دیپلماسی پروسیتی به دیپلماسی متوازن در دولت اصلی تبدیل شده است / زمان برای جهادگرایان و حاکمیت انقلابی معنایی ندارد

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784759

حسین پورلسانی گفت: نگاه انقلابی و حاکمیت جهادگران در عرصه سیاست خارجی و روابط با کشورهای خارجی از وضعیتی در پس زمینه، کاپیتولاسیون، امتیاز دهی مستمر، امتیازدهی و زیان های مستمر به وضعیت پیش رو تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین پورلسانی، کارشناس سیاسی درباره عملکرد سه ماهه اخیر دولت سیزدهم به عصرتراک گفت: در چه شرایطی تحویل داده شد؟

وی در ادامه با بیان اینکه بازنگری عادلانه دولت فعلی باید شرایط تصدی را در نظر گرفت، گفت: مشخص است که بخشی از فرصت ها و انرژی باید صرف مشکلات و گره هایی شود که در دولت قبل ایجاد شده است. “.

پورلسانی با بیان اینکه وقت دولت صرف مسائلی شد که ریشه در دولت یازدهم و دوازدهم داشت، گفت: در اداره کشور دو نوع نگاه وجود دارد، تشریفاتی یا دولتی که از داخل اتاق شیشه ای می آید. زمانی برای بازدید از مکان های محروم نیست.

استاد دانشگاه های خراسان شمالی ادامه داد: نوع دیگر حکومت جهادی و انقلابی است که زمان برای آن معنایی ندارد و مسئولان در اقصی نقاط کشور در کنار مردم هستند و مشکلات مردم را از نزدیک رصد و مدیریت می کنند.

وی تاکید کرد: نوع دوم حکومت برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی است و مشکلات مردم و کشور را در همه عرصه هایی که این نوع حکومت در دولت فعلی دیده می شود حل خواهد کرد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: این مقوله دولت را در بحث واکسیناسیون و مقابله با مشکل تاج می توان دید.

پورلسانی افزود: با این مدیریت، آمار مرگ و میرهای قلبی که در زمان تحویل به دولت زیاد بود، به لطف تسریع در واکسیناسیون کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی یادآور شد: این نتایج به خوبی نشان می دهد که تلاش و حاکمیت جهادگران در کار دولت سیزدهم مشهود است.
این کارشناس مسائل سیاسی پیوستن به معاهده شانگهای را از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم دانست و گفت: کشورهای قدرتمندی مانند روسیه و چین از حضور ایران در این تعهد استقبال می کنند.
این استاد دانشگاه در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه دیپلماسی التماس به غرب در دولت اصلی تبدیل به یک دیپلماسی متوازن با غرب و شرق شده است، گفت: بنابراین نگاه انقلابی و حاکمیت جهادگران در عرصه سیاست خارجی و روابط است. با کشورهای خارجی که از عقب ماندگی، کاپیتولاسیون، امتیازات مداوم، امتیازات و ضررهای دائمی به وضعیتی پیشرفته تبدیل شده اند.

پورلسانی به آسیب های دولت قبل در انتصابات خانوادگی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم این وضعیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و قطعا یک مورد برای این دولت زیاد است.

وی با اشاره به اینکه طی سه ماهه عملکرد کلی دولت در حوزه های مختلف شاخص های خوبی را نشان داد، گفت: اگرچه رسیدن به نتیجه کامل زمان بر است، اما در این مدت گام های موثری برداشته شده است.

وی گفت: هنوز در این دولت چهره هایی از دولت قبل از مدیران عامل، استانداران وجود دارد که بسیار به روز و مغرض هستند و قطعاً می توانند با سیاه نمایی دولت را بد جلوه دهند و به دولت آسیب برسانند. سریع حرکت می کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید