یأس در اسلام معنایی ندارد / مرتجعین را نباید گذاشت


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854881

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعاتی را در رابطه با موضوعات روز مطرح کردند که به شرح زیر است:


یأس در اسلام معنایی ندارد / مرتجعین را نباید گذاشت

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: اسلام محور خداوند متعال است و ناامیدی در این دین معنا ندارد زیرا مورد حمایت خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه حج پیام های مهم و اساسی برای زندگی دارد و موضوع وحدت بین مسلمانان یکی از مهمترین پیام های حج است، گفت: خط او یهودی است نه مسلمان.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت اهدای عضو گفت: اهدای عضو هدیه زندگی است. می توان به نیازمندان جانی دوباره بخشید که باید در جامعه تشویق شود. دادش.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریش با اشاره به حوادث اخیر گفت: مسئولان باید به مسائل ایمنی توجه داشته باشند و استانداردهای جامعه را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت مسؤولان باید پاسخگوی روز قیامت باشد. آخرین قضاوت.

وی ادامه داد: اگر خودروساز در ساخت خودرو موارد ایمنی را رعایت نمی کند، این فرد باید در روز قیامت پاسخگو باشد و یا هر فردی که در جامعه مسئول انجام کاری است باید وظایف خود را به درستی انجام دهد و در غیر این صورت مسئولیت پذیر است. برای آنچه اتفاق افتاده است. “این روز قیامت خواهد بود.


مسئولان باید مردمی باشند و مردم را همراهی کنند

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه مردمی بودن راه نبوت و ولایت است، گفت: مسئولان حکومت الهی و اسلامی باید انسان باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه ارزش با مردم بودن بسیار بالاست، افزود: مسئولان باید مردمی باشند و در کنار مردم باشند و از نظر اسلام مردمی بودن بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه مردمی بودن به معنای تظاهر نیست، بلکه کنار آمدن با مردم و زندگی با مردم است، گفت: این رفتار و محبوبیت رئیس جمهور را در سفر به میاندوآب شاهد بودیم.

حسن زاده در ادامه با اشاره به شاخص های محبوبیت و تصریح تصریح کرد: اولین ویژگی مردمی بودن این است که بر اساس سیره نبوی و علوی عمل می کند و به محرومان و مستضعفان کمک می کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پایین نگاه نکردن و صاحبخانه بودن از دیگر ویژگی های مردمی بودن است، گفت: ایمان به اراده و قدرت مردم و تماس با مردم و نشستن به پای آنها از دیگر ویژگی های مهم است. مردم.

وی افزود: آنجایی که کارکنان به مردم اعتقاد داشته باشند به این نتیجه رسیده ایم و آنجایی که معتقدیم مردم در مسائل مختلف و مردم دور هم جمع می شوند، مشکلات حل می شود و دشمن را دفع می کنیم و به دهان او می زنیم.

حسن زاده همچنین با بیان اینکه منطقه ما پر سرمایه است، افزود: سرمایه گذاران نیاز به حمایت دارند و از کارکنان فعلی کشور که هر روز به مردم خدمت می کنند قدردانی می کنم.


امام جمعه میاندوآب نیز بر اتحاد و همدلی تاکید کرد و گفت: اگر فردی بخواهد مسئولیت پذیر باشد و بگوید من امام جمعه، استاندار، نماینده و شخص دیگری را حساب نمی کنم، قطعا مردم اجازه نمی دهند که چنین فردی باشد. مسئول.”


رژیم صهیونیستی رو به زوال و نابودی است

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهار برج با اشاره به شگردهای روانی و تبلیغی دشمنان گفت: آنچه که «هست» یک حوزه است و آنچه «باید» باشد، حوزه دیگر است. گفته می شود که عملیات روانی چیزی را که هیچ اهمیت و ارزش ذاتی ندارد به عنوان تبدیل می کند تا عالی به نظر برسد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه عملیات روانی متضمن عواطف و القاء است، افزود: برای مقابله با مبانی روانی و تبلیغاتی دشمنان باید سواد رسانه ای و خبری خود را افزایش داد و صرفاً به تیتر اخبار تکیه نکرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد شکست سیاست فشار حداکثری این بود که آمریکایی‌ها با وجود تلاش‌های گسترده، خواستار تشکیل ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی و اجماع جهانی برای رویارویی فعال با ایران بودند. اما این امر ابتدا در قالب ناتوی عربی ارائه شد و زمانی که منافع آمریکا در عرصه های مختلف و در سطح منطقه به چالش کشیده شد، هیچ یک از کشورهای منطقه با وجود حمایت های غربی و سیاسی و تسلیحات بسیار گران قیمت، به این ائتلاف نپیوستند. ایران اقدام کند. در واقع آنها جرات نکردند اقدام کنند.

جلالی گفت: در دولت بایدن نتایج شکست کمپین فشار حداکثری را نشان داد، به عنوان مثال در افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران با همسایگان و غیرهمسایگان، عضویت ایران در اتحادهای اقتصادی، قراردادهای راهبردی، تهران تحت تاثیر نوسانات قرار گرفت. قیمت های داخلی به دلیل مذاکرات وین، عدم وابستگی به صادرات نفت و برخی محصولات و غیره. این در حالی است که در حوزه سلاح های هسته ای نیز شاهد افزایش 20 و 60 درصدی قدرت ایران هستیم.

امام جمعه چهاربرج در ادامه هراس رژیم صهیونیستی از فروپاشی را برجسته کرد و گفت: مقامات صهیونیستی در سال های اخیر بارها به خطر فروپاشی آن اذعان کرده اند اما اکنون نوبت نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که آشکارا از فروپاشی صحبت کند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با پدیده ای به نام «مهاجرت معکوس» مواجه است، گفت: بحران مشروعیت در سرزمین های اشغالی به دلیل فساد مقامات صهیونیستی، حتی سازمان های اطلاعاتی غربی را نیز نسبت به بقای اسرائیل بدبین کرده است.

جلالی تصریح کرد: بررسی برخی شاخص ها نشان می دهد که پیش بینی رهبر انقلاب برای نابودی اسرائیل در 25 سال آینده با واقعیت های محل و مناطق همخوانی دارد و این امر حتی زودتر از زمان اعلام شده نیز محتمل است.

وی همچنین به مسائل مربوط به یمن اشاره کرد و افزود: شاید یکی از دلایل موافقت عربستان با آتش بس در فروردین ماه، عملیات موفقیت آمیز انصارالله علیه آل سعود باشد. این عملیات از نظر میزان خسارت برای عربستان بسیار زیان آور بود. در نتیجه ۷۰ درصد تولید آرامکو تعطیل شد و خط تولید این شرکت از بین رفت.

امام جمعه چهاربرج افزود: اکنون آتش بس دو ماه دیگر تمدید شده است و این به معنای رسمیت رسمی شکست یمن از سوی عربستان است و به نوعی زمینه پایان جنگ را فراهم می کند.

وی گفت: اکنون با توجه به جنگ اوکراین و نیاز غرب به نفت عربستان، آتش بس دو ماهه مجدد در یمن برقرار شده تا از حمله موشکی و پهپادهای انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان و در نتیجه اختلال در صادرات جلوگیری شود.نفت عربستان.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: اروپا امروز با تحریک آمریکا و کشورهای اروپایی و کشورهای اروپایی یکی از جنگ زده ترین مناطق جهان است. حمله روسیه به اوکراین، یک جنگ ویرانگر در اروپا آغاز می شود.

امام جمعه چهاربرج گفت: این جنگ کشورهای جهان را با کمبود مواد غذایی، بحران انرژی، مشکلات اقتصادی، افزایش تهدیدات نظامی و ایجاد مشکلات حاکمیتی و تهدید امنیت جهانی توسط کشورهایی که خود را حافظ امنیت جهان می دانند، مواجه کرده است. “به طور جدی.

وی همچنین با تاکید بر اینکه خدمتگزاران کشور باید مردمی باشند، گفت: سیره سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) توجه به محرومان و مستضعفان است و مسئولان معتقدند که شایسته و شایسته هستند. روحیه خدمت به مردم.» و ظاهر، نه بالا، یکی از ویژگی های محبوبیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید