پس از در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف، “برگ اطلاعات الکترونیکی” اعمال می شود


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844472

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: پس از بررسی نحوه اجرای طرح و نقاط قوت و ضعف آن، طرح “برگ اطلاعات الکترونیک” را با کمترین تعداد فرم اجرا می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان چاندوس وی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح محصول برگ گفت: از همان ابتدا ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفت تا زمان اجرای آزمایشی کالابرگ و تایید نتایج، جمع ایالت را قفل نکنید.

وی گفت: به همین دلیل در برخی استان ها کار پیشرفت داشته و پیشرفت خوبی دارد. در برخی استان ها مشکلاتی وجود داشت که باید با آن ها برخورد می کردیم به لحاظ برخی از نقاط ضعف را از نظر فنی اصلاح کنید.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: پس از بررسی نحوه اجرای طرح و نقاط ضعف و قوت آن، طرح را با کمترین اشکال اجرا کنیم.


چاندوس وی خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور همه کسانی که مشمول دریافت یارانه نبودند ولی آنها نیز مانند علی واجد شرایط دریافت یارانه در نظر گرفته شدند حساب یارانه نقدی به حساب آنها واریز و مسدود شد.

وی افزود: اگر افرادی معترض هستند. ولی پول علی حساب آنها نتوانسته اند به حساب های خود بازگردند. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یک ماه فرصت دارد تا تحقیقات خود را از معترضان غیر یارانه ای تکمیل کند. زیرا رنج تعامل حساب های اقتصادی، بررسی موضوع سخت است.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مربوط به اینکه رئیس بانک مسکن ۲۲ اردیبهشت بازنشسته می شود ولی وی همچنان در محل کار است، گفت: قطعا تا یک هفته آینده پاسخ را بررسی و به خبرنگاران اعلام خواهیم کرد.


چاندوس وی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح جلوگیری از تورم گفت: اقتصاد ایران در ابعاد مختلف طی دو ماه گذشته تحت فشار هزینه ها بوده است. هم به دلیل مصوباتی که باعث افزایش قیمت تمام شده تولید شد و هم به دلیل افزایش قیمت ها بین المللی این منجر به بسیاری از کالاها شد بین المللی به ویژه کالاهای اصلی سفره ملی را باید با قیمت بالاتری از خارج خریداری کرد و قیمت تمام شده مواد اولیه را افزایش داد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید کرد که برای 9 ماه باقی مانده از سال باید بسته ویژه ای برای کنترل تورم ارائه کنیم. بانک مرکزی، وزارت متاسفم و وزارت اقتصاد موظف بود در این زمینه کمک کند بسته شد طرح مبارزه با تورم تا پایان سال 1401 تهیه می شود، در این جلسه این بسته تهیه و به رئیس جمهور ارائه شد، در مرحله نهایی شدن است و به محض اجرای اصلاحات نهایی به صورت رسمی ارائه می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عملکرد برخی نانوایی ها در فروش ارد او به فانتزی ها و قنادی ها گفت که وضعیت عرضه را کنترل کنند ارد و نان در کشور مسئول وزارت جهاد و کشور در این زمینه نظارت روزانه دارند و متاسفانه در این زمینه موضوع ما با تعداد زیادی از فعالان مواجه هستیم که با حداقل تخلفات مواجه هستند ارد و نان خلاصه می شود. اصرار دارم از اکثریت نانوایان عزیز محافظت کنم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: ما با اقلیت مواجه هستیم، همه اطلاعات کارت خوان سلام نانوایی های کشور از طریق بانک مرکزی تحصیل و کمتر از یک مورد بررسی شد درصد ما با معاملات نانوایی مشکل داریم ولی این افراد مبلغ زیادی را انتقال می دهند.


چاندوس وی در پایان افزود: تیم به صورت هوشمند در حال رصد این موضوع است موضوع به طور مشخص با شماره کارت و شماره ملی مورد سوء استفاده وی یا نانوایی هایی که نان کمتری دارند ارد هرکس پیشنهادی دریافت کند، برخورد قانونی انجام می شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید