دیدار رئیس سازمان لیگ با مربی حراست کنفدراسیون فوتبال آسیا/ ازدحام تماشاگران درباره مشکل فوتبال ایران بعد از تاج


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877020

رئیس سازمان لیگ فوتبال کشورمان با مربی حراست کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیسام چمایسه از استرالیا برای برگزاری سمینار آموزشی برای ماموران حراست باشگاه های لیگ برتر به ایران سفر کرد و صبح امروز با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران دیدار کرد.

در ابتدای این جلسه بهاروند رئیس سازمان لیگ با بیان فرصت های فوتبال کشورمان در عرصه های ملی و باشگاهی گفت: سالانه بیش از 7 هزار مسابقه باشگاهی در رشته های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در ایران برگزار می شود. منحصر به فرد است. علاوه بر این، فوتبال ایران، فوتبال ساحلی و فوتسال همیشه از مهم ترین قاره های آسیا بوده اند و تیم ملی فوتبال کشورمان بهترین تیم آسیا در رده بندی فیفا است. این اتفاق افتاد تا اینکه در سه سال گذشته به دلیل تحریم های سخت آمریکا علیه کشور آسیایی که جام جهانی دارد نتوانستیم از منابع مالی که در فیفا و AFC داشتیم استفاده کنیم و امیدواریم در جام جهانی قطر عملکرد بهتری نسبت به جام جهانی داشته باشیم. جام جهانی. جام جهانی 2018

رئیس سازمان لیگ گفت: ما و همکارانمان در فدراسیون فوتبال در تلاش هستیم تا سطح فوتبال کشورمان را ارتقا دهیم و به بالاترین حد استاندارد برسیم، هرچند باشگاه های کشورمان به دلیل اینکه ما با مشکلات مالی مواجه هستند. به دلیل تحریم های سرکوبگرانه نتوانستیم از منابع مالی خود استفاده کنیم.»

بهاروند در پایان ضمن خیرمقدم به هیتم چمیز در کشورمان گفت: امیدواریم در این سمینار آموزشی برای افسران حراست باشگاه های لیگ برتر کشورمان از دانش و تجربیات شما در این زمینه به خوبی استفاده کنیم.

هیثم چمیز، مربی حراست کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز گفت: از مهمان نوازی گرم شما بسیار سپاسگزارم و خوشحالم که فوتبال ایران در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.


شهریاری: یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا، حضور نیروهای مجرب امنیتی است

پریا شهریاری، مدیر فنی و توسعه فوتبال کشورمان نیز در این نشست گفت: از حضور شما در ایران خرسندیم و می دانیم که یکی از مهم ترین عواملی که برای صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های لیگ برتری ما ضروری است امنیت و فوتبال است. لیگ افسر دارد.»امنیتی با تجربه است و این یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا است، بنابراین از AFC درخواست کردیم که چنین دوره ای را در کشورمان برگزار کند و امیدوارم مسئولان حراست باشگاه های لیگ برتری ما بتوانند با این دوره به خوبی عمل کنند. یکی از مهم ترین مسائل برای امنیت مسابقات فوتبال، طرح تخلیه ورزشگاه ها است که در این قسمت از تجربه شما می خواهیم از آن نهایت استفاده را ببریم.

مدیر فنی و مدیر توسعه سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: برنامه این سمینار آموزشی و مشخصات سمینار آماده شده است و امروز پس از این جلسه از ورزشگاه آزادی بازدید خواهیم کرد تا نظر شما را در خصوص بهبود وضعیت ورزشگاه آزادی جویا شویم. در طول مسابقات لیگ از بهترین ها استفاده کنید و سمینار دو روزه از فردا آغاز می شود.


مهدی: در ورزشگاه های بعد از تاج کشور پذیرای تماشاگران با 70 درصد ظرفیت بود

سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ نیز در این جلسه گفت: تمامی مسابقات فوتبال باشگاهی ما در لیگ های مختلف با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و نیروی انتظامی برگزار می شود لذا در یگان ویژه لیگ برتر و لیگ دسته اول یگان کمکی و حراست مسابقات با سازمان لیگ فوتبال ایران همکاری می کند و بر اساس حساسیت مسابقه تعداد نیروهای پلیس در هر مسابقه متفاوت بوده و بر اساس ارزیابی فرماندهان نیروی انتظامی می باشد. حراست سازمان لیگ فوتبال ایران با همکاری حراست وزارت ورزش امنیت لازم را از دروازه های ورودی ورزشگاه ها تا ورودی رختکن تیم ها و داوران برقرار می کند.

وی افزود: پس از برطرف شدن بیماری تاج، سازمان لیگ فوتبال ایران با همکاری وزارت بهداشت ابتدا مجوز 30 درصد تماشاگران ورزشگاه و در دوره پس از تاج حدود 60 تا 70 نفر را صادر کرد. درصد ظرفیت ورزشگاه هم اکنون است.«بله.پس در فینال جام حذفی و همچنین در پایان لیگ برتر بیست و یکم، ورزشگاه با حضور تماشاگران زیادی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان لیگ با اشاره به اشتیاق زیاد مردم کشورمان به فوتبال گفت: یکی از مشکلاتی که پشت تاج داریم حضور بیش از حد تماشاگران در ورزشگاه هاست که باعث ازدحام جمعیت می شود. طرفداران بیرون فروش بلیت های الکترونیکی و کنترل تماشاگران واکسینه شده را به حداقل برسانید.

در پایان این دیدار هیتم چمیز ابراز امیدواری کرد در پایان سمینار دو روزه آموزشی فوتبال کشورمان، مسئولان حراست باشگاه های لیگ برتری در تماس مستمر با یکدیگر بوده و سیستم امنیتی یکسان باشد. برای همه استادیوم ها ایجاد و اجرا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید