دیدار مهم اولیانوف و مالی در چارچوب مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران


ساعت: 17:16
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808185

دیپلمات ارشد روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد که با نماینده آمریکا در ایران دیدار خواهد کرد تا در مورد انگیزه ترین موضوعات باقی مانده در این دور گفت وگو گفتگو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده روسیه در گفتگو با ایران برای لغو تحریم ها در وین از دیدار با نماینده آمریکا در ایران بعدازظهر شنبه به وقت تهران برای بحث برانگیزترین موضوعات باقی مانده در این دور از مذاکرات خبر داد.

میخائیل اولیانوف در توییتی نوشت: «با رابرت مالی، فرستاده آمریکا در ایران ملاقات کردم. ما بحث برانگیزترین موضوعاتی را که باید در جریان مذاکرات بریکس وین حل و فصل شوند، مورد بحث قرار داده ایم.

هشتمین دور مذاکرات در وین در حالی در پایتخت اتریش ادامه دارد که دیپلمات های غربی در روزهای اخیر امیدواری زیادی برای پیشرفت داشته اند. شمال آفریقا در بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود گفت که دیدارش با علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران و مورا شاهد یک «مبادله سازنده» بوده است.

هشتمین دور مذاکرات تحریم ها پس از وقفه 11 روزه در وین روز سه شنبه (10 فوریه) از سر گرفته شد و رایزنی ها پنجشنبه گذشته در وین اتریش در چارچوب نشست ایران و اتحادیه اروپا انجام شد. این نشست به ریاست علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

در ادامه علی باقری و میخائیل اولیانوف از مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دیداری دوجانبه داشتند. همچنین نشستی با حضور حفاری و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و انریکه مورا برگزار شد. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلسات متعددی در وین برگزار شد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم ایران سخنرانی کرد. و ما مصمم هستیم که به یک توافق خوب برسیم.»

وی گفت: زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات توسط مترجم اراده کشورهای غربی در تعهد کامل آنها به لغو تحریم ها و بازگشت همه کشورها به تعهداتشان تعیین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید