نقاط قوت و ضعف قانون رتبه بندی معلمان به خوبی مشخص شده است

نقاط قوت و ضعف قانون رتبه بندی معلمان به خوبی مشخص شده است

لایحه رتبه بندی معلمان همچنان در انتظار بررسی عمومی است و هنوز زمان مشخصی برای علنی شدن آن اعلام نشده است. اما یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس می گوید که تلاش می شود با بررسی لایحه طبقه بندی فرهنگی با لایحه بودجه 1401 این موضوع با مشکل مواجه نشود و به زودی این موضوع حل شود.

مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به سرنوشت طرح رتبه بندی معلمان و دخالت آن در لایحه بودجه 1401 مجلس، گفت: به زودی تکمیل می شود. وی با اشاره به تلاش چند ماهه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس، تاکید کرد: نقاط قوت و ضعف لایحه رتبه بندی معلمان به خوبی حول این بررسی ها مشخص شده است. . همچنین این لایحه یک بار به مجلس و یک بار پس از بررسی های متعدد به کمیسیون تقدیم شد.

وی با اشاره به روند قانونی بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس، تاکید کرد: اصلاحات لازم در این لایحه انجام شده است. اعتبار لازم برای این لایحه نیز در نظر گرفته شده و توافقات لازم با دولت صورت گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان شهریور ماه سال آینده است، گفت: نباید دغدغه ای برای فرهنگیان جامعه برای بررسی این لایحه در مجلس وجود داشته باشد. عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: خدای ناکرده تلاش می کنیم تا پایان اسفندماه امسال این قانون را اجرا و در دسترس همگان قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به بودجه سال 1401 بودجه 1401 در روزهای اول آذرماه با تاخیر مواجه می شود، گفت: تمام تلاش ما این است که لایحه را به روز نگه داریم. قبل از طرح بودجه 1401 در مجلس باید آینده مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید