توئیت اولیانوف درباره نتیجه مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده روسیه چهارشنبه شب در جریان مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران در سالگرد مذاکرات احیای برجام در وین توییت کرد و گفت زمان نتیجه این مذاکرات نامشخص است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام در توئیتر نوشت: بله، یک سال پیش در چنین روزی، مذاکرات در وین درباره برجام آغاز شد. سوال اینجاست که این مذاکرات کی به پایان می رسد؟ “یک جزئیات دیگر – ایالات متحده یک سال پیش به این روند پیوست.”

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با همتای مجارستانی خود گفت: ایران پیشرفت چشمگیری در مذاکرات داشته است، اما هنوز برخی مسائل مهم بین ایران و آمریکا از طریق مذاکره کننده اتحادیه اروپا وجود دارد. تبادل پیام در مورد آنها ادامه دارد.”

وزیر امور خارجه ایران بر جدیت تهران برای دستیابی به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع بین بودن آمریکا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار اخیر با انریکه مورا معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات اتحادیه اروپا گفت: عدم تصمیم سیاسی آمریکا برای لغو تحریم ها مانعی برای دستیابی به نتایج نهایی است و ما از این بابت خوشحالیم. وین در تهران. کسب منافع کامل اقتصادی و لغو موثر تحریم ها اولویت اصلی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه اگر آمریکا بداند ما از خطوط قرمز خود عبور نمی کنیم، این توافق بسیار مقرون به صرفه است، افزود: کل توافق، تصمیم سیاسی واشنگتن را متوقف می کند. ما ملتی صبور هستیم، اما برای همیشه منتظر نخواهیم بود.»

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه درباره تحریم های جدید آمریکا و وضعیت مذاکرات وین گفت: آمریکا به همه نشان داده است که در واشنگتن همه چیز سیاسی است، همه چیز در واشنگتن امن است. برای واشنگتن، ابزاری در ابزار سیاست خارجی است که در صورت صلاحدید برای پیشبرد اهداف سیاسی خود یک قدم جلوتر، همه ارزش‌ها را قربانی می‌کند. برخلاف تمام لفاظی های او، آنچه برای او اهمیت دارد صرفاً سیاست هایی است که علیه مردم ایران در واشنگتن و کاخ سفید تدوین شده است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: همه به یاد داشته باشیم که آنچه امروز در پیش است دولتی نیست که بخواهد کار خود را انجام دهد، بلکه بخواهد از راه های قانونی استفاده کند تا او را از انجام وظیفه باز دارد. پیچ هایی را وارد کنید که به جلو حرکت نمی کنند. آنچه امروز در وین می گذرد به دلیل رویکرد آمریکا راکد است و ایالات متحده تصمیم سیاسی در این مورد نگرفته و سعی دارد مسائل باقی مانده را گروگان امور داخلی خود نگه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید