بازگشت آمریکا به مسیر مذاکره با بردجام/ لزوم رسیدگی به حمله دشمن به رسانه ها

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793584

یک کارشناس رسانه ای گفت: تیم مذاکره کننده جدید ایران با حمایت مصوبه مجلس مبنی بر لغو داوطلبانه پروتکل های الحاقی و حمایت رهبری برای غنی سازی 60 درصد جایگاه افتخاری خود وارد وین شد و از آمریکا به عنوان یک دولت استکبار یاد کرد. زیرا او با یک حمله بین المللی و دولت ایران مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید عیسی طهماسبی در گفت و گو با بالا گفت: اکنون آمریکا به دلیل قاطعیت سیزدهمین دولت عالی رتبه ایران به عنوان ناقض دولت ترامپ در دولت ترامپ و زیاده خواهی در دولت بایدن شناخته می شود. درصد غنی سازی و با چه رویکردی به وین آمد. این راهبرد جدید دیپلماسی ایرانی است و در این بین باید به دشمن در رسانه ها توجه ویژه ای شود.
وی افزود: حتی پس از خروج یکجانبه آمریکا، تیم مذاکره کننده ایران بدون کوچکترین تلاشی به مواضع و تعهدات خود پایبند ماند تا اینکه آمریکا و اروپا تا زمان روی کار آمدن به هر یک از تعهدات خود عمل کردند. “
این کارشناس رسانه با بیان اینکه در مذاکرات حساس وین که شاهد آن بودیم، این روزنامه به ایران روی آورد، گفت: آمریکا در حالت درماندگی و ناامیدی به سر می برد. از یک طرف تحمل غنی سازی 60 درصدی ایران را ندارد و نمی تواند جلوی این حرکت را بگیرد و از طرف دیگر مورد هجمه اکثر کشورها قرار دارد.
طهماسبی با بیان اینکه حتی نزدیکان به آمریکا دلیل خروج آمریکا از برجام را غنی سازی 60 درصدی ایران می دانند، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی اکنون در وین یک برنده دارد؛ در حالی که این موضوع باعث شده است تا ایران از برجام خارج شود. ایران در حال غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم و بهره‌برداری از آن است و با این اهرم علمی توانسته است مبالغ هنگفتی را برای آغاز نشست آزاد کند و رایزنی‌ها برای تسویه بدهی 400 میلیونی انگلیس در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی برای متقاعد کردن آمریکا برای لغو تحریم‌ها و حذف روابط اقتصادی در حال انجام است.
این کارشناس رسانه تاکید کرد: اگر آمریکا به تعهدات خود عمل کند قطعا گشایش های اقتصادی ایران یک پیروزی محسوب می شود و اگر این اتفاق نیفتد، ایران اورانیوم را تا 60 درصد غنی می کند و از مزایای آن برخوردار می شود و آمریکا همچنان در ناامیدی و انزوا «سیاست به نام خروج از برجام باقی خواهد ماند.
طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران حتی برخی از احزاب اپوزیسیون داخلی را خرسند کرده است. در هر صورت توپ در غرب است و برنده ایران است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید