دیپلماسی و بازگشت به بردجام بهترین راه است

در همین حال، انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا که ریاست جلسه کمیسیون را بر عهده دارد، به خبرنگاران گفت که حس جدیدی از احیای معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) به دلیل خرابکاری و غیرقانونی وجود دارد. اقدام آمریکا ، از همه کشورهای شرکت کننده حضور دارد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز جمعه گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور محلی، همانطور که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت، خواهان موفقیت دیپلماسی است.

در حالی که مذاکرات بر سر متون پیشنهادی ایران در قالب دو موضوع لغو تحریم های سرکوبگرانه و مسائل هسته ای آغاز شد، او بدون اشاره به نقض برجام توسط کشورش و جبران خسارات ناشی از آن، به عنوان وزیر استدلال کرد.جو بایدن، وزیر دفاع گفت. رئیس جمهور خواهان موفقیت دیپلماسی است و آماده است در صورت شکست، گزینه های دیگر را نیز بررسی کند.

سخنگوی پنتاگون که کشورش کیلومترها از قلمرو خود در غرب آسیا فاصله دارد و در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می‌کند و نتیجه نیروهای آمریکایی در منطقه است، گفت: علاوه بر جنگ، ویرانی، آوارگی و ظهور فرصت‌های زیادی وجود دارد. گروه های تروریستی رئیس جمهور برای فرمانده کل قوا وجود دارد و من قصد پیش بینی ندارم. ما در منطقه حضور پررنگی داریم.

جان کربی با توجیه حضور نیروهای خارجی در منطقه غرب آسیا گفت: ما منافعی در امنیت ملی در منطقه داریم و وظیفه لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) است که از منافع امنیت ملی دفاع کند و به این کار ادامه خواهیم داد. این کار را انجام دهید. بنابراین.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که وزیر دفاع خواهان موفقیت دیپلماسی است.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای کشورش یا رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها صلح‌آمیز بودن آن را تایید کرده است، گفت: با وجود اراده ایران هیچ مشکلی در خاورمیانه مجاز نخواهد بود. راحت تر به سلاح هسته ای مجهز نشویم و ما معتقدیم که دیپلماسی و بازگشت به آژانس بهترین راه برای جلوگیری از این امر است.

کربی در خصوص مذاکرات وزیر دفاع آمریکا و بنی گانز وزیر دفاع اسرائیل که همزمان با مذاکرات وین به واشنگتن سفر می کند، تهران را به رفتارهای بی ثبات کننده و اقدام در راستای سیاست ترس از نفوذ منطقه ای ایران متهم کرد. ایران و اقدامات آن موضوع اصلی گفتگو بود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دیروز خود گفت: آیا این همان کمپین دولت سابق آمریکا نیست؟ او مدعی است که دولت بایدن از رویکردهای دولت قبلی به عنوان الگو استفاده نکرده است.

این مقام کاخ سفید با خروج دولت قبلی آمریکا از توافق هسته ای با ایران که به ایران اجازه می داد برنامه هسته ای خود را بدون نظارت ایالات متحده یا جامعه بین المللی دنبال کند، به سیاست خود مبنی بر ارعاب پیشرفت هسته ای ایران ادامه داد. دزدی و پیشرفت.

ساکی برای ادامه رعب‌آوری از پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی در غرب آسیا، گفت: پیشرفت ایران امنیت همه را کاهش می‌دهد و در نهایت پیامدهای منفی بسیاری در صحنه جهانی به همراه خواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال دیگری درباره سیاست خصمانه کشورش مبنی بر ممانعت برخی کشورها از خرید نفت ایران گفت: چین عضو سازنده گروه 1+5 بوده و هست.

ژنرال ساکی با توجیه سیاست های بحث برانگیز بایدن استدلال می کند که محدودیت ها و الزاماتی وجود دارد که همه باید اعمال کنند و همه آنها بخشی از مذاکرات هستند.

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر مخالفت خود با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را تکرار کرد و گفت: فکر نمی کنم کسی بخواهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. من مطمئن نیستم که بتوان آن را اهرم فشار نامید، اما اجرای آن برای امنیت جامعه جهانی مهم است.
به گزارش ایرنا، اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن مطرح می شود که اخیرا وال استریت ژورنال آمریکایی در گزارشی از مذاکرات وین اعلام کرد که اتحاد روسیه و چین برای فشار بر ایران دشوار است.

وال استریت ژورنال گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید به دو رقیب بزرگ بین المللی خود یعنی چین و روسیه تکیه کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «با وجود تشدید تنش‌های آمریکا با روسیه بر سر اوکراین و چین بر سر تایوان و سایر موضوعات، مقامات غربی اذعان دارند که سریع‌ترین راه برای افزایش فشار اقتصادی و سیاسی بر دولت جدید تهران از طریق مسکو است.» و به خصوص پکن.

در این گزارش آمده است که به دنبال از سرگیری تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران در سال 2018، ایران روابط خود را با چین گسترش داده و به پکن برای دور زدن تحریم های آمریکا کمک کرده است.

وال استریت ژورنال ادامه داد که چین در ماه های اخیر روزانه 700 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است. چین همچنین از شبکه های طراحی شده توسط ایران برای دور زدن تحریم های دیگر آمریکا، از قطعات خودرو گرفته تا ساخت ریل، استفاده می کند.

این رسانه افزود که از زمان انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، چین و روسیه به ایران کمک کرده اند تا به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآید. این یک سازمان اقتصادی به رهبری پکن است که شامل هند و کشورهای آسیای مرکزی نیز می شود.

مایکل سینگ، رئیس مؤسسه واشنگتن گفت: پویایی های ژئوپلیتیکی امروز ممکن است چین و روسیه را نسبت به گذشته به حمایت قوی تری از ایران سوق دهد، به ویژه اگر دو کشور تصمیم بگیرند در مسیر اهداف آمریکایی و اروپایی بایستند. این مزیت درگیری های منطقه ای یا اشاعه هسته ای است.

وال استریت ژورنال ادامه داد: سیاست خارجی چین از سال 2015 که توافق هسته ای با ایران امضا شد بسیار قوی تر شده است.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) درباره لغو تحریم ها از روز پنجشنبه 18 آذرماه با نشست کمیسیون مشترک آغاز شد. علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران تاکید کرد که ایران با جدیت بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خود گفت‌وگو را دنبال می‌کند و اراده قوی برای مذاکره جدی دارد.

انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران بر اهمیت از سرگیری مفاد شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد و گفت: تمدید توافق به دلیل خرابکاری و اقدامات غیرقانونی احساس جدیدی است. مشکلات ایالات متحده در همه طرف ها وجود دارد. . وی به ضرورت واقع گرایی در مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: همه هیئت ها برای رسیدن به توافق تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید