رئیسی: برخی گمان می کنند که «بی حجابی» تنها مظهر منکر است; همه منفی ها ممنوع شود/ باید با جوان ها صحبت کنیم، آنها را بشماریم

رئیسی: برخی گمان می کنند که «بی حجابی» تنها مظهر منکر است;  همه منفی ها ممنوع شود/ باید با جوان ها صحبت کنیم، آنها را بشماریم

سید ابراهیم رئیسی در مراسم احیای شب های قدر در حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت شب های قدر و تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) ابراز امیدواری کرد. که خداوند این شب ها و نام امیرالمومنین (ع) را برکت دهد بر همگان نازل شود.

رئیس جمهور حضور در این محفل را مایه خیر و برکت دانست و افزود: قرآن بهترین و بهترین وصف شب قدر را دارد که آن را برتر از هزار ماه و یک عمر می داند. یعنی امت پیامبر(ص) در یک شب صد سال و یک عمر سفر می کنند.

وی یادآور شد: حضرت سلیمان در یک صبح یا شب سفر یک یا دو ماهه را طی کردند، اما امت پیامبر می توانند سفر عمر خود را در مسیر لیله القدر طی کنند.

وی با بیان اینکه شب قدر شبی است که خداوند متعال برای مردم حق طلب از خدا راهی قرار داده است، گفت: پیامبر اسلام در خطبه شعبانیه فرمودند که در ماه رمضان به سوی خدا دعوت می شوید. میهمان و میهمان خدای متعال و میهمان بندگان خدای مهربان هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این میهمانی با بندگان در نزد خداوند بهترین رفتار می شود و بهترین در نزد خداوند مقام الهی اوست که با روزه و قرآن با آن رفتار می کند تا انسان به مقامی برسد. خلیفه الهی

آیت الله رئیسی ادامه داد: با نزول قرآن بر قلب پیامبر در شب قدر، راه برای هدایت مردم باز شد، هرچند ممکن است همه مردم از آن بهره نبرند.

وی افزود: قرآن پیامبر را مایه هدایت مردم می داند اما تاکید می کند که همه نمی توانند از وجود او بهره مند شوند. برخی از مردم حق را می بینند و از آن روی می گردانند، اما مؤمنان از وجود آنها سوء استفاده می کنند.

آیت الله رئیسی، رهبر سلب صلاحیت شده را فردی می داند که شب قدر را درک نمی کند و در این باره توضیح می دهد: اولین قدم در این فهم، معرفت است که باید به عنوان حقیقت محمدیه شناخته شود.

آیت الله رئیسی گفت: همه مردم به مقام شناخت و درک حق نمی رسند; برخی حقیقت را می بینند اما از آن روی می گردانند.

وی افزود: صاحب این شب، وجود مقدس امام زمان (عج) و محل نزول و فرود فرشتگان در شب قدر، آستان مقدس مهدوی و سوره قدر، سوره امامت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رمز ورود به شب قدر شناخت مقام حضرت فاطمه (س) است، تصریح کرد: معرفت، عشق و ارادت به خدا و اولیای او از مهمترین اقدامات این شب است.

وی با یادآوری اینکه خداوند در هر دو دنیا دوست ماست و دلبسته به غیر خدا آسیب می بیند، افزود: امام خمینی (ره) در ابتدای قیام از تنهایی هراسی نداشتند و استقامت کردند و دل ها را تسخیر کردند.

رئیس جمهور اعلام کرد: کل اندیشه سیاسی و حقوقی و سیره فردی و سنگ بنای اندیشه ایشان این اصل است که «عالم در محضر خداست». در نهج البلاغه امیرمومنان نیز به همین ایده اشاره شده است.

وی عشق به اهل بیت(ع) را به دو بخش عشق عاطفی و عشق عقلانی تقسیم کرد و گفت: عشق و محبت به ملا علی(ع) هم می تواند عاطفی باشد و هم عقلی.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در دنیا دوستداران حضرت علی (ع) کمتر از سایر ادیان و مذاهب نیست، بلکه محبت دیگری است که فکر، اخلاق و عمل باید جلوه ای از عمل صالح امیرالمومنین باشد. مؤمن (ع) .

وی یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) در حدیثی فرمودند یا علی، بسیاری از مردم تو را در دل و زبانشان دوست دارند و تو برای امت من مانند سوره حمد هستی و اگر کسی به تو محبت فکری داشته باشد، گویی قرآن خواند.

وی تصریح کرد: عشق این گونه است که تمام وجود و زندگی ما جلوه ای از عشق علوی است. و رفتار

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در برابر خدا و ائمه اطهار خضوع داشت، گفت: راز کرامت انسان تواضع در برابر خداوند است و بزرگانی چون امیرالمومنین، امام خمینی (ره) و شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی در برابر خداوند خضوع داشتند. جل جلاله و الله عزت دادند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شرط قبولی استغفار در این شب ها امضای توبه از امام زمان (عج) است، تصریح کرد: انسان گناهکار ابتدا باید مورد قبول خداوند قرار گیرد و سپس توبه واقعی کند و خداوند او را می بخشد زیرا مهربان است. و باید در این شب ها با امید و حسن نیت از خداوند طلب آمرزش کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اگر در پیروی از امام کوتاهی کرده ایم و به خود و دیگران ظلم کرده ایم راه توبه داریم، گفت: لیلة القدر شب امید است و القا کننده یأس شیطان است.

وی افزود: لیله قدر یعنی زندگی انسان بن بست ندارد و شب، زمان نگاه به گذشته است، شب امید و تصمیم است و هیچکس شب قدر را بدون تصمیم ترک نکند. یک تصمیم .

آیت الله رئیسی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) گفت: اگر انسان رابطه خود را با خود، با دیگران، با خدا و با طبیعت اصلاح کند، می تواند زندگی خود را اصلاح کند و اگر در این زمینه ها ظلم کند، ظلم می کند. در واقع به خودش آسیب می رساند. مرتکب بی عدالتی شده است

رئیس جمهور گفت: چیزی که یک فرد را محبوب می کند تبلیغات و رسانه نیست. اراده خداست که عزت و ذلت در دست او باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند امید است، گفت: شایعه سازان افرادی هستند که دل مردم را خالی و ناامید می کنند.

آیت الله رئیسی گفت: هرکس با کار و قلم و عمل خود مردم را امیدوار کند در مسیر رهبری و انقلاب گام برداشته است و هرکس مردم را ناامید کند در مسیر تدبیر دشمن حرکت کرده است.

وی با یادآوری این نکته گفت: بهترین هدیه و سخنان امشب نصایح ملا علی به فرزندانش است و ما مخاطب سخنان او هستیم چرا که دوست داشتن دیگران در پرتو محبت خداوند از مهمترین توصیه های اوست.

رئیس جمهور با قرائت و تفسیر برخی از سخنان معظم له که در آخرین ساعات عمر خود به فرزندان خود فرمودند، افزود: این سخنان نه تنها برای حسنین علیه السلام بلکه برای همه سوگواران تاریخ است. این دستورات تاکید دارد که برای خدا و پاکی کار کنید نه برای تایید و تشویق دنیوی.

آیت الله رئیسی جهاد تبیین را یکی از وظایف امروز جامعه دانست و گفت: امروز در دنیای ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی وظیفه ما جهاد تبیین و روشنگری است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: باید گره‌های ذهنی جوانان را باز کنیم زیرا آینده در دست جوانان است و به همین دلیل دشمن می‌خواهد ذهن آنها را مشوش کند.

رئیس جمهور بر این باور است که شایعه سازان گروهی از مردم هستند که به تعبیر قرآن در کنار کفار هستند.

وی با بیان اینکه شایعه سازان می خواهند در کشور ناامیدی ایجاد کنند، تاکید کرد: چه چیزی برای مردم ایران مهمتر است.

آیت الله رئیسی رسیدگی به محرومان را یکی از فرازهای مهم در وصیت نامه امیرالمومنین(ع) برشمرد و گفت: ادامه قیام و روزه گرفتن در ماه رمضان برای رسیدگی به محرومان، مستضعفان و مهمترین آنها. مسئله جهان اسلام، یعنی فلسطین، از ابتکارات امام خمینی (ره) است.

رئیس جمهور ادامه داد: علی (ع) به ما آموخت که تا آزادی قدس اهداف بزرگ جهان اسلام را حفظ خواهیم کرد. به تعبیر رهبر انقلاب، افول رژیم صهیونیستی زودتر از ۲۵ سال تعیین شده رخ خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به اختلافات درون رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیست ها برای نابودی خود عجله دارند اما به فضل الهی و ائمه اطهار و رسول خدا در روز مبارک به وظایف سیاسی و دینی خود عمل می کنیم. .

آیت الله رئیسی گفت: امیر مومنان در آخرین لحظات عمر خود بیش از هر امری بر یتیمان، همسایه، قرآن، خانه خدا، جهاد و امر خیر تاکید داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه دیگران طلبی در پرتو خداجویی است، تصریح کرد: با تشویق رهبری توجه به قرآن در بین نسل جوان ایران گسترش یافته است.

رئیس جمهور افزود: امیرمومنان همه ما را در عرصه جهاد با پول و جان و زبان نصیحت کرد و امروز همه باید راه جهاد را روشن کنیم.

وی افزود: مسئولان و دانش آموزان، خطبه ها، معلمان، اساتید باید بدانند که آینده کشور در دست جوانان است و دشمن گره ذهنی را در ذهن آنها تعقیب می کند که باید با آن جهاد کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه به فرموده امام علی(ع) اگر اصل امر به معروف و نهی از منکر کنار گذاشته شود، بر همه مسلط خواهند شد، اظهار داشت: تبلیغ و نشر امر به معروف و مبارزه با منکراتی مانند اخلاق وظیفه همه است. و فساد اقتصادی

رئیس جمهور درباره امر به معروف و نهی از منکر و تاکید بر گسترش همه امر به معروف گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذاریم شاهد تسلط منکر بر امور جامعه خواهیم بود و میدان خواهند یافت.

آیت الله رئیسی ادامه داد: رسالت همه ما تبلیغ امر خیر است. معارف پاسخ مناسبی برای ادارات و سازمان ها و رضایت مردم است.

وی افزود: رشوه گرفتن، پارتی بازی، ایجاد روابط ناسالم در ادارات، مفاسد اخلاقی و فساد اداری از جمله رذایلی است که باید نسبت به آن حساس بود.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: اگر دیدیم فردی رشوه می گیرد، کم کاری می کند، او را ممنوع الکار کنیم، البته کار اجرایی و تجارت وظیفه مسئولان است، اما زبان سروصدا می کند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه عده ای فکر می کنند فقط امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب است، هر بدی خوب است، باید حرام شود، نباید در جامعه اسلامی بدی وجود داشته باشد، گفت: ایشان حساس بودند. به عفاف و حجاب، اما نه تنها به عفاف و حجاب که به همه رذایل حساس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید