دیپلمات روس استفاده از پهپادهای ایرانی را قاطعانه رد کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از اصرار مقامات روسی بر عدم استفاده از سلاح های ایرانی از جمله پهپادهای انتحاری در عملیات ویژه نظامی در منطقه دونباس، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل بار دیگر ادعای غرب در این راستا را رد کرد.

نبنزیا جمعه شب در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه چنین ادعاهایی با هدف فشار بر شورای امنیت است، گفت که مسکو قاطعانه این اتهامات را رد می کند.

به گزارش سایت «ریانوفسکی»، وی این اظهارات را در پاسخ به ادعای «گیلاد اردان» نماینده رژیم موقت صهیونیستی در سازمان ملل مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین بیان کرد.

این دیپلمات روس توضیح داد: امروز از شنیدن اظهارات نماینده اسرائیل در خصوص استفاده ادعایی از پهپادهای ایرانی در اوکراین متعجب شدیم. ما قبلاً چنین ادعاهایی را رد کرده ایم و اکنون به شدت آنها را رد می کنیم.

بر اساس این گزارش، نبنزیا همچنین افزود: ما چنین اظهاراتی را تلاشی برای فشار بر شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل و تمایل می دانیم. [برخی دولت‌ها] ما می دانیم که چگونه نظر خود را به عنوان حقیقت نهایی بر جامعه بین المللی تحمیل کنیم.

در روزهای اخیر، مقامات ارشد اروپایی و آمریکایی مدعی شده‌اند که روسیه از پهپادهای انتحاری ایران در حملات اخیر به زیرساخت‌های انرژی کیف و اوکراین استفاده کرده است.

پیش از این، امیر سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل در جلسه صبح پنجشنبه شورای امنیت گفت: ما هیچ سلاحی برای استفاده در درگیری در اوکراین، نه قبل و نه بعد از درگیری ارائه نکرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید