در فتنه 1401 به نقاط ضعف و قوت جامعه رسیدگی شود/ لزوم برخورد ترحم آمیز با مزدوران دشمن


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900219

حجت الاسلام محتاری با بیان اینکه باید در فتنه 1401 به نقاط ضعف و قوت جامعه پرداخته شود، گفت: مردم ما اگرچه مطالبات و مشکلاتی دارند، اما هرگز به دنبال اغتشاش و آشوب نیستند و از براندازان خارجی و مزدوران داخلی و خارجی متنفرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقحجت الاسلام حسین محتاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند با اشاره به لزوم رعایت تقوا در همه شئون زندگی اظهار داشت: غریزه جنسی یکی از قوی ترین غرایز انسان است و تقوای جنسی که این غریزه است. یعنی اخلاق و احکام خدا، باید در این زمینه رعایت شود و از مخالفت با آن پرهیز شود.

امام موقت بیرجند در ادامه بهترین عبادت را عفاف و کنترل غریزه جنسی دانست و افزود: حضرت علی (ع) در یک کلام کوتاه مقایسه ای بین مجاهد شهید و عفیف و پاکدامن انجام داد و قائل نشد. که پاکدامن از شهید مجاهد کمتر است و می فرماید: اجر و ثواب شهید در راه خدا از کسی که قدرت گناه دارد ولی خویشتن دار است بیشتر نیست. این مرد پاکدامن و مقید نزدیک است که فرشته فرشتگان خدا شود.

وی با اشاره به لزوم حیا و اهتمام در زندگی و مسائل جنسی گفت: حوزه مسائل جنسی نیازمند همکاری همه جانبه افراد، خانواده ها، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی برای تثبیت اخلاق جنسی است.

امام جمعه موقت بیرجند حجاب، رعایت محرم و نامحرم و تشکیل خانواده را کمک به حفظ عفت فردی و عمومی عنوان کرد و گفت: بر اساس این دستورات قرآنی دستور داده شده است که مرتکب بداخلاقی نشوید زیرا موجب ذلت و خار دنیا و آخرت خواهد شد.

وی اجرای قانون را آخرین گام عنوان کرد و تاکید کرد: 25 نهاد از 27 نهاد مرتبط با این معضل فرهنگ سازی دارند که باید کار لازم را انجام دهند تا کار منجر به اقدامات منفی نشود.


با تسلیم نشدن، پایه و اساس ظاهر شد

حجت الاسلام مختاری در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه بیرجند با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: غربت اهل بیت(ع) دردناک است اما چه منبع امید و شادی؛ حضرت مهدی (عج) از نسل امروز آنهاست.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه تسلیم نشدم و زمینه ساز ظهور ایشان شدیم، گفت: باید با ایستادگی در برابر مستکبرین زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم و قول بدهیم هرگز اجازه ورود صهیونیست ها، دشمنان و استکبار به کشور را نخواهیم داد. امام زمان» عج) باز شود.

وی با گرامیداشت هفته نجاه و با قدردانی از نیروهای مستضعف و ماموران انتظامی گفت: امیدواریم نیروی انتظامی همچون گذشته با اقتدار، اخلاق و انسانیت در خدمت مردم باشد و از اغتشاشات فتنه گران ناامید نگردد. که مردم بدانند که مخالف شورش هستند بابا هرگز پلیس را تنها نخواهد گذاشت.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه درگذشت خانم مهسا امینی تاسف آور است، اما پذیرفتنی نیست که تجزیه طلبان و تجزیه طلبان به این بهانه جان ده ها نفر را بگیرند و صدها میلیارد تومان خسارت به اموال خصوصی و عمومی وارد کنند. وی افزود: بگذارید تهدیدها به فرصت تبدیل شود و بیشتر به جوانب این حادثه فکر کنیم.

امام جماعت موقت بیرجند تاکید کرد: فرهنگ ناب اسلامی، اعتماد به ولایت و مردم یکی از نقاط قوت است و آشوب ها همیشه با حضور مردم خاتمه می یابد، اما باید نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن تصور می کند مردم علیه انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند و می خواهند موج سواری کنند اما مردم هوشیار هستند، افزود: مسئولان باید صادقانه و شبانه روزی خدمت کنند و حضور اینها را اذعان کنند. مردم و گوش به دل مردم. گوش دادن و توجه به نگرانی های آنها


دشمن روی ضعف ما در فضای مجازی حساب باز کرده است

حجت الاسلام محتاری گفت: مردم می دانند که مشکلات امروز حاصل چندین دهه حکومت غربی ها و دولت سابق است و مردم ما با وجود اینکه اعتراض، مطالبات و مشکلاتی دارند، اما هیچ گاه به دنبال اغتشاش و آشوب نیستند و از این امر رهایی یافته اند. کودتاهای خارجی اعم از مزدوران بومی و خارجی منزجر هستند.

وی با بیان اینکه فتنه ها نشان می دهد ما ضعف هایی داریم که مهمترین آن در فضای مجازی است، تصریح کرد: دولت قبلا در این زمینه کوتاهی کرده و به نظر می رسد در فضای مجازی زیر نظر بیگانگان راحت تر نفس بکشد و این کار را نکردند. صدای دلسوزان را بشنوید اما امروز دولت سیزدهم از همه مسئولان می خواهیم شبکه ملی اطلاعات را به گونه ای راه اندازی کنند که هم تجارت و دین و هم اخلاق مردم و جوانان ما آسیب نبیند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه فضای مجازی کانون نقاط ضعف ماست و دشمن امیدوار است از این طریق به اهداف شوم خود دست پیدا کند، گفت: دانشمندان جوان مبتکر و فناور زیادی در کشور داریم که اگر به آنها بستر داده شود، می توانند به آنها دست یابند. می تواند بدون آسیب رساندن به زندگی و تجارت مردم از کشور محافظت کند.

به گفته وی؛ یکی دیگر از نقاط ضعف ما نوجوانان و دخترانی بود که در اغتشاشات اخیر فریب دشمن را خوردند و مقصر ما هستیم، خانواده ها، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی باید مراقب باشند و گره های ذهنی این قشر از جامعه را باز کنند و ذهن خود را به سمت آنها معطوف کنند. باید معارف اسلام ناب محمدی را تبیین کند و آنها را از دوستان و دشمنان آگاه سازد.


لزوم برخورد با مزدوران و تجزیه طلبان متاسفانه

امام موقت بیرجند خاطرنشان کرد: برخی از سلبریتی ها در این قیام فریب خوردند و صدا و سیما و ادارات مختلف باید کسانی را که در تلویزیون ظاهر می شوند به لحاظ داشتن فرهنگ، میهن دوستی و میراث ملی و دینی مدیریت کنند تا چنین وطنی بتوانند مدیریت کنند. نفروخت

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه متأسفانه در بخش نخبگان و فرهیختگان ضعف هایی داریم و ممکن است برخی ناآگاهانه آتش زده و در زمین دشمن بازی کرده باشند، تصریح کرد: باید در فضایی مسالمت آمیز و به دور از اغتشاشات و اغتشاشات، حقایق روشن شود. مناظره های تلویزیونی و تریبون های آزاد اندیشی برای اینکه دشمن از آنها سوء استفاده نکند، در پایان افزود: اما ما از دستگاه قضایی می خواهیم با فرقه ها و اراذل و اوباش و مزدوران و منافقین و تجزیه طلبان برخورد کند که منطق و فرهنگ بر علیه آنها کار می کند. کار نکن. این اشتباهات را تکرار کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید