گزارش دیپلمات های اسرائیلی به وین ارسال شد. «احیای بردجام» قاطعانه!

گزارش دیپلمات های اسرائیلی به وین ارسال شد.

روز جدید هیئت اسرائیلی به رهبری جاشوا زرقا، معاون وزیر امور خارجه، روز سه‌شنبه هفته گذشته در وین با میخائیل اولیانوف سفیر روسیه در کرملین دیدار و درباره موضوعات مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) گفتگو کرد. زارکا همچنین در توییتی نوشت که دیدار با اولیانوف صادقانه و مهم بوده است.

هیئت اسرائیلی به رهبری جاشوا زرقا، معاون وزیر امور خارجه، سه شنبه گذشته در وین با میخائیل اولیانوف سفیر روسیه در کرملین دیدار کرد.

هاآرتص درباره سفر اخیر دیپلمات های صهیونیستی به وین برای گفتگو در مورد عدم بازگرداندن آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: اولیانوف روز سه شنبه نوشت که درباره موضوعات مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) با همتایان اسرائیلی از پایتخت گفت وگو کرده است. زارکا همچنین در توییتی نوشت که دیدار با اولیانوف صادقانه و مهم بوده است.

یک هیئت اسرائیلی هفته گذشته وارد وین شد. دیپلمات ها روز دوشنبه با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کردند. به گزارش روزنامه یهودی معارف، این هیئت همچنین با مقامات آمریکایی دیدار کرد.

اسرائیل در مذاکرات وین شرکت نکرده و گفته است که این حق را برای خود محفوظ می داند که بدون توجه به نتیجه مذاکرات، علیه برنامه هسته ای ایران اقدام کند. از آنجایی که دولت به طور رسمی با بازگرداندن توافق 2015 مخالفت می کند که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2018 برکنار شد، همچنین با محدود کردن مذاکرات به دنبال اعمال قوانین سخت گیرانه بر تهران است. امنیت قوی تری ایجاد کنید.

تصمیم غیرمعمول برای اعزام هیئت اسرائیلی به وین در بحبوحه فوریت فزاینده در میان مذاکره کنندگانی که در وین برای دستیابی به توافقی برای تمدید توافق هسته ای سال 2015 با تهران گرد هم آمده بودند، اتخاذ شد.

حضور هیئت اسرائیلی در زمانی که مذاکرات به نقطه حساسی رسید، اعتراض ایران را نیز برانگیخت، اما به نظر می رسد این سفر چندان موفقیت آمیز نبود، چرا که برخی منابع آگاه به نقل از همین دیپلمات ها معتقدند احیای برجام نهایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید