد: «همسر ایشان را همراهی کردند. خدا رحمت کند خانم مفیدی را.»

دکتر عباس شیبانی از مبارزان قدیمی دوران انقلاب اسلامی بود که شامگاه پنجشنبه 10 دی ماه 1401 به لقاء الله پیوست. عضویت در شورای انقلاب، نمایندگی در مجلس خبرگان قانون اساسی، وزیر امور خارجه. کشاورزی، پنج دوره نمایندگی مردم تهران در شورای اسلامی، ریاست دانشگاه تهران، کاندیداتوری دوره دوم و پنجم ریاست جمهوری و سه دوره عضویت در شورای شهر تهران از سوابق وی بود.

دیدگاهتان را بنویسید