دیپلماسی نباید در برابر حملات تبلیغاتی منفعلانه عمل کند


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1907945

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظام دیپلماسی ما در خارج از کشور نباید در مقابل هجمه های تبلیغاتی منفعلانه عمل کند و باید به همه دروغ های رسانه های فارسی زبان سعودی و صهیونیستی و رسانه های مختلف موجود در کشورهای دیگر پاسخ دهد. و ضروری است.

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر پژوهش و تدوین تاریخ ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص تبلیغات رسانه ای و نشر اکاذیب دشمن گفت: باید از هر فرصتی برای اظهار نظر و دفاع از حقوق خود استفاده کنیم که گاه هجمه ها این فرصت را به ما می دهد.

وی افزود: اگر رسانه ای در غرب به دروغ مطلبی را علیه ما نسبت دهد، دو برابر این امکان را خواهیم داشت که در آن رسانه مطالبی علیه خود منتشر کنیم، اما متاسفانه از این فرصت استفاده نمی کنیم.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در حال حاضر حجم زیادی از تبلیغات کذب در رسانه های مکتوب، تصویری و صوتی منتشر می شود، تصریح کرد: شما باید به همه این دروغ ها پاسخ دهید و دیدگاه خود را به مخاطبان آنها در کشورهای مختلف منعکس کنید. کردها نیز باید آماده انتشار پاسخی به اتهامات خود باشند، البته این به اراده قوی در دستگاه دیپلماسی کشور بستگی دارد که تاکنون وجود نداشته است.

سلیمانین همچنین گفت: وقتی در برابر حملات هیچ مقاومتی نمی بینند یا پاسخی دریافت نمی کنند، طبیعتاً شجاعت خود را افزایش می دهند.

مدیر دفتر پژوهش و تدوین تاریخ ایران با تاکید بر اینکه باید در این زمینه از وزارت امور خارجه درخواست جدی شود، گفت: دستگاه دیپلماسی ما در خارج از کشور نباید در برابر هجمه های تبلیغاتی منفعلانه عمل کند و به همه دروغ های فارسی پاسخ دهد. رسانه زبان.که توسط سعودی ها و صهیونیست ها اداره می شود و اینکه آیا رسانه های مختلفی که در کشورهای دیگر وجود دارد باید پاسخ منطقی و لازم را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید